Gå til innhold

Hva slags HDMI kabel har du og hva anbefaler du?


Paisley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Riktig. Hvis du skal ha en kort kabel er det bare å gå for det billigste du finner. Enten funker den eller så funker den ikke. Er ingen forskjell i bildekvalitet på digitale kabler.

For å legge på enda mer vekt på denne påstanden så kan jeg si at overprisete kabler er kanskje tidenes mest bortkastede investering. Jeg kan skjønne at man gjerne betaler litt ekstra når det kommer til kabler ment for analoge signaler, slik som mellom forsterker og høyttalere og den slags, men digitale signaler derimot. Altså, eneste man krever av en kabel brukt innen HDMI er at den klarer å overføre signalet. Ergo, man kunne likeså godt brukt binders for å sette det på spissen. Om valget er mellom en kabel fra Clasern til 50-lappen og en på Expert med skjerming og Sony-logoen implementert til 399 kr, så ville jeg uten tvil gått for førstnevnte.

Lenke til kommentar

Vel ikke helt enig med dere her. Altså en behøver ikke å gå for værsting kablene men å kjøpe noe vrøl til 50kr ville jeg ikke gjort ivertfall.

 

Om du har invistert i et bra tv og en ps3 så har du da jaggu råd til en kabel til rundt 400kr! Billig kablene garanterer eller vil ikke klare å vise bilde i 1080p heller.

 

Så det å være gjærrig på en kabel er bare høl i hode.

Lenke til kommentar
Så det er ingen vesentlig forskjell på en Hama kabel på 1.5m på 199, og en 1m PureAv Hdmi kabel til 799?

 

 

Vet ikke om det er ironi eller om du faktisk lurer på det? Men jo det er en forskjell, kanskje ikke alle vil se det men folk tror at et digitalt signal er det samme uansett hvilke kabel du bruker.

 

Dette er feil....men det er selvf forskjell på å kjøpe en kabel til 50,- og en til 799,- Men du kan få dem opp i svimlende høye priser også, men da er det faktisk mange av dem billigere (under 1000,-) som er like bra.

 

Og som jeg skrev litt oppover....har du først invistert noen tusen i tv,blu-ray evnt Ps3 så er du ikke kjip på en bra signal kabel altså.

 

Det blir litt som å bruke lampekabel til surrond annleget....det er å bæsje på leggen.

Lenke til kommentar
Så det er ingen vesentlig forskjell på en Hama kabel på 1.5m på 199, og en 1m PureAv Hdmi kabel til 799?

Overhode ikke. Kjøp det billigste du finner.

 

Jeg har en fem meter lang kabel kjøpt fra amynconnor på ebay for en hundrings, og den overfører 1080P uten problemer.

 

Like lite som jeg handle nettverkskabel til 500kr meteren for å få finere farger på websider handler jeg hdmi til 500kr meteren for å få finere farger på tven. Det går ikke an å sammenligne høyttalerkabler og andre analoge kabler med hdmi. Stor forskjell på analoge og digitale signaler.

 

Man kan oppleve at lange billige hdmikabler ikke gjør jobben, men da er det veldig tydelig og ikke snakk om nyanser. Du får hakking/hvite prikker eller rett og slett ikke bilde.

 

Den eneste grunnen til å handle dyr kabel er hvis den ligger fremme i dagen og du syns den kjipe svarte billigkabelen ikke er pen nok...

 

 

K

Lenke til kommentar
Det blir litt som å bruke lampekabel til surrond annleget....det er å bæsje på leggen.

 

hvor tar du slike påstander fra? Kan du vise til noe dokumentasjon på at bildekvaliteten på et DIGITALT signal blir bedre med mer fancy kabel?

 

Høytalerkabler overfører som flere sier analoge signaler, da trengs det mye mer overflate(mange tråder gir mer overflate, lampekabel som du sier har svært liten overflate, i tillegg kan signalet bli forstyrret..

 

EDIT: DET eneste hdmi kabelen skal tenke på er å overføre datamengden, og NOEN billige kabler klarer ikke overføre nok Gbps, spesiellt i forbindelse med HDMI 1.3 som sender mye mer data er dette aktuelt. MEN kvaliteten på bildet er den samme uansett fader..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...