Gå til innhold

Firefox 3 Beta 3 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat oppdateringen fra Mozilla. Kjører nå FF3B3 som standard nettleser og har gjort det siden Beta 2. I allefall på jobbmaskinen, og ingen av mine plugins ser ut til å feile. Men det er et par store utseende messige endringer. Rask og fin nettleser, men den burde vel strengt tatt ikke erstatte noen standard nettleser.

Lenke til kommentar

Har prøvd denne siden lørdag og er strålende fornøyd.

Den ser greit bra ut (dette ordner jeg på selv, null stress), hastigheten er på topp og funksjonene er geniale :)

 

Jeg må si at brukeropplevelsen er så god at jeg hadde problemer med å gå tilbake til 2.0.0.12 - selv om denne også er god.

 

Anbefales !

Lenke til kommentar
# Mulighet til å bli varslet om eventuelt å lagre inneholdet i faner før de lukkes.

Glimrende! Den funksjonen har jeg lett etter. F.eks hvis jeg har 20 faner oppe og vil lese de etter en restart så vil jeg ha muligeten til å trykke lagre alle faner. (Alle URLene holder egentlig bra men det skader jo ikke om innhold i tekstbokser og småkaker også lagres.)

Lenke til kommentar

@Halvis:

 

Kjent den.

 

Ellers en "halvseriøs" test på minnebruk.

 

2 stk vindu, 10 faner i et, 2 faner i det andre. Fx 3.0b3 har 7 extensions installert.

Resultat:

IE7: ca 210 MB

Firefox 3: ca 145 MB

Opera 9.25: ca 140 MB

 

Men jeg ser det også variere avhengig av hvilken fane/vindu som er aktiv. Og jeg har ikke sjekket lang tids bruk, dvs minnelekkasje.

 

Litt rask sjekking på versjon 2.0.0.12 viser at også denne er på vei til å nærmer seg de samme verdier.

Lenke til kommentar
Må man manuelt lagre fanene? Vil jo håpe Mozilla har lagt til mulighet for automatisk åpning av de gamle fanene? Av egen erfaring er det alt for fort gjort å lukke faner jeg ikke ville. Eller til og med stenge hele programmet, før jeg igrunn var ferdig med å lese alt.

Den funksjonen er der som i tidligere versjoner.

 

Ser jo ikke ut i måneskinn, på windows... Og mac-versjonen ser like ille ut.

*Holde seg til 2.0.0.12*

Det kan du mene, syns selv det var litt rart i starten, men tok ikke mange minuttene før jeg vendte meg til det. Dessuten blir jo ikke det nye designet et problem for det vil alltid være folk som lager skins som ser ut som versjon 2.0.0.x.

 

Angående artikkelen så syns jeg dere kunne nevne bare de tingene som er nytt for beta 3 i forhold til beta 2. F.eks. "# Mulighet for automatisk viruskontroll ved nedlasting av filer." trenger ikke nevnes da det har vært der siden alpha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Av egen erfaring er det alt for fort gjort å lukke faner jeg ikke ville. Eller til og med stenge hele programmet, før jeg igrunn var ferdig med å lese alt.

 

Trur du må sjekke om det finnes ny patch til hjernen din, høres ut som en sikkerhetsrisiko i driveren til pekefingeren ... ;)

Lenke til kommentar
Av egen erfaring er det alt for fort gjort å lukke faner jeg ikke ville. Eller til og med stenge hele programmet, før jeg igrunn var ferdig med å lese alt.

 

Trur du må sjekke om det finnes ny patch til hjernen din, høres ut som en sikkerhetsrisiko i driveren til pekefingeren ... ;)

Høhø, så sant så sant. Men utviklerne har valgt å ikke lengre supporte hjernen min, så jeg må bare leve med det :(

Lenke til kommentar
Av egen erfaring er det alt for fort gjort å lukke faner jeg ikke ville. Eller til og med stenge hele programmet, før jeg igrunn var ferdig med å lese alt.

 

Trur du må sjekke om det finnes ny patch til hjernen din, høres ut som en sikkerhetsrisiko i driveren til pekefingeren ... ;)

Høhø, så sant så sant. Men utviklerne har valgt å ikke lengre supporte hjernen min, så jeg må bare leve med det :(

Har du prøvd stamcelle-terapi? Du egner deg kanskje for rekruttering som forsøkskanin i Kina. :love:

Endret av G
Lenke til kommentar
Av egen erfaring er det alt for fort gjort å lukke faner jeg ikke ville. Eller til og med stenge hele programmet, før jeg igrunn var ferdig med å lese alt.
Trur du må sjekke om det finnes ny patch til hjernen din, høres ut som en sikkerhetsrisiko i driveren til pekefingeren ... ;)

Høhø, så sant så sant. Men utviklerne har valgt å ikke lengre supporte hjernen min, så jeg må bare leve med det :(

Har du prøvd stamcelle-terapi? Du egner deg kanskje for rekruttering som forsøkskanin i Kina. :love:

Joda.. Men problemet er rett og slett én og samme tastekombinasjon har helt ulik betydning: ctrl+w. For oss som lukker faner vha ctrl+w er Firefox rett og slett ubrukelig, siden programmet "plutselig" velger å svare på samme kommando.. (Nei, jeg ønsker ikke å hele tiden måtte løfte blikket for å telle antall åpne faner.)

Lenke til kommentar

Det ser ut til å løsne litt snart. Lukter jeg lansering?

 

Firefox 3 Beta 5 schedule

 

At today’s Firefox 3 / Gecko 1.9 meeting the development team decided that a fifth beta milestone would be required based on the number of blockers remaining. This additional beta will ensure that changes which may affect website compatibility and changes which affect the user experience will get exposure to a wider audience for feedback and regression testing.

 

The following development deadlines were set for Firefox 3 Beta 5:

 

* String freeze will be on Friday, March 7th, 11:59pm PST

* Code freeze will be on Tuesday, March 18th, 11:59pm PST

 

Developers should note that this will be the final milestone for string changes and so any changes to strings should be put up for review as soon as possible in order to meet the string freeze deadline this Friday. Please contact a member of the User Experience team if you need help with wording.

 

All P1 blockers are to be fixed for Firefox 3 Beta 5. For the next two weeks the tree will remain under “blocker rules”, but developers should check the tree status before checking in a patch. After code freeze, we expect a shorter baking period before handing off to the Build and QA teams for release.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...