Gå til innhold

Hva slags HDMI kabel har du og hva anbefaler du?


Paisley

Anbefalte innlegg

Som tidligere sagt skal det overføres digitale signaler i en HDMI-kabel, altså 0-ere og 1-ere.

 

Men hvordan disse 0-erne og 1-erne blir representert er jo gjennom spenningsendringer som blir sendt gjennom kabelen (lav spenning er gjerne 0, litt høyere spenning er gjerne 1).

 

Av det så kan jeg skjønne hvorfor man kan putte "sertifisert for.." på digitale kabler, da det kan være tap ved at noen kabler er dårligere isolert osv.

 

Men om det betyr noe i en normal nordmanns liv i praksis vet jeg ikke.

 

Just my two cents. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut kommer det enten 1 eller 0 ikke sant?

Det er slik at 0 defineres utifra 0 opp til en viss prosentandel spenning, og 1 defineres fra full spenning ned til et viss prosentandel. Får du problemer med en slik kabel er det fordi den ikke oppfyller kravene til standarden, men du får ikke blassere farger eller dårligere oppløsning med slike feil...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg maa bare faa lov til aa anbefale alle sammen til aa ta en tur innom AVforum, da det er noen ganske heftige diskusjoner om dette der inne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal til byen i mårra. Skal kjøpe meg HDMI kabel da. Tar bare en fra clasolshon jeg..

Virker fett det eller?

 

EDit: er ikke 100% sikker på om TV min er hd, men den har sånn HDMI inngang. Så da er den HD ready?

Er en Hitachi 32LD6600.. Søkte på det på google nå. Den er HD ready. Så da hjelper det med HD kabel?

Endret av Henry9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...