Gå til innhold

Athlon lever videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen: "I løpet av kommende kvartal vil AMD ikke lenger ta i mot ordre på en rekke Athlon 64 X2-modeller, bl.a. 6400+ BE, 6000+ og 5600+ med flere."

 

Dette var dårlig nytt. Jeg synes AMD burde begynne å fjerne fra den lavere enden av produktspekteret, ikke omvendt slik de ser ut til å gjøre nå. Spesielt med tanke på at Phenom ikke er så fristende for mange, da bør de beholde noen av de sterkeste X2-prosessorene sine. På meg virker det som om AMD vil beholde de svakere X2-prosessorene p.g.a. billigmarkedet i asia og 3. verden.

Lenke til kommentar
Fra artikkelen: "I løpet av kommende kvartal vil AMD ikke lenger ta i mot ordre på en rekke Athlon 64 X2-modeller, bl.a. 6400+ BE, 6000+ og 5600+ med flere."

 

Dette var dårlig nytt. Jeg synes AMD burde begynne å fjerne fra den lavere enden av produktspekteret, ikke omvendt slik de ser ut til å gjøre nå. Spesielt med tanke på at Phenom ikke er så fristende for mange, da bør de beholde noen av de sterkeste X2-prosessorene sine. På meg virker det som om AMD vil beholde de svakere X2-prosessorene p.g.a. billigmarkedet i asia og 3. verden.

Ja og siden Asia utgjør største delen av verden vil jeg tro det er et klokt valg.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke AMD satser spesielt på å bli en lavprisleverandør. De har alltid kriget på pris og ligget lavt i pris.

 

En annen vinkel er at jeg tror de satser på å bli en volumleverandør og det er faktisk eneste måten AMD kan komme seg skikkelig på bena igjen.

 

"Fusion" prosjektet tror jeg blir AMD's viktigste kort på hånden fremover og jo raskere de får dette til å fungere godt og utgitt jo raskere vil vi se AMD vokse.

 

AMD må komme inn på storvolum markeder selv om det er et billigsjikt. De må også komme sterkere inn i OEM Desktop og Laptop markedet hvor volumet er stort. Fusion vil åpne mange nye dører her.

 

Dette vil gagne oss forbrukere da AMD også vil få råd og kapasitet til å utvikle og lage bedre high-end produkter slik eks. Intel gjør selv om de er store.

 

Pengene er i volum markedet, deretter kan man ta seg luksusen å knive om de rikeste forbrukerne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synes AMD burde satset hardere på integrert grafikk. mATX hovedkort med HD2400PRO/2600PRO (med onboard eget minne?) hadde gitt dem et boost.

 

Er det ikke 2400 (evt. 2600?) integrert grafikk-chipset som kommer på noen av de nye RX/RD 780/740 hovedkortene? :hmm:

 

Eget onboard-minne tror jeg skulle komme med AM3 (og opp til HK-produsent å bestemme mengde ram)

Lenke til kommentar
Det hadde vært kjipt med onboard ram, for da blir det mindre muligheter for oss selvbyggere. At man ikke kan kjøpe et billig hk, og masse god ram ved siden av, så må man kjøpe heftig hk med god ram, til dobbel pris.

 

Skjønner ikke helt hva du tenker på her?

 

Slik som m-atx med integrert grafikk (IGP) nå fungerer, så spiser jo integrert grafikk av system-minnet (typisk 128mb, 256mb, 512mb). Setter produsenten i stedet inn en egen dedikert minne/ram brikke for Onboard grafikken, så er det jo bare en fordel for oss forbrukere, dvs. det "stjeler" ikke lengre av ram-brikkene man putter i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...