Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Ja! Det er som tråden heter, er du noe grovey eller rå på Guitar Hero?

 

Post gjerne bilder av scores eller fortell om noe sykt du har gjort i spillet? Det trenger ikke og være noe i spillet, så lenge det har noe med det og gjøre.

Jeg for min del storkoser meg med spillet i helga og på fest ;) er ikke noe som det vettu!

 

Her er noen tips til GH hentet fra forumet!

 

Vi har alle vært der en gang. Først var det "den forbanna blå knappen", og deretter "den hersens oransje". I begynnelsen kan det være svært vanskelig å ta overgangen til en ekstra knapp, men det er bare øvelse, øvelse og øvelse - og noen tips. Det viktigste er å vite hvilken finger som hører hjemme på hver knapp, og dette kan gjøres utenom sanger. Bare legg alle fire fingrene på de fire knappene (glem den oransje for nå) og prøv å trykk på hver knapp i tur og orden. Ta dem fra grønn, rød, gul til blå og tilbake igjen, en knapp om gangen. Øk sakte tempoet gradvis, og etter en stund kjenner du at det begynner å bli naturlig. Etter en stund bør du prøve å hoppe over en knapp, så for eksempel spill grønn, rød og blå, og gå tilbake med blå, gul og grønn. (trenger ikke spille den blå to ganger på rad, men du ser selv.) Dette gjør at du bryter rytmen og blir nødt til å "tenke" litt. Til sist kan du prøve å ta to knapper samtidig, inkludert grønn og blå. Du trenger som sagt ikke å spille en sang for å venne deg til knappene, men det selvsagt frivillig.

 

Når det gjelder den oransje knappen blir det tilsynelatende mye verre, men bare tilsynelatende. Det største problemet er at notene kommer en del raskere mot deg, det er en ekstra knapp som ikke hører hjemme der og du begynner å få tre noter om gangen. (for eksempel grønn, rød og gul samtidig). Ta det med ro, det er faktisk mye enklere enn det ser ut til.

 

For det første, det er sjelden (på de første gruppene i hvertfall) at grønn og oransje note følger hverandre, så det er "trygt" å flytte hele hånden opp og ned. I stedet for å holde fingrene på grønn, rød, gul og blå kan du flytte hånden til rød, gul, blå og oransje. Plasseringen på hånden er litt forskjelig, så du må justere knappene tilsvarende. Pekefingeren blir rød i stedet for grønn og så videre, men ellers er det akkurat det samme. Dette er enklere enn det kanskje ser ut til, da du bare trenger å tenke på hvor notene er plassert på skjermen og mindre på hvor de er plassert på gitaren. Glem den grønne, så har du som vanlig bare fire strenger å tenke på.

 

Til sist vil jeg anbefale at du mestrer hammer-on og pull-off's, om du ikke allerede gjør det. Til dette har jeg funnet et "triks" som fungere svært bra for meg, så det kan fungere like bra for deg. Avhengig av nivået ditt bør du starte på Easy eller Medium - men bare spill én finger så lenge som mulig. (selvsagt ikke på dobbel-noter). Jeg vet det høres merkelig ut, men det fungerer. La fingeren gli fra grønn til rød og oppover av seg selv, uten å trykke på hver knapp. Bare hold fingeren presset ned og la den gli over knappene som om du skulle spille en ekte gitar. Ta det med ro, knappene tåler det helt fint.

 

Når du spiller slik med en finger blir du fort vant til å ta korte hammer-on's og pull-off's med den samme finger, så om du vanligvis holder hånden fra rød til oransje og det kommer en grønn note lar du bare fingeren gli til den grønne og tilbake til den røde før du fortsetter som normalt. Dette går selvsagt den andre veien også (blå - oransje - blå), men husk at pekefingeren er mye sterkere enn lillefingeren, så det føles som regel mer naturlig å bruke pekefingeren til hammer-on's og pull-off's og la lillefingeren holde seg i ro.

 

Så var det de trippel-notene, da. Grønn, rød og oransje samtidig er ikke så ille, men hva med grønn, rød og blå direkte etterfulgt av rød, gul og oransje? Hehe, da begynner det å bli komplisert, men igjen, ta det med ro. Det er fortsatt bare fire noter, og du har spilt alle sammen mange, mange ganger allerede. Det første grepet burde komme av seg selv (øv om du ikke får det til), og det andre er helt enkelt. Bare løft fingeren fra den røde knappen, flytt hånden et hakk opp og trykk ned den "gule" fingeren som nå er på blå. Det kreves selvsagt litt øvelse, men det er mye enklere enn det ser ut som. Prøv det i Practice noen ganger på den sakteste farten, så skal du se du ruler i løpet av kvelden. ;)

 

Ta dette fra en som ikke engang klarte å skille mellom den røde og gule knappen når den blå knappen kom, og jeg har som sagt klart min første sant på Expert og banket Slash på Hard uten særlig problem. ;)

 

Endret av venture
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har klart alle sangene unntatt 2 på expert (GH2)

Jævla Megadeth :mad: Det er jo bare gitarsolo med en dash av gitarsolo jo! Har kommet til 90% flere ganger :cry:

 

Det største jeg føler jeg har fått til er "The metal" på GH3 demoen, som jeg klarte på expert nå nylig :)

Slet veldig med den i starten. De andre sangene på demoen er jo lette, også på expert synes jeg.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Nynorsk og bokmål er de offisiellt godkjente skriftsspråkene i landet, trøndersk, stavangersk, bergensk, indre verdalsk er ikke...

 

edit: Retningslinjene her hadde i alle fall tidligere en post om å holde seg til disse to, og med tanke på at vi har brukere fra hele landet ser jeg vitsen i det.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg mestrer alt på Expert untatt Jordan akkurat nå. Har fått 100% på X-stream (Bonus sang), men har bare fått 498k på den -.- Jeg fikk akkurat ikke 500k Achievementen på Xbox. Ganske irriterende. Men det er fortsatt en del sanger på Expert som jeg ikke får 5 stjerner på, det irriterer meg.

Lenke til kommentar
Jeg er helt okay, spiller alle låtene på Expert, men har enda ikke engang begynt å prøve på 5 stjerner på alle...

 

... litt synd, for det hadde vært greit å ha gjort før GH3, som (heldiggvis) er ret rundt hjørnet!

Jordan og?

 

GH3 er helt sykt mye vanskligere enn GH2 :O prøvde det på elektroworld... sykt kult dou :p Striken <3

Prøvde du demoen?

 

Jeg syntes i hvertfall demoen av GH3 var mye lettere enn GH2. Alle notene var så mye enklere å treffe, og det var ingen utfordrende sanger på demoen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...