Gå til innhold

- Overvåking er uaktuelt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo om staten vil pålegge dem å gjøre det uansett, gudene vet de har gått inn for løsninger som hverken er effektive eller gjennomførbare før.

 

Men bra de prøver å setter ned foten, også får vi vente og se hvordan det går med tele2.dk og deres "kamp" om å la kundene sine surfe innom tpb.

 

Er mange ting som skjer/diskuteres om dagen, som kan bli avgjørende for hvordan internet vil være i årene som kommer, håper hw.no vil følge med og rapporte videre.

Lenke til kommentar

Vil vise seg om Hennes Majestets Regjering tvinger det gjennom; om de gjør det vil de ende opp med en lov som er fullstendig umulig å håndheve.

 

Men det er ikke første gang britiske myndigheter vedtar lover ingen vil ha. Til og med politiet mente det var helt bak mål med forbud mot mobiltelefbruk i bil. De mente de hadde nok makt til å gripe inn mot det vha. 'Driving without due care'.

 

Men poenget i denne saken er at det faktisk ikke eksisterer en eneste studie som gir et fnugg av bevis for at fildeling faktisk skader rettighetsinnehavere.

 

Og da ser jeg selvfølgelig bort fra studier gjennomført av bransjen eller på oppdrag for bransjen. Akkurat som man må se bort fra studier vdr. tobakks skadeomfang gjort på oppdrag for Phillip Morris.

Lenke til kommentar

Det er jo en ting å overvåke tjenester og sider som gjelder ett fåtall, eller i alle fall en gruppe som er i mindretall, at dette skal gjøres på en gruppe som mer eller mindre dekker alle sammfunslag blir litt søkt. Det må finnes bedre måter å "rette opp" i dette på. Blandt annet å gi ett skikkelig musikktilbud online, slik som russerne gjorde, om ikke helt etter boken, så leverte de ett tilbud som folk ønsket og tok imot, men dette er vel for vanskelig for musikkbransjen å ta inn over seg... At det går å utvide horisonten bort fra cd-dvd plater og over på internett... i større grad og uten enorme begrensninger i form av DRM og annen sjit.

Lenke til kommentar

Det hadde vært mange som hadde sliti når de skulle fått seg jobb og blitt overvåket på den måten.. Hadde heller ikke funnet meg i å blitt overvåket slik selv om man blir det av spam...

 

Mange som bruker P2P/torrent på lovlig vis til overføring av eget verk, mange selskaper som legger ut demoer og oppdateringer som torrent og nå. BitTorrent ble jo opprinnelig laget for å kjøpe episoder og filmer, godkjent av WarnerBross eller hva det måtte være.

 

Så om folk kunne slutte å drive med slikt hadde det vært fint og prisene i butikken hadde antagelig gått ned om man kjøpte det lovlig istede.

 

 

Driver du med Judo, LockAze :huh:

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Det gikk akkurat slik jeg forventet. Bra at det er noen som sier nei. Selv bruker jeg torrent til å laste ned ting som er lovlig, linux dists, demoer, gratis spill o.s.v. Hvis de ikke kan skille det som er lastet ned som lovlig eller ulovlig så kan de ikke straffe folk siden de ikke vet hva som faktisk blir lastet ned.

 

Jeg har egentlig ingenting å skjule på pcen, men jeg liker ikke å tanken på å kunne bli overvåket.

Lenke til kommentar
Men poenget i denne saken er at det faktisk ikke eksisterer en eneste studie som gir et fnugg av bevis for at fildeling faktisk skader rettighetsinnehavere.

 

Og da ser jeg selvfølgelig bort fra studier gjennomført av bransjen eller på oppdrag for bransjen. Akkurat som man må se bort fra studier vdr. tobakks skadeomfang gjort på oppdrag for Phillip Morris.

 

Ser ikke helt hvorfor et eventuellt skadeomfang skal være avgjørende for om noe er forbudt eller ikke. Skal alt som ikke er skadelig være tillatt?

Uavhengig av det, virker det som om i flere tilfeller at dette har blitt dokumentert godt nok for diverse dommende organer.

 

 

Skal man bare aksepter undersøkelser utført fra den andre parten.

Det virker jo helt bak mål. Det er jo veldig kjekt å kunne se bort fra undersøkelser som ikke støtter ens eget syn/oppfatning.

Lenke til kommentar
Skrive feil "regireingen" i artikkelen.

Stein i glasshus? :p

 

Men overrasker meg ikke. Nettleverandørene tjener tross alt mye penger på nedlastning. Men om det fantes systemer som kunne påvise ulovlig bruk, og som var lette å ta i bruk (samt at de ikke overvåkte forbrukerne unødig), synes jeg det ikke er noe galt i å koble av piratene for en kortere peridoe. Men jeg har store problemer med å se for meg hvordan et slikt system kan konstrueres...

 

Men poenget i denne saken er at det faktisk ikke eksisterer en eneste studie som gir et fnugg av bevis for at fildeling faktisk skader rettighetsinnehavere.

Snodig - finnes det ikke millioner (for ikke si milliarder) av mennesker der ute som ønsker en dokumentasjon på at piratvirksomhet ikke forulemper rettighetshaverne? Og med tanke på alle de folkene som ønsker å bevise at piratvirksomhet ikke er skadelig, er det merkelig at ingen har klart å påvise at det er slik??

 

Nei, som du selv sier: det mangler dokumentasjon. Ut ifra det kan man faktisk ikke konkludere med at piratvirksomhet er greit. Det mener jeg er et viktig poeng!

Endret av Halvis
Lenke til kommentar

Det kom vel neppe som en overraskelse dette,selskapene er jo selvsagt ute etter mest mulig profitt og da ser de glatt gjennom fingrene med at det kommer som følge av ulolige handlinger,penger styrer som kjent det meste.

Eneste håp er at regeringer i flest mulig land tør være voksne nok til å pålegge selskapene dette,kin på den måten kan vi få redusert svineriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...