Gå til innhold

Hva slags mat har satt arr på deg?


Anbefalte innlegg

Hva slags mat er det du har hatt en dårlig erfaring med?

 

Sluttet å spise sjokoladepudding den dagen jeg spiste sjokoladepudding som var gått ut på dato. Den så helt normal ut, men den var litt hardere enn normalt, og den smakte bittert... Tok 5-6 skjeer før jeg fant ut hvorfor den smakte så rart. Nå rører jeg ikke pudding av noe slag i frykt for å møte den stygge konsistensen/smaken igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spiste en pizzabaguett eg kjøpte på meny, synst han smakte ganske rart men trudde det bere va uvant pizzasaus.

når eg nesten var ferdig kjika eg under baguetten å der var bere mygl! so eg tok colaen eg hadde å heiv innpå heileflaska å for der ifrå. vart so kvalm av heilegreia at eg ikkje sa ifrå engang! so det er utelukket i frå mitt matinntak

Lenke til kommentar

Av mat som er gått ut på dato så kjøpte eg en gang ei lita melkekartong som var godt ut på dato. Dette oppdaget eg etter den var åpnet og eg hadde begynt å helle i meg innholdet. Har ikke drukket melk siden, og det er ca 12 år siden nå.

 

Av annen mat eg ikke klarer å spise mer av etter å ha smakt på det er det aspargis og hjortehjerte. Igjen, av disse to er hjortehjertet den eg mest sannsynlig ikke rører igjen. Men ut over det var det ingenting galt med de.

Lenke til kommentar

Jeg ble gjentatte ganger påtvunget betasuppe i barnehagen, så det klarer jeg ikke en eneste skje av i dag. Lukten av det er også nokså ubehagelig.

 

Av ting jeg har spist i voksen alder er det vel ingenting som har satt "arr".

Jo, forresten. Knaskerøtter. Hadde noen knaskerøtter på jobb som hadde lagt litt for lenge, dvs blitt myke og rare. Forferdelig smak (og ettersmak!) og konsistens (ja jeg oppdaget det ikke før etter en munnfull), og siden da har jeg aldri kjøpt eller spist det igjen.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg får en brennende kvalme når jeg tenker på kyllingsuppe. Hadde en periode hvor kyllingsuppe var daglig kost.

Vestlandskling med smør på er også noe jeg styrer unna. Spiste meg lei dem.

 

Hadde også en episode med en melkekartong. Helte nedpå, og til min store forskrekkelse fikk jeg svære klumper med gammel melk i munnen.

Drikker melk ennå, men jeg sover ikke like godt lengre etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Jeg ble gjentatte ganger påtvunget betasuppe i barnehagen, så det klarer jeg ikke en eneste skje av i dag. Lukten av det er også nokså ubehagelig.

 

Av ting jeg har spist i voksen alder er det vel ingenting som har satt "arr".

Jo, forresten. Knaskerøtter. Hadde noen knaskerøtter på jobb som hadde lagt litt for lenge, dvs blitt myke og rare. Forferdelig smak (og ettersmak!) og konsistens (ja jeg oppdaget det ikke før etter en munnfull), og siden da har jeg aldri kjøpt eller spist det igjen.

Jeg ble også påtvunget betasuppe. Og en gang spiste jeg sånner knaskegulrøtter fra en pose som viste seg å være muggen inni. Men det som jeg holder meg lengst unna er sånner påskeeggreier som kommer i lilla kartong. Spydde etter første gang jeg spiste dem. Samme med baconsnacks.

Lenke til kommentar

Off sylteull, har luktet og sett på det og har derfor avstått fra å smake. De bølgeriflede dvaske grønnsakene jeg fikk på barnehagen gjorde sterkt inntrykk, de var fra sjukehuskjøkkenet, mye bedre de vi fikser her hjemme. Også kålstuing, fysj så ekkelt det er.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Vi var på en ganske fancy resturant i Texas en sommer. Og glad i paprika som jeg er, tok jeg et stort jafs av det jeg trodde var paprika.. Det var ikke det for å si det sånn! Det brant som faen, og det gav seg ikke før alle de andre var ferdig med både mat og dessert. Var så vildt vondt O_o

 

Chilli aktig greier i det sikkert(?) :p

 

Men viss det er noe jeg aldri spiser igjen, så er det blodpudding! :ermm::yucky::sick:

 

Heller ikke blodklubb :sick:

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Husker jeg hadde en 1 liter med Tine sjokomelk, type denne:

 

2454.jpg

 

Den stod i kjøleskapet, og jeg gikk naturlig og utenkende mot kjøleskapet en gang, med tørsten langt oppi halsen. Den var noen uker utgått på dato, så hele greia var en slags brun grøt som sakte velta inn i munnen min. Har noen arr etter den episoden ja. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...