Gå til innhold

AMD lanserer RV670


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selfølgelig vært kult om den slo 8800GT, men alt i alt må jeg si at hd3870 er en vinner med lavere pris og full UVD er den perfekt for meg ihvertfall. Jeg ser at komplett har kortene bekreftet til i morgen så dette var en virkelig Hard Lunch av AMD. Bra jobba. Jeg har bestilt et allerede.

Lenke til kommentar
Hadde selfølgelig vært kult om den slo 8800GT, men alt i alt må jeg si at hd3870 er en vinner med lavere pris og full UVD er den perfekt for meg ihvertfall. Jeg ser at komplett har kortene bekreftet til i morgen så dette var en virkelig Hard Lunch av AMD. Bra jobba. Jeg har bestilt et allerede.

 

Hm så langt er billigste 3870 ca 1600 kroner mot 8800gt sitt til 1712 kroner.... Da er foreløpig 8800GT beste kjøp med tanke på både ytelse pr watt og ytelse pr krone.

Lenke til kommentar
Hadde selfølgelig vært kult om den slo 8800GT, men alt i alt må jeg si at hd3870 er en vinner med lavere pris og full UVD er den perfekt for meg ihvertfall. Jeg ser at komplett har kortene bekreftet til i morgen så dette var en virkelig Hard Lunch av AMD. Bra jobba. Jeg har bestilt et allerede.

 

Hm så langt er billigste 3870 ca 1600 kroner mot 8800gt sitt til 1712 kroner.... Da er foreløpig 8800GT beste kjøp med tanke på både ytelse pr watt og ytelse pr krone.

 

Men du får ikke noe 8800Gt kort, og da er jo prisen ikke viktig hvis en trenger et nå:) Dessuten betaler jeg 1500 for mitt:) Dessuten bruker jeg vista og driverne til Nvidia er ikke mye å skryte av der... Bruker dessuten PC-en til litt mer enn spilling så ati sine video drivere (UVD) er supre på min Full HD 42"...

Endret av jlianes
Lenke til kommentar

Har bare lest igjennom testen fra Anandtech, men synes slett ikke dette høres så ille ut. Har hatt lyst på et nytt mellomklassekort som var verdt pengene en stund nå, og 13-1600kr er mer aktuelt for meg enn 2100kr+ (Asus 8800GT) nå før jul (rask sjekk på priser på nettshops).

 

Aller helst 3850 silent om mulig ;)

Endret av schma
Lenke til kommentar
Har bare lest igjennom testen fra Anandtech, men synes slett ikke dette høres så ille ut. Har hatt lyst på et nytt mellomklassekort som var verdt pengene en stund nå, og 13-1600kr er mer aktuelt for meg enn 2100kr+ (Asus 8800GT) nå før jul (rask sjekk på priser på nettshops).

 

Aller helst 3850 silent om mulig ;)

 

I følge hardocp er ikke 1x3870 bra nok til å spille crysis i 1600x1200, mens 1x8800GT er det.

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=MT...W50aHVzaWFzdA==

 

The Radeon HD 3870 was also very fast. In fact it was slightly faster than a Radeon HD 2900 XT in our testing. We were able to game in Crysis with the 3870 at 1280x1024 resolution with quality settings on “High” except for shadow and shader quality at “Medium.” The 3870 provided a giant leap in gameplay experience over the GeForce 8600 GTS and a large improvement over the Radeon HD 3850. The GeForce 8800 GT was better performing than the 3870 as the 8800 GT was able to game in Crysis at 1600x1200 with quality settings on “High” except shadows, post processing, and shader quality.

Lenke til kommentar

3850 ser nå ut til å være et meget godt kjøp til prisen. Strengt tatt ser det ikke så ille ut for ATI om de klarer å hente profitt på kortene. De har den lavere mellomklassen i lommen. Sånn sett er markedet for øyeblikket enkelt for forbrukerne: Har du 2000,- å bruke på et grafikkort kjøper du nvidia 8800GT, har du mindre kjøper du ATI 3870 eller 3850.

Lenke til kommentar
Har bare lest igjennom testen fra Anandtech, men synes slett ikke dette høres så ille ut. Har hatt lyst på et nytt mellomklassekort som var verdt pengene en stund nå, og 13-1600kr er mer aktuelt for meg enn 2100kr+ (Asus 8800GT) nå før jul (rask sjekk på priser på nettshops).

 

Aller helst 3850 silent om mulig ;)

 

Kjøpte Asus 8800GT i går fra netshop. Pris 1690kr. Hvis 3850 skal slå den bør de være på 1300kr i pris.

Lenke til kommentar
Har bare lest igjennom testen fra Anandtech, men synes slett ikke dette høres så ille ut. Har hatt lyst på et nytt mellomklassekort som var verdt pengene en stund nå, og 13-1600kr er mer aktuelt for meg enn 2100kr+ (Asus 8800GT) nå før jul (rask sjekk på priser på nettshops).

 

Aller helst 3850 silent om mulig ;)

 

I følge hardocp er ikke 1x3870 bra nok til å spille crysis i 1600x1200, mens 1x8800GT er det.

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=MT...W50aHVzaWFzdA==

 

The Radeon HD 3870 was also very fast. In fact it was slightly faster than a Radeon HD 2900 XT in our testing. We were able to game in Crysis with the 3870 at 1280x1024 resolution with quality settings on “High” except for shadow and shader quality at “Medium.” The 3870 provided a giant leap in gameplay experience over the GeForce 8600 GTS and a large improvement over the Radeon HD 3850. The GeForce 8800 GT was better performing than the 3870 as the 8800 GT was able to game in Crysis at 1600x1200 with quality settings on “High” except shadows, post processing, and shader quality.

Hmm, dette hadde vært litt rart. Mitt X1900XT greide Crysis demoen med alt på medium og 1600x1200 helt glatt. Det er derfor litt underlig om en 3870 ikke hadde klart det. Kan hende at det har noe med DX10 å gjøre (DX10 gir jo jevnt over dårligere framerate) eller Vista, men jeg er fortsatt litt skeptisk.

Lenke til kommentar

3850 kortet ser ut til å virkelig danke ut alt i sin prisklasse, noe som er en god nyhet for amd. Skulle likt å sett 3870 kortet yte noe bedre, men det er ikke håpløst langt bak 8800 gt. Ser kortet slår 2900 xt med en 256 bits minnebuss (mot 512 bits), så det er antaglig en del å gå på i forhold til en toppmodell.

Lenke til kommentar

hd3870, må da være et helt genialt produkt spesiellt til htpc med sin svære kjøler som drar lufta ut av kabb, det loader på 54 grader, så man kan godt still vifta ned til lydløs. her har 8800gt lite og stille opp med, 105W som kjøles av en singleslot veps. det har jeg dårlig tro på

 

man kan ikke slakte et kort for at at et annet drar crysis demo 10% lettere i 1600x1200 med masse eye candy. er så utrolig mye mere enn som så

Lenke til kommentar
Har bare lest igjennom testen fra Anandtech, men synes slett ikke dette høres så ille ut. Har hatt lyst på et nytt mellomklassekort som var verdt pengene en stund nå, og 13-1600kr er mer aktuelt for meg enn 2100kr+ (Asus 8800GT) nå før jul (rask sjekk på priser på nettshops).

 

Aller helst 3850 silent om mulig ;)

 

Hvis du sjekker testene vil du se at en Zalman vil passe fint. De er jo ikke særlig dyre om dagen.

Lenke til kommentar
Hva blir det av toppkort her egentlig? Skal ATI bli en annenrangsleverandør av skjermkort nå? Dette blir for slappt...

 

edit: eller er dette egentlig bare en krymping av siste generasjon kort?

 

Dette er krymping a R600 og 256bit ekstern minne kontroller. UVD er fikset, og de har lagt inn 10.2 støtte.

 

AMD behersker nå 55nm. Det er ikke lurt å skifte prosess og arkitektur samtidig. Nvidia mestrer knapt 65nm, men har bedre arkitektur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...