Gå til innhold

Clear Sky får utgivelsedato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan bli bra! Digget Stalker. Syntes stemningen og settingen var veldig spesielt og inovolverende. Bruker fortsatt gitarsangene til de folka som ringetone på mobilen. :D

 

Det jeg håper på i Clear Sky er

- bedre våpenfølelse. Vanskelig å forklare, men spill som CoD, FarCry etc ga meg mye bedre feedback. Jeg vet at Stalker-gjengen hadde en "spesiell" våpenmodellering som de mente var suppe-duper, men den klaffet ikke helt for meg

- mindre micrcomanagement. Det ble for mye stress med å samle inn og sørge for å ha med seg rett ammotype og akkurat mange nok salamipølser på søndagsturen. ;)

 

Planlegger ny PC til Clear Sky + FarCry2. Blir vel til høsten en gang, da.

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar
Det jeg håper på i Clear Sky er

- bedre våpenfølelse. Vanskelig å forklare, men spill som CoD, FarCry etc ga meg mye bedre feedback. Jeg vet at Stalker-gjengen hadde en "spesiell" våpenmodellering som de mente var suppe-duper, men den klaffet ikke helt for meg

- mindre micrcomanagement. Det ble for mye stress med å samle inn og sørge for å ha med seg rett ammotype og akkurat mange nok salamipølser på søndagsturen. ;)

 

Dette er ting jeg håper de ikke "fikser". Våpenfølelsen var akkurat riktig, med passe rekyl, og metalliske lyder og god fysikksimulasjon for prosjektilene. Jeg satte også pris på at man i motsetning til andre FPS-er ikke kan drive snikskyting med pistol. At ikke verden er velsignet med universal-ammunisjon, og at karen faktisk må få mat i seg av og til er også kjærkomne elementer av realisme som stikker seg litt ut, når spill generelt bare blir dummere og dummere. :)

Lenke til kommentar
Det jeg håper på i Clear Sky er

- bedre våpenfølelse. Vanskelig å forklare, men spill som CoD, FarCry etc ga meg mye bedre feedback. Jeg vet at Stalker-gjengen hadde en "spesiell" våpenmodellering som de mente var suppe-duper, men den klaffet ikke helt for meg

- mindre micrcomanagement. Det ble for mye stress med å samle inn og sørge for å ha med seg rett ammotype og akkurat mange nok salamipølser på søndagsturen. ;)

 

Dette er ting jeg håper de ikke "fikser". Våpenfølelsen var akkurat riktig, med passe rekyl, og metalliske lyder og god fysikksimulasjon for prosjektilene. Jeg satte også pris på at man i motsetning til andre FPS-er ikke kan drive snikskyting med pistol. At ikke verden er velsignet med universal-ammunisjon, og at karen faktisk må få mat i seg av og til er også kjærkomne elementer av realisme som stikker seg litt ut, når spill generelt bare blir dummere og dummere. :)

Jeg hører hva du sier, og jeg er til dels enig. Som jeg sa er idéen bak våpnene god, og det at våpnene er upresise er helt supert. Men problemet mitt er at det ikke føles som om jeg fyrer av et våpen. Jeg får ingen kontakt med det, hvis du skjønner. Er jeg den eneste som føler det slik?

 

Når det gjelder micromanagement kan vi kanskje komme til et kompromiss. At man f.eks. kan stille inn hva man ønsker å ha med seg (så og så mye mat, så og så mye ammo til de våpnene man bærer akkurat da, etc), og at dette plukkes opp automatisk når man går over et lik. Hvis man vil ha noe annet, kan man undersøke liket manuelt. Så hvis er på et mission med f.eks. to våpen kan man være "sikker" på at man alltid har nok av det man trenger til det oppdraget, men hvis man har planlagt neste mission med andre våpen / andre krav må man selv være aktiv og plukke opp det man trenger.

 

Jeg synes iallfall det ble for kjedelig i lengden å gå gjennom hver bidige bandit for å se om han hadde en boks med tunfisk. :) Igjen, det kunne være interessant å høre hva andre synes om dette. Kanskje en poll hadde gjort seg?

Lenke til kommentar

Jeg må si meg litt enig med Fjonisen. Jeg synes heller ikke at våpnene var fantastiske. Det er bra at man må sikte litt og at det ikke er som i Texas Ranger eller på konsoll hvor det er slik at så lenge man peker våpnet riktig retning så treffer man (har nettopp spilt gjennom GRAW og R6 og synes ikke presisjonen på kontrolleren er god nok, men jeg treffer jo for det).

 

I STALKER synes jeg skytingen kanskje var vel upresis. Noe kjedelig at våpnet låste seg relativt ofte også. Jeg tror ikke et våpen blir utslitt så fort som i spillet. I tillegg ble det, som det ble sagt, litt kjedelig å lete etter lik for å plukke opp delere av hva likene hadde med seg.

 

Når det er sagt er jeg helt klart for at personen i spillet trenger mat og diverse utstyr. Det er også langt mer realistisk at man har forskjellige typer ammunisjon. Det ville vært tett om en pistol og en hagle brukte samme ammo. Det er også veldig bra at man ikke kan snikskyte med pistol som i en rekke andre spill. Jeg synes imidlertid at en helautomatisk assault rifle (hva heter det på norsk?) burde ha relativt grei treffsikkerhet når man står rolig i knestående og sikter på en fyr som står stille.

Lenke til kommentar

Jeg syntes opplegget med å måtte leite gjennom likene etter utstyr var perfekt.

Samem med at man måtte tømme våpnene man fant for amunisjon for å få den tilgjengelig til våpnet man brukte.

Gjorde spillet mere realistisk for meg.

I virkeligheten så må en soldat i krig faktisk gjøre alt dette om han er alene uten noe form for forsyningslinje.

Vanskelighetsgraden stiger i tillegg.

Assaultrifla har rimelig god treffsikekrhet men det skulle så utrolig mange skudd til før godt pansrede fiender falt om du traff de i kroppen.

Hodet derimot, der holder det med 1 treff, selv med den rotneste pistolen.

Husker jeg irriterte meg grønn i begynnelsen over dette før jeg mestrer headshot teknikken.

Lenke til kommentar

Enig med flere her som synes våpensystemet var merkelig.

 

Jeg fikk personlig nok når jeg tømte et helt pistolmagasin på en fyr som stod noen få meter unna meg. Jeg plaffet ikke løs, for hvert eneste skudd siktet jeg meg på ny inn på hodet på fyren. Med mindre det er med løsskudd i spillet så fikk jeg nok der og da.

Da hadde jeg riktignok irritert meg over flere ting allerede, for eksempel det å måtte gå manuelt gjennom inventaret til døde folk hver eneste gang.

 

Jeg liker realistiske spill, men slike repeterende ting som det kunne godt vært gjort på en annerledes måte.

 

I Silent Hunter spillene for eksempel, de er ultrarealistiske, men de har allikevel med tidsakselerasjon, ellers ville det tatt flere uker å komme seg fra Pearl Harbor til Japan og tilbake. Det kalles kompromiss.

 

 

En annen ting, dette er egentlig litt generelt.

Men når spill har ironsight forventer jeg at kula treffer akkurat der våpnet peker til enhver tid. I virkeligheten når du skyter med automat så får man rekyl og da peker geværet oppover etterhvert, er det ikke da litt unaturlig at kulene treffer alle andre steder enn der våpenet faktisk peker?

Lenke til kommentar

Det er ikke unaturlig at kulebanen er litt annerledes en det du peker på med ironsight.

Dette avhenger av våpnets presisjon og i den virkelige verden treffer ikke engang et våpen montert i stativ eksakt samme punkt 2 ganger.

Når da pistolene i spillet er oppgitt til å ha meget liten presisjon så er det ikke annet å forvente.

Lenke til kommentar
Det er ikke unaturlig at kulebanen er litt annerledes en det du peker på med ironsight.

Dette avhenger av våpnets presisjon og i den virkelige verden treffer ikke engang et våpen montert i stativ eksakt samme punkt 2 ganger.

Når da pistolene i spillet er oppgitt til å ha meget liten presisjon så er det ikke annet å forvente.

 

Man trenger ikke treffe eksakt samme sted 2 ganger, men i det heltatt å treffe figuren 2 ganger burde være ganske lett. Feks:

eller
er bra nok presisjon for meg.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...