Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W890i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har testet den nyeste, lekreste og tynneste Walkman-mobilen.

 

 

 

Les mer

Dere er atter en gang på kollisjonskurs med andre som også har testet samme telefon. Også denne gangen går det i disfavør en ikke Nokia-telefon. Dere kunne egentlig lagt ned hele testavdelingen, for den blir mindre og mindre troverdig for hver test dere gjennomfører. Kan jo nevne testen av W910i der dere jamret og klagde over dårlig lydkvalitet. Men i ettertid er denne telefonen blitt kåret til årets musikkmobil i Sverige, og også vunnet en internsajonal pris for årets telefon. Hvis dere ikke klarer å se at dere er partiske i deres vurdering av telefone, så råder jeg dere til å søke ekstern hjelp.

Lenke til kommentar
Batteri: 950 mAh - Taletid 3G, 4,5 timer; Taletid GSM, 9,5 timer; Hviletid: maks 15 timer

 

Finn en feil :p

 

Feil funnt og rettet. Takk for tipset :)

 

 

Fra videoen: "Det her er Sony Ericssons nye Walkman-telefon, W980 (ni-åtti) (...)"

 

Finn èn feil.

 

Auda. Dette må vi vel fikse på. Takk for observant videotitting.

Lenke til kommentar
Vi har testet den nyeste, lekreste og tynneste Walkman-mobilen.

 

 

 

Les mer

Dere er atter en gang på kollisjonskurs med andre som også har testet samme telefon. Også denne gangen går det i disfavør en ikke Nokia-telefon. Dere kunne egentlig lagt ned hele testavdelingen, for den blir mindre og mindre troverdig for hver test dere gjennomfører. Kan jo nevne testen av W910i der dere jamret og klagde over dårlig lydkvalitet. Men i ettertid er denne telefonen blitt kåret til årets musikkmobil i Sverige, og også vunnet en internsajonal pris for årets telefon. Hvis dere ikke klarer å se at dere er partiske i deres vurdering av telefone, så råder jeg dere til å søke ekstern hjelp.

Mobile-review som er veldig pro-SE påpekte jo nøyaktig det samme ift lydkvalitet på w910i, noe jeg også er hjertens enig i etter å ha prøvd flere av de siste walkman-tlfene. Jeg liker faktisk lyden bedre på eks W800i enn W910i. W910i ble kåret til årets tlf av en gruppering uten at de skrøt noe av lyden, men mer de generelle egenskapene: <a href="http://www.globalmobileawards.com/winners.shtml#winner_cat3a" target="_blank">http://www.globalmobileawards.com/winners.shtml#winner_cat3a</a> amobil slaktet da vitterlig ikke den heller?

 

Det er bare sutring og jammer fra deg hele tiden poe, det skinner igjennom at du forsvarer SE uansett hvilke tlfer de lager, mener du virkelig at SE ikke lager noen dårlige tlfer? Selv andre som liker SE som meg selv greier å se dette. Om du synes amobil er så tragiske så slutt å lese på siden her da. Det er i seg selv en stor selvmotsigelse at du synes amobil er elendige til å lage tester, men allikevel leser du samtlige av dem ;)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Har brukt mobilen én ukes tid. Enig at lydkvaliteten ikke er helt topp. Det låter litt innestengt og det blir ikke så mye bedre om man bytter headsett eller plugger. Har justert EQ, men finner egentlig ikke en setting som jeg er fornøyd med. Det er også stor forskjell i lydstyrke mellom mp3-spilleren og radioen. Irriterende. Synd at mobilen ikke leverer på disse punktene, for resten av mobilen holder mål. Eller; Skjermen kunne ha vært noe større.

Lenke til kommentar
Det er bare sutring og jammer fra deg hele tiden poe, det skinner igjennom at du forsvarer SE uansett hvilke tlfer de lager, mener du virkelig at SE ikke lager noen dårlige tlfer? Selv andre som liker SE som meg selv greier å se dette. Om du synes amobil er så tragiske så slutt å lese på siden her da. Det er i seg selv en stor selvmotsigelse at du synes amobil er elendige til å lage tester, men allikevel leser du samtlige av dem ;)

 

Alle som ikke er ihuga Nokia-fans ser at Amobil favoriserer Nokia i sine karaktersettinger. Det klarer tilogmed du, men det er ikke sikkert at du vil innrømme dette. Denne mobilen har fått 6 hos mobilen.no, og 5 hos Din side/Dingz/Itavisen. Den har også høstet god kritikk hos mobil.se. Men amobil velger å straffe denne hardt for å unngå at den kommer på fremsiden av VG med "anbefalt" stempel. Du skal slippe å svare meg på denne meldingen, for utgangspunktet for debatten er helt feil. Du er tydeligvis meget fornøyd med amobil, og går selvfølgelig rett i skyttergraven, sammen med redaksjonen i amobil. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å få flertall for mitt syn, for de som har oppfattet det samme som meg, har for lengst forduftet, og besøker sjelden disse sidene. De gidder i alle fall ikke delta i dette forumet. Amobil graver sin egen grav...

Lenke til kommentar
Alle som ikke er ihuga Nokia-fans ser at Amobil favoriserer Nokia i sine karaktersettinger.

 

Det er vel egentlig bare å gå inn på testoversikten og se etter, så ser du ganske fort at det du sier ikke stemmer.

Testoversikten finner du her:

http://www.amobil.no/tester/?n=0&s=rating&sd=d

 

Men amobil velger å straffe denne hardt for å unngå at den kommer på fremsiden av VG med "anbefalt" stempel.

 

Testene i VG stemples aldri med "Amobil anbefalt", så dette argumentet henger vel ikke helt på greip heller.

 

Du er tydeligvis meget fornøyd med amobil, og går selvfølgelig rett i skyttergraven, sammen med redaksjonen i amobil.

 

Det interessante er at vi som regel stemples som Sony Ericsson-fanboys når vi gir en Nokia-telefon dårlige karakterer, mens vi stemples som Nokia-fanboys når vi gir en Sony Ericsson-telefon dårlig karakter.

 

Det som er enda mer interessant er at vi aldri hører noe til dem som hevder vi er anti-Sony Ericsson når vi gir en Sony Ericsson-telefon gode skussmål. Det samme med Nokia-telefoner.

 

Jeg registrerer dine meninger, men sjekk heller testoversikten vår. Hvilken telefon har for eksempel best karakter? Hvor mange av de ti beste telefonene er fra Sony Ericsson, og hvor mange er fra Nokia?

 

Ønsker deg ellers en god påske :)

Lenke til kommentar
Det er jo helt åpenbart at Amobil.no mottar penger av Nokia for å være negativ mot SE. Videre er det åpenbart at de også mottar penger av SE for å være negativ mot Nokia, det ser vi ut i fra testene. Dette ser jo alle. ;)

 

 

Win-win for amobil i hvert fall! Penger fra alle kanter! Det er vel derfor de har råda til å kjøpe alle disse mobilene...

Lenke til kommentar
Det er jo helt åpenbart at Amobil.no mottar penger av Nokia for å være negativ mot SE. Videre er det åpenbart at de også mottar penger av SE for å være negativ mot Nokia, det ser vi ut i fra testene. Dette ser jo alle. ;)

 

 

Win-win for amobil i hvert fall! Penger fra alle kanter! Det er vel derfor de har råda til å kjøpe alle disse mobilene...

Amobil kjøper nok neppe mobilene. Det er vanlig at nettsteder, aviser og blader som tester får låne produktene noen dager eller uker, enten av importøren eller en butikk.
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har testet denne telefonen. Jeg har hatt den i to dager nå.

Telefonen er veldig fin, god å bruke. Google Maps er ganske morro å teste ut, selv om nøyaktigheten ikke er helt på topp, men det går fint an å finne frem.

Min Nokia 8800 Arte har bedre lyd en denne, det har litt med pris å gjøre også tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Det er bare sutring og jammer fra deg hele tiden poe, det skinner igjennom at du forsvarer SE uansett hvilke tlfer de lager, mener du virkelig at SE ikke lager noen dårlige tlfer? Selv andre som liker SE som meg selv greier å se dette. Om du synes amobil er så tragiske så slutt å lese på siden her da. Det er i seg selv en stor selvmotsigelse at du synes amobil er elendige til å lage tester, men allikevel leser du samtlige av dem ;)

 

Alle som ikke er ihuga Nokia-fans ser at Amobil favoriserer Nokia i sine karaktersettinger. Det klarer tilogmed du, men det er ikke sikkert at du vil innrømme dette. Denne mobilen har fått 6 hos mobilen.no, og 5 hos Din side/Dingz/Itavisen. Den har også høstet god kritikk hos mobil.se. Men amobil velger å straffe denne hardt for å unngå at den kommer på fremsiden av VG med "anbefalt" stempel. Du skal slippe å svare meg på denne meldingen, for utgangspunktet for debatten er helt feil. Du er tydeligvis meget fornøyd med amobil, og går selvfølgelig rett i skyttergraven, sammen med redaksjonen i amobil. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å få flertall for mitt syn, for de som har oppfattet det samme som meg, har for lengst forduftet, og besøker sjelden disse sidene. De gidder i alle fall ikke delta i dette forumet. Amobil graver sin egen grav...

Nei, jeg er på langt nær fornøyd med amobil i alt, men jeg ser virkelig ikke problemet med at en tlf får et terningkast lavere enn på noen av de andre sidene. For noe sprøyt at de er pro nokia hele tiden, se f.eks N81 som blir slaktet og K850i og K800i som fikk 6 på tross av åpenbare mangler som elendig video og mangel på edge, men den debatten har vi tatt før. Ja, noen av testen har nok gitt nokia bedre karakterer enn fortjent, men det er da vitterlig tilfelle med enkelte SE-mobiler og, eller? Du skjemmes over P1i-testen, noe jeg tildels er enig med deg i, jeg skjemmes over K850i-testen, mener den maks burde fått en femmer slik den fikk i itavisen, dingz osv, uten at jeg hørte du klaget over det?

 

Jeg har hatt\har 3 nokia-mobiler og 2 SE-mobiler, så da er vell jeg og en nokia-fanatiker? ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...