Gå til innhold

Nokia taper terreng til Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du heller forklare meg hva som er så viktig med dette?
vendor lock-in / inkompatible formater, kontakter osv som Sony er en mester på (de har faktisk fått egen underkategori! i følgende lenke): http://en.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in

 

Sony har hatt egne minnekortstandarder, men akkurat der har de vært overlegne i ytelse. Men at porten på en relativt billig mobiltelefon skulle være noe som veide tungt mot en mobiltelefon, er mildt sagt svada! På Se sine walkmanmobiler følger det sågar med overgang til minijack, og det måtte isåfall være slutten på det ene mikroskopiske ankepunktet mot SE sine porter? Men man kan jo konstruere et problem av alt. Bare fantasien er god nok. ;)

Lenke til kommentar
Men at porten på en relativt billig mobiltelefon skulle være noe som veide tungt mot en mobiltelefon, er mildt sagt svada! På Se sine walkmanmobiler følger det sågar med overgang til minijack, og det måtte isåfall være slutten på det ene mikroskopiske ankepunktet mot SE sine porter? Men man kan jo konstruere et problem av alt. Bare fantasien er god nok. ;)
ja, har en ikke ryggrad, så kan man skrive at det er svada og krydre det med "mikroskopisk ankerpunkt" og "konstruert problem". Du har rett i at dette er et konstruert problem, men det er konstruert av SE, Samsung med flere og det er reelt uansett hva du måtte mene om det. At man ikke skal kunne koble en telefon med modemmuligheter til datamaskinen med en standard usb kabel er ikke annet enn skandaløst
Lenke til kommentar
Men at porten på en relativt billig mobiltelefon skulle være noe som veide tungt mot en mobiltelefon, er mildt sagt svada! På Se sine walkmanmobiler følger det sågar med overgang til minijack, og det måtte isåfall være slutten på det ene mikroskopiske ankepunktet mot SE sine porter? Men man kan jo konstruere et problem av alt. Bare fantasien er god nok. ;)
ja, har en ikke ryggrad, så kan man skrive at det er svada og krydre det med "mikroskopisk ankerpunkt" og "konstruert problem". Du har rett i at dette er et konstruert problem, men det er konstruert av SE, Samsung med flere og det er reelt uansett hva du måtte mene om det. At man ikke skal kunne koble en telefon med modemmuligheter til datamaskinen med en standard usb kabel er ikke annet enn skandaløst

 

Tja, har man blåtann, så er vel alle dine problemer løst? Du konstruerer et problem ut av ingenting. Og hadde det vært veldig viktig for veldig mange hadde det vel kun vært 2 mobilprodusenter igjen å velge blant?

Lenke til kommentar
Tja, har man blåtann, så er vel alle dine problemer løst? Du konstruerer et problem ut av ingenting. Og hadde det vært veldig viktig for veldig mange hadde det vel kun vært 2 mobilprodusenter igjen å velge blant?
At du gidder å forsvare en slik designfilosofi og samtidig overser min henvisning til vendor-lockin begrepet er nok til at denne samtalen ikke fører noe sted. (noe som ikke er bombe med tanke på din postingshistorikk her på forumet)

 

Ditt argument forutsetter forøvrig et "ideelt" marked, noe som eksisterer kun på papiret, og ser man Apple sin dominans på mp3 markedet så ser man tegninga; spesialporter, itunes, ikke utbyttbare batterier osv overses glatt til fordel for hype og design. Se for all del min første post.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg tror SE kommer mer og mer over på USB. Bilder av X1 viser i alle fall en USB-inngang. Om det kommer på noen andre telefoner før denne har i alle fall ikke jeg sett noen tegn til. Det burde ikke være så vanskelig å standardisere USB på mobiltelefoner. Det med minnekortene ser jeg ikke som et like stort problem.

Lenke til kommentar
Jeg tror SE kommer mer og mer over på USB. Bilder av X1 viser i alle fall en USB-inngang. Om det kommer på noen andre telefoner før denne har i alle fall ikke jeg sett noen tegn til. Det burde ikke være så vanskelig å standardisere USB på mobiltelefoner. Det med minnekortene ser jeg ikke som et like stort problem.

 

Xperia er tross alt laget av HTC, og da er det ingen bombe at den har støtte for miniUSB. Jeg tviler på at vi kommer til å se veldig mye mer av disse inngangene på Sony Ericssons "vanlige" forbrukertelefoner - i hvert fall ikke før om en god stund.

 

mvh Pål

Lenke til kommentar
Fargesprakende deksler, flash-temaer pluss tøffe ord som Cybershot og Walkman. Ikke overraskende SE selger bra blant yngre. Leit de ikke har stort annet å varte opp med.

 

Har du noen gang prøvd en SE, og sammenlignet den med en Nokia med series40? Da skjønner du fort hvorfor man velger SE fremfor Nokia. Dessuten betyr det noe at telefonen ikke ser ut som en billig plastleke. Og igjen vitner dette om at markedet er på vei bort fra batterislukende, trege, upraktiske og klumpete "smarte" telefoner.

Lenke til kommentar
Fargesprakende deksler, flash-temaer pluss tøffe ord som Cybershot og Walkman. Ikke overraskende SE selger bra blant yngre. Leit de ikke har stort annet å varte opp med.

 

De ser greie ut, fine raske osv osv.

Det er da Nokia også på samme nivå.

 

Nivå: Grad av fungsjoner.

 

Men kommer du til høyere nivå som Symbian60 telefonene så begynner vi og snakke om bissnis telefoner.

 

SE har ingen "billigere" mobiler for "folk flest" som liker teknologi.

Skal man ha samme nivå oss SE må man lete litt, jeg er uvant i det terrenget men selv er det ikke helt normalt enda og selge de mest kompliserte mobilene på Elkjip.

Samme som E serien av Nokia. Man må kanskje lete mer etter de mest avanserte...

 

Undersøkelsen gjaldt jo Habbo brukere. Jeg bruker ikke habbo men vet at det er fra 8 åringer og oppover til max 15 vis de ikke har skjerskilte problemer. Hvor høyt tallet går aner jeg ikke. Men og bruke penger på og kjøpe seg Møbz er jo helt teit. Jeg bruker heller pengene på noe annet, hva annet vet jeg ikke. Driver ikke på med noe Sosialgreier som koster penger. Xbox live er bare morro når man spiller sammens med venner, eneste mine 49kr månden går til.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Har du noen gang prøvd en SE, og sammenlignet den med en Nokia med series40? Da skjønner du fort hvorfor man velger SE fremfor Nokia.

 

Bullshit, det handler om smak og behag. Både S40 og SEs OS for "dumme" telefoner er gode OS, vurderingen er helt individuell og gir ingen rom for fasitløsninger som "da skjønner du fort hvorfor man velger..". Stop brainfarting.

 

Dessuten betyr det noe at telefonen ikke ser ut som en billig plastleke. Og igjen vitner dette om at markedet er på vei bort fra batterislukende, trege, upraktiske og klumpete "smarte" telefoner.

 

Jeg prøver å ikke virke unødvendig kranglete her, så jeg begynner med det jeg er enig med deg i. Det betyr VELDIG mye at telefonen ikke ser og føles ut som en billig plastleke, er lei telefoner som knirker, skrangler og ser ut deretter. Men dette har ingen logisk link til "batterislukende, trege, upraktiske og klumpete "smarte" telefoner" som du sikter til. Jeg har en smarttelefon som er veldig rask, svært praktisk, veldig lite klumpete og like fult særdeles "smart" (Nokia E51). At vi er på vei mot smarttelefoner som er mindre strømslukende, langt raskere og mer praktiske er nok et bedre poeng. Har ikke hatt en smarttelefon av det slaget du beskriver på veldig lenge nå gitt.

 

 

At SE nå selger flere telefoner kan være en effekt av at barn nå får mobiltelefoner til 6-årsdagen. DET markedssegmentet er jeg helt enig i at ikke trekkes mot smarttelefoner. Ennå. Men for nå ser SE ut til å være bedre enn Nokia på å treffe basisbrukerne og de nye brukerne. Som noen sier så kan dette være eksempelvis grunnet Walkman og andre merkenavn. Har selv vært vitne til kjøp av telefon til 8-9 åringer som har blitt ledet rett på en Walkman-telefon som resultat av at foreldrene ville at telefonen også skulle kunne brukes som mp3-spiller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...