Gå til innhold

Nå kommer Neonode N2 til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neonode N2 er en knøttliten smarttelefon med berøringsfølsom skjerm

Smarttelefon? Selv om den bruker Windows CE, så gjør ikke dét den til en smarttelefon. Den er jo ikke kompatibel med Windows Mobile-programmene, så alt som finnes av tredjepartsprogrammer er vel javaprogrammer? Ellers så mangler den vel alt som en smarttelefon vanligvis har? Spesifikasjonslisten på smarttelefoner pleier å være ganske mye lenger enn på vanlige mobiltelefoner, slik er det jo ikke her. Greit, den har jo berøringsskjerm, men man kan da virkelig ikke kalle LG KE850 Prada en smarttelefon! Jeg vil nok si at dette er en vanlig liten mobiltelefon, ikke en smarttelefon.

Lenke til kommentar

Nå går det faktisk ann å legge til tredjeparts programvare :tease:. og den har ikke java. Det er sant ikke windows mobile programmer funkerer, men det finnes programmer laget bare for den. Spesifikasjonslisten avgjør ikke om det er en smart eller dum telefon.

Endret av auto6
Lenke til kommentar

Jeg vil definitivt kalle N2 en smarttelefon.

Telefonen kan kjøre mange tett integrerte programmer, og det er mulig å utvikle det meste til den.

Du kan nesten sammenligne N2 med en PC med Windows XP. Du har grunnfunksjonene, men du må installere programmene du vil ha selv.

 

Telefonen har selvsagt ikke en kalender eller andre nytteverktøy som kan sammenlignes med WM- eller Symbian-telefoner, men det er i teorien ingenting i veien for å utvikle slike applikasjoner til telefonen, og få disse like tett integrert med telefonens funksjoner som på andre telefoner.

 

Smarttelefon eller ei - Windows CE-enheter som dette har et smart utgangspunkt.

Lenke til kommentar

T9 har jeg på norsk, men den liker jeg ikke. Den slettet nemlig den vanlige norske tekst-inputen, slik at det er umulig å legge til egne ord med særnorske bokstaver. Dessuten syns jeg sånne små skrivefeil er irriterende, så det virker ikke som om den norske utgaven er så mye å hige etter enda. Jeg klarer meg utmerket med engelsk uansett.

Lenke til kommentar
T9 har jeg på norsk, men den liker jeg ikke. Den slettet nemlig den vanlige norske tekst-inputen, slik at det er umulig å legge til egne ord med særnorske bokstaver.(...)

Med min oppdatering (2.1.339.4) hvor den norske ordboka følger med, har jeg ikke det problemet. Der har jeg t.o.m nynorsk ikke-T9. Veit ikke helt forskjell på det nynorske og bokmålske(?) alfabetet da hehe

Lenke til kommentar
Hei! Det er fordi jeg jobber i elkjøp jeg fikk oppdatering.

hmm, jeg bruker t9 konstant nå. men kan ikke se at jeg har mistet bokmål/nynorsk.

uansett så kommer det en ny oppdatering veldig snart :)

Siden du jobber hos elkjøp så kan vel du svare meg på et spørsmål. Kommer dere til å begynner å selge 3.5mm adapteret? Har klart og miste det :(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...