Gå til innhold

EA sår tvil om nytt «Kotor»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig??? :dontgetit:

 

Jeg som nettopp begynte å få litt stigende respekt for Electronic Arts igjen :thumbdown:

 

Hvem var det som hadde planer om å sprenge EA-hovedkvarteret igjen?

Count me in ;)

 

 

Dette må vell være det mest idiotiske jeg har opplevd, om spillet nå ikke skal komme i det hele tatt :nei:

Da blir jeg så sinnssykt skuffa :wallbash:

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at Bioware planlegger spillet, men at de ennå ikke har fått "OK"-melding fra moderskipet om å bruke masse ressurser på det. Da er det jo naturlig at EA prøver å dempe forventninger i tilfelle det ikke blir noe av.

 

Edit: Og da er det jo temmelig frekt av Bioware og spre rykter... Lukter oppvask dersom min teori er korrekt.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva det er folk stresser om nå. Gamer.no gikk i går ut med at Bioware _bekreftet_ at KoTOR 3 kommer, selv om hverken Bioware eller EA hadde sagt noe sånt. Feilen her ligger helt og holdent hos Gamer.no. Ikke engang Eurogamer, som Gamer.no siterer i artikkelen sin skrev at det var bekreftet. Gamer.no fails

Lenke til kommentar

Tittelen på vår forrige sak var kanskje ikke helt heldig, men vi skriver vel aldri noe konkret om at noen av selskapene har bekreftet det med en uttalelse eller noe slikt?

 

Vi mente å si at spillets eksistens var bekreftet, og det var jo nøyaktig slik det virket på det tidspunkt. En hel spillverden ble lurt her, da nytter det ikke å rette pekefingeren bare mot oss - selv om tittelen som sagt kunne vært litt mindre bastant.

 

Det er beklagelig når slikt skjer, og vi er like skuffet som dere over at dette prosjektet ikke er helt offisielt ennå. :)

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Vil ikke avskrive ryktene enda. Tipper det kommer, sikkert bare EA som spiller kostbare :p

Også mulig at de bare "tester vannet", for å finne ut hvor mange faktisk vil ha spillet.

 

Er mer bekymret over denne nyheten.

Jeg mister masse respekt for Bioware, hvis de lar EA melke Mass Effect merkenavnet - utover trilogien som vel alltid har vært planlagt. Integritet betyr ingenting, tydeligvis.

Gled dere til Mass Effect Kart, John Spephard golf og andre fremtidige perler.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ser ut til at enkelte tror at EA/Bioware bestemmer over KOTOR-franchisen. Det er det LucasArts som gjør og de kan gjøre hva de vil med den, så ikke klag på EA.

 

 

Er vel litt tvilsomt at EA lager spill for LucasArts...

Hva mener du? EA står som eier av BioWare, som igjen får Star Wars-lisensen fra LucasArts.

Greia er at LucasArts tidligere har leid uavhengige utviklere som Bioware og Obsidian for de tidligere KOTOR-spillene (og Star Wars-franchisen generelt). Her blir det snakk om to konkurrerende publishers som må krangle om inntektene.

 

Det faktum at Bioware ikke hadde noe med KOTOR 2 å gjøre får meg til å tvile sterkt på at Bioware/EA vil ha noe med en oppfølger å gjøre.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Har det ikke også vært slik tidligere da?

 

At BioWare utviklet et spill, for så at Obsidian Entertainment tok oppfølgeren?

Jeg skjønner ikke hvorfor ObiWare skulle kunne utvikle Knight's of the Old Republic 3,

de utviklet tross alt 1'ern. Og var ikke grunnen til at de ikke utviklet 2'ern at de følte tidsskjema ble for stramt, eller at de var for opptatt eller noe slikt da? :hmm:

 

Personlig har jeg hvert fall mye mer troa på BioWare enn Obsidian Entertainment!

Obsidian er kanskje bedre enn BioWare på noen aspekter med spillet, og hovedgrunnen til at 2'ern ble som den ble var på grunn av press fra LucasArts om å slippe det for tidlig.

Men faktum er jo at ObiWare lager som oftest noen mesterverk av RPG-spill av alt de tar i, mens Obsidian ikke helt har vært på det samme nivået føler jeg.

 

 

BioWare lagde kanskje det som var tidenes beste RPG-spill i Knight's of the Old Republic.

Etter den prestasjonen de presterte med 1'ern er det rett og rimelig og håpe på at de får nok en kjangs :D

Lenke til kommentar
Er vel litt tvilsomt at EA lager spill for LucasArts...

Hva mener du? EA står som eier av BioWare, som igjen får Star Wars-lisensen fra LucasArts.

Greia er at LucasArts tidligere har leid uavhengige utviklere som Bioware og Obsidian for de tidligere KOTOR-spillene (og Star Wars-franchisen generelt). Her blir det snakk om to konkurrerende publishers som må krangle om inntektene.

 

Det er bekreftet at BioWare og LucasArts samarbeider om et prosjekt, så det er ganske sannsynlig at det har noe å gjøre med Star Wars (LucasArts har jo ikke gjort særlig mye annet de siste årene). Om det er KotOR 3 eller KotOR MMO, eller noe helt annet, vites jo ikke.

 

Uansett så var antakelig dette prosjektet i gang lenge før EA kjøpte BioWare, så resultatet er nok at LucasArts vil bli utgiver mens BioWare (evt. de og EA sammen) krediteres som utvikler. Det blir uansett neppe noen krangel om inntektene - dette ble helt sikkert avklart i forbindelse med oppkjøpet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...