Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning. Det er ikke engang noe spørsmål, fordi det er helt åpentlyst at vårt samfunn kjører den strake motorvei (uten fartsgrene) mot stupet.

 

Noe har selvsagt blitt betre i vårt samfunn, enn hva det var tidligere. Men selve kjernen og moralen i samfunnet forsvinner sykt raskt, og det kan umulig gå mange år før vi nærmer oss tilstanden som hærsket over byene Sodoma og Gomora, det var to byer som gikk til grunne pga all umoral og hedenskap.

Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam. Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn. Det er totalt syke og ville tilstander idag! Der "alt" er lov, dermed blir det ett villt kaos. I dagens samfunn må ektepar/samboere si "mine barn" "våre barn" og "dine barn". Svært uheldig, den gode trygge kjernen i samfunnet brister. Våre barn, som er vår neste generasjon har overhodet ikke godt av det, det blir alvorlig skadet av slikt samfunnet har blitt, og det lærer totalt feile ting. Det ville vært totalt umoralskt og uakseptabelt for kun få år tilbake.

 

Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig, det ville vert totalt umoralskt og uakseptabelt for en kort tid tilbake.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet.

 

Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt

 

Å være kristen i dag er ikke enkelt - norges størrste parti arbeider i kjent stil IMOT kristendommen, som om det representerte selve satan og øydeleggelsen. Og folk flest synest det fleste kristne er noen sytekopper, noen ekstreme fundamentalister. Vel, hva blir det neste? Å fjerne korset i flagget vi er så stolte av? Eller kanskje snu det opp ned? Det høres ikke mye moralskt ut, for det kristne landet Norge...

 

...eller skal vi kanskje si det satanistiske landet Norge

 

Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, samfunnet er virkelig på vei mot avgrunnen. Jeg ser det begynner å bli flere og flere fundamentalistiske, religiøse gærninger som advarer oss mot all verdens ting.

 

At færre ekteskap "holder" i dag enn tidligere kan jo både være positivt og negativt. Skilsmisse er ikke lengre et tabu, noe som fører til at mennesker som rett og slett ikke klarer å leve sammen heller kan skille seg enn å gjøre hverandres liv surt. Med mindre du synes det er sunt at en tiåring hører mamma og pappa skrike og kjefte på hverandre, kalle hverandre stygge ting, etc?

 

Du sier at homofilt partnerskap er en synd mot naturen men samtidig ønsker du å hindre folk fra å leve ut sin naturlige legning? Forhindre mennesker i å leve det livet som er naturlig for de?

 

 

Hva har det vel å si om noe var umoralsk og forkastelig for 300 år siden? Samfunnet er konstant i forandring. Med mindre du er en av de som ønsker å gå tilbake til tiden der vi steinet hverandre og brant hekser?

Og ikke minst - det DU synes er umoralsk er ikke nødvendigvis umoralsk for meg. Mennesker er forskjellige og (mis)liker forskjellige ting. DEAL WITH IT!!

Lenke til kommentar

jeg støtter deg på det med dyresex, men det er goså det eneste.

 

noe av det du sier virker som det kommer rett fra kjeften på en prest fra 1900-tallet.

 

vist alt virkelig er så galt, så kan du fryse deg ned og be de vekke deg når vi har fått en tidsmaskin. da kan du gå tilbake til de trangsynte, men også på en god måte "enkle" tilstandene.

 

edit: dette er meninger du kan velge å holde for deg selv..

du må nokk innse at det er nye tider. det som var tau før er lov nå. det er istedet "tabu" å si at det skulle vert det.

 

melkekartong@ du formulerte deg mye bedre. :thumbup:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Jo, samfunnet er virkelig på vei mot avgrunnen. Jeg ser det begynner å bli flere og flere fundamentalistiske, religiøse gærninger som advarer oss mot all verdens ting.

 

At færre ekteskap "holder" i dag enn tidligere kan jo både være positivt og negativt. Skilsmisse er ikke lengre et tabu, noe som fører til at mennesker som rett og slett ikke klarer å leve sammen heller kan skille seg enn å gjøre hverandres liv surt. Med mindre du synes det er sunt at en tiåring hører mamma og pappa skrike og kjefte på hverandre, kalle hverandre stygge ting, etc?

 

Du sier at homofilt partnerskap er en synd mot naturen men samtidig ønsker du å hindre folk fra å leve ut sin naturlige legning? Forhindre mennesker i å leve det livet som er naturlig for de?

 

 

Hva har det vel å si om noe var umoralsk og forkastelig for 300 år siden? Samfunnet er konstant i forandring. Med mindre du er en av de som ønsker å gå tilbake til tiden der vi steinet hverandre og brant hekser?

Og ikke minst - det DU synes er umoralsk er ikke nødvendigvis umoralsk for meg. Mennesker er forskjellige og (mis)liker forskjellige ting. DEAL WITH IT!!

 

Noe har selvsagt blitt betre i vårt samfunn, enn hva det var tidligere. Som f.eks steining av hekser. Idag putter vi dem i "gapestokken" istedet, nemlig i media. Slik at mange av dem tar selvmord istedet. Da slipper vi jo å steine dem, ikke sant? Vi tar vår "hevn" i media istedet, slik at "hele" verden kan se det.

 

Vel, vi snakker ikke om 300 år siden det fleste av disse umoralske endringene fant sted, vi snakker maks om noen få tiår eller som regelt så få år at du kan telle det på dine to hender. Og umoralen akslererer lynraskt hele veien, så slik sett snakker vi ikke om år i det hele tatt. Du har selvsagt din frie vilje til å forsvare all umoralen, men da er du blindhet og skjønnet ikke alvoret.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva du, trådstarter ser på som en god "løsning" på at så mange skiller seg, men jeg er selv skillsmissebarn som så mange andre, og det hadde vært helt jævlig om foreldrene mine ikke skilte seg.. De kranglet så sykt mye. Jeg fikk det mye bedre etter at de skilte seg, selv om jeg ikke fikk se faren min så mye.

 

Og ang. homofili, syns du heller de som er homofile burde leve et liv i løgn da, og late som om de er hetero, for å passe inn i tradisjonene til en 2000 år gammel religion ? Trodde Jesus sa "La alle barn komme til meg" jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva du, trådstarter ser på som en god "løsning" på at så mange skiller seg, men jeg er selv skillsmissebarn som så mange andre, og det hadde vært helt jævlig om foreldrene mine ikke skilte seg.. De kranglet så sykt mye. Jeg fikk det mye bedre etter at de skilte seg, selv om jeg ikke fikk se faren min så mye.

 

Og ang. homofili, syns du heller de som er homofile burde leve et liv i løgn da, og late som om de er hetero, for å passe inn i tradisjonene til en 2000 år gammel religion ? Trodde Jesus sa "La alle barn komme til meg" jeg.

 

Riktig Jesus sa "la alle barn komme til meg", men det betyr selvsagt ikke at "barna" dermed kan drepe og styre på, knulle hester og griser og deretter si "jaja, men Jesus sa jo at alle kunne komme til ham"....

 

...joda alle kan komme til ham, selvsagt, men det betyr ikke at en dermed kan regelrett drite i alt som har med moral å gjøre. Det var nok ikke det Jesus mente. En skal prøve å gjøre det som er rett og god moral, selv om en selvsagt ikke alltid får det til like godt.

 

Når det gjelder skillsmissebarn, så finnest det selvsagt dem som får det betre når foreldrene skiller seg. Men den store mengden er jeg sikker på ikke får det betre, dessverre!

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært noe arkeologisk bevis på Sodoma og Gomorra. Takket være sekulariseringen så har vi klart å forkaste betydelige kristenkonservative tanker som er destruktive.

 

Du nevner giftemål og skillsmisser, jeg er glad for at mennesker kan velge hvordan de vil leve livet og hvem de vil leve det sammen med. At man ikke blir låst ned av ett valg fordi en viss kraft krever at det skal være slik og slik.

 

Bibelen har forøvrig noen særdeles grove skildringer og fortellinger som overgår mye av volden man ser på tv.

 

Uansett, så skiftende som "kristen" moral (det du definerer som kristent), du snakker om tiår siden. Vel, for tiår siden var den moralen ukristelig og umoralsk for mange. Og slik fortsetter det nedigjennom historien.

 

 

Det var søndag igår, det var mange som jobbet på den hellige dagen. Umoralsk og forkastelig. Gå ut og stein din lokale bensinstasjon. Make haste, thy lord commandeth!

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Dette er en spøk, sant?

 

Sist gang leste noe slikt kom det fra en ultrakonservativ, amerikansk predikant med sitt eget fordømmende radioprogram.

 

Neimen, se hva jeg fant:

 

"Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig"

 

....så liten er vel ikke verden...men å vente på at Microsoft skal reparere maskinen det gjør jeg ikke, det tar jo som kjent flere x antall dimensjoner av evigheter....da kan jeg like gjerne vente på GTA 6 eller XBOX 720, så må få ny imorgen, dermed basta hehe.

Er ikke GTA en av tingene som dytter oss over kanten?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Hadde det bare vært noe arkeologisk bevis på Sodoma og Gomorra. Takket være sekulariseringen så har vi klart å forkaste betydelige kristenkonservative tanker som er destruktive.

 

Du nevner giftemål og skillsmisser, jeg er glad for at mennesker kan velge hvordan de vil leve livet og hvem de vil leve det sammen med. At man ikke blir låst ned av ett valg fordi en viss kraft krever at det skal være slik og slik.

 

Bibelen har forøvrig noen særdeles grove skildringer og fortellinger som overgår mye av volden man ser på tv.

 

Uansett, så skiftende som "kristen" moral (det du definerer som kristent), du snakker om tiår siden. Vel, for tiår siden var den moralen ukristelig og umoralsk for mange. Og slik fortsetter det nedigjennom historien.

 

 

Det var søndag igår, det var mange som jobbet på den hellige dagen. Umoralsk og forkastelig. Gå ut og stein din lokale bensinstasjon. Make haste, thy lord commandeth!

 

Ingen kan tvinge deg til å tro at Sodoma og Gomora eksisterte.

Men hvem vet at begge byene faktisk - eller resten av dem ligger fullt ut synlige og Gomorra er helt tilgjengelig for hvem som helst. Ja hvem vet det? Tydeligvis ikke du nei.

 

Du krenker verdens arkeologer på det groveste nå, med å si det ikke er arkologiske bevis for Sodoma og Gomora. Arkeologene har funnet byene, og du kan selv reise ned til Israel og se det med dine egne øyner.

 

http://www.bibleplus.org/discoveries/sodomfound.htm

 

En kan arbeide på søndag visst det er nødvendig for å holde samfunnet igang. Som f.eks alle oljearbeiderne i nordsjøen. Sykepleiere osv osv. Men bortsett fra det, så skal samfunnet ha en hvile dag. Respekter det.

 

Grove historien i Bibelen ja, men en kan ikke sammenligne det med meningsløst vold, voldtekter og slikt som TV og DVD opplærer folk til å gjøre, med tesje faktisk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du har heilt rett.

Det er faktisk ganske mangen som ikkje klarer å skille mellom rett og gale.

Fleir enn nokon gang før syns faktisk det er kult å vere stygg mot andre.

Det er jo ikkje så rart då vi kan gjer alt vi vill, vi kan jo ikkje styre oss sjøl som mange meinar.

 

Eit bevis mot reaksjonismen er jo at vi har oppfinnarar som finn opp nye ting....

Kordan i all verden kan ein reaksjon finne på ting, den går jo berre etter eit mønster.

Lenke til kommentar
lol. signaturen din sier en del ;)

 

Har du noko imot friheit, så kan du ta neste flyg ut av landet med Mullah Krekar. Hører dei har bevart "trygge tradisjoner" i Saudi-Arabia.

Jeg har ingenting imot frihet, men frihet betyr ikke at en kan drite i det moralske og det som faktisk holder samfunnet sammen. Men det er faktisk det folk gjør i disse tider, svært farlig og det vil ende med total krasj.

Lenke til kommentar
Hadde det bare vært noe arkeologisk bevis på Sodoma og Gomorra. Takket være sekulariseringen så har vi klart å forkaste betydelige kristenkonservative tanker som er destruktive.

 

Du nevner giftemål og skillsmisser, jeg er glad for at mennesker kan velge hvordan de vil leve livet og hvem de vil leve det sammen med. At man ikke blir låst ned av ett valg fordi en viss kraft krever at det skal være slik og slik.

 

Bibelen har forøvrig noen særdeles grove skildringer og fortellinger som overgår mye av volden man ser på tv.

 

Uansett, så skiftende som "kristen" moral (det du definerer som kristent), du snakker om tiår siden. Vel, for tiår siden var den moralen ukristelig og umoralsk for mange. Og slik fortsetter det nedigjennom historien.

 

 

Det var søndag igår, det var mange som jobbet på den hellige dagen. Umoralsk og forkastelig. Gå ut og stein din lokale bensinstasjon. Make haste, thy lord commandeth!

 

Ingen kan tvinge deg til å tro at Sodoma og Gomora eksisterte.

Men hvem vet at begge byene faktisk - eller resten av dem ligger fullt ut synlige og Gomorra er helt tilgjengelig for hvem som helst. Ja hvem vet det? Tydeligvis ikke du nei.

 

Du krenker verdens arkeologer på det groveste nå, med å si det ikke er arkologiske bevis for Sodoma og Gomora. Arkeologene har funnet byene, og du kan selv reise ned til Israel og se det med dine egne øyner.

 

http://www.bibleplus.org/discoveries/sodomfound.htm

 

Dessverre så krenker vel du heller de med å påstå det. Den siden var vel bare en svær spøk. Masse dårlige bilder av landskap og ingenting annet der man påstår at "Det kan ha vært noe her". NatGeo har flotte programmer om bibelen og det er dårlig med arkeologisk bevis for nevnte byer.

 

En kan arbeide på søndag visst det er nødvendig for å holde samfunnet igang. Som f.eks alle oljearbeiderne i nordsjøen. Sykepleiere osv osv. Men bortsett fra det, så skal samfunnet ha en hvile dag. Respekter det.

 

Hvor står det i bibelen at man kan arbeide på en søndag. De er ganske klare å hva straffen er for å misbruke en slik dag.

 

Grove historien i Bibelen ja, men en kan ikke sammenligne det med meningsløst vold, voldtekter og slikt som TV og DVD opplærer folk til å gjøre, med tesje faktisk.

 

Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes, Hollywood er jo barnemat iforhold til det bibelen serverer. Så hvilken kristenmoral var det vi skulle følge? Var det den for 50 år siden? Den for 100? 150? 200? 250? 300?

 

Det varierer jo ganske betydelig, så hvilken er den riktige?

 

lol. signaturen din sier en del ;)

 

Har du noko imot friheit, så kan du ta neste flyg ut av landet med Mullah Krekar. Hører dei har bevart "trygge tradisjoner" i Saudi-Arabia.

Jeg har ingenting imot frihet, men frihet betyr ikke at en kan drite i det moralske og det som faktisk holder samfunnet sammen. Men det er faktisk det folk gjør i disse tider, svært farlig og det vil ende med total krasj.

 

Hvordan klarte stammesamfunnene å holde seg sammen før den allmektige kristne religion kom og holdt de sammen?

Lenke til kommentar
Grove historien i Bibelen ja, men en kan ikke sammenligne det med meningsløst vold, voldtekter og slikt som TV og DVD opplærer folk til å gjøre, med tesje faktisk.

Gud vil nok si seg uenig i det.

 

2 Kongebok 2

 

23 Derfra gikk han op til Betel, og mens han gikk opefter veien, kom det nogen smågutter ut fra byen; de spottet ham og ropte til ham: Kom her op, din snauskalle! Kom her op, din snauskalle!

24 Da han så vendte sig om og fikk se dem, lyste han forbannelse over dem i Herrens navn; da kom det to bjørner ut av skogen og sønderrev to og firti av barna.

Lenke til kommentar
Dette er en spøk, sant?

 

Sist gang leste noe slikt kom det fra en ultrakonservativ, amerikansk predikant med sitt eget fordømmende radioprogram.

 

Neimen, se hva jeg fant:

 

"Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig"

 

....så liten er vel ikke verden...men å vente på at Microsoft skal reparere maskinen det gjør jeg ikke, det tar jo som kjent flere x antall dimensjoner av evigheter....da kan jeg like gjerne vente på GTA 6 eller XBOX 720, så må få ny imorgen, dermed basta hehe.

Er ikke GTA en av tingene som dytter oss over kanten?

Helt riktig GTA dytter oss også over kanten. Det er ikke sunt og bra, og vil påvirke samfunnet i feil rettning. Snart kan en ikke føle seg trygg å gå i gatene lenger, blind vold og voldtekter øker noe voldsomt det siste årene. Er det ingen som ser fare signalene?

 

At jeg har spillt GTA er faktisk ikke særlig bra, jeg bør slutte med det. Fordi spillet er faktisk for jævlig. Og lærer folk opp til totalt forfall og elendighet.

Lenke til kommentar
En kan arbeide på søndag visst det er nødvendig for å holde samfunnet igang. Som f.eks alle oljearbeiderne i nordsjøen. Sykepleiere osv osv. Men bortsett fra det, så skal samfunnet ha en hvile dag. Respekter det.

 

Slik "velg og vrak kristendom" er en vederstyggelighet! Herrens ord lyder: "Seks dager skal dere arbeide, men den sjuende dagen skal dere holde sabbat, hellig sabbat for Herren. Enhver som da gjør noe arbeid, skal miste livet. 2. Mosebok 35/2.

Lenke til kommentar
Grove historien i Bibelen ja, men en kan ikke sammenligne det med meningsløst vold, voldtekter og slikt som TV og DVD opplærer folk til å gjøre, med tesje faktisk.

Gud vil nok si seg uenig i det.

 

2 Kongebok 2

 

23 Derfra gikk han op til Betel, og mens han gikk opefter veien, kom det nogen smågutter ut fra byen; de spottet ham og ropte til ham: Kom her op, din snauskalle! Kom her op, din snauskalle!

24 Da han så vendte sig om og fikk se dem, lyste han forbannelse over dem i Herrens navn; da kom det to bjørner ut av skogen og sønderrev to og firti av barna.

 

Snauskalle hehehe, aiaiai. Ja mange mange grove historier i Bibelen. Du har rett i det.

 

...men det betyr ikke at vårt samfunn ikke er i forfall, det er i forfall på en slik forferdelig måte, at det faktisk vil gå i oppløsning og det vil komme til å bli totalt ville tilstander blant allmenn folket. Altså der alt vil bli lov, og det som er rett vil bli galt.

 

Sorry, men det blir for vanskelig for meg å kommentere Bibel vers du har dratt ut. Da må jeg jo sitte meg inn i historien, mer enn kun to avsnitt dratt ut av en sammenheng. Og jeg er ikke så lært i Bibelen. Jeg vet det viktigeste, at Herren Jesus er vår frelser.

 

http://discover.godrev.com/?/7/as-easy-as-prayer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...