Gå til innhold

Microsoft og Bungie skiller lag (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
“This exciting evolution of our relationship with Microsoft will enable us to expand both creatively and organizationally in our mission to create world-class games,” said Harold Ryan, studio head for Bungie. “We will continue to develop with our primary focus on Microsoft® platforms; we greatly value our mutually prosperous relationship with our publisher, Microsoft Game Studios; and we look forward to continuing that affiliation through ‘Halo’ and beyond.”
Filefront

 

edit: hah, oppdaget nettopp at dette var tydelig nevnt i artikkelen deres. virkelig unødvendig sitat fra min side!

Endret av nord
Lenke til kommentar

Så da har Bungie blad opp en svær sum for å bli fri, men ikke nok til å skrive seg helt ut av MGS sitt styre.

 

Microsoft vil fortsette å eie aksjer i selskapet, og vil fortsatt stå som utgiver for Bungies spill.

 

Det sier meg at Bungie ikke hadde nok penger til å kjøpe seg helt fri, og nå har de ikke penger nok til å utvikle spill til en ukjent platform som krever læring, og velger en de kjenner.

 

Det eneste Bungie har kjøpt her er friheten til å lage andre spill enn Halo. MGS blir fremdeles å melke majonespuppene til Master Chief til de er fri for majones, og så litt til, mens Bungie lager andre serien som MGS gir ut grunnet avtaler.

 

Halo serien er kjøpt og eid av MGS og det er MGS som har alle rettighetene til spillet, så det får ikke Bungie med seg. Tror ikke de vil ha det heller, er jo derfor de bryter ut av MGS, for å lage andre spill enn Halo.

Lenke til kommentar

De trenger en utgiver nå som de er selvstendig, og hvem sto så beleilig på døra med fett glis og "tilbyde" Bungie en "god deal"?

 

Joda, MGS.

 

Så ja, PS3 eiere kan se langt etter Bungie spill en stund så lenge avtalen mellom Bungie og MGS står. Men når Bungie får litt mer penger under skjorta så bryter de sikkert avtalen og finner andre som gir ut til flere platformer.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Bungie ønsker å snu ryggen til Halo franchisen med det første med tanke på hvor mye spillserien har solgt. De ønsker nok å jobbe med andre spill i tillegg til Halo, derav organisasjonsutvidelsene det snakkes om.

 

Med tiden håper jeg Bungie fortsetter med Halo franchisen, men at de i tillegg opptrer som en fri utvikler til alle plattformer de måtte ønske å utvikle til. Da får de redusert den risikoen det vil være å binde seg så tett opp mot én franchise, og flere spillere vil kunne få glede av spillene deres.

Lenke til kommentar

Halo 3 "FINISH the fight" ?!?

Halo 4 "Oh wait, we didn't get them all..."

Halo 5 "Damn, there seems to be another dimension with more rings..."

Halo 6 "Hey folks! Guess what..."

 

 

Trodde seriøst 3'a var siste. Var en strålende slutt for en spillserie.

 

Får håpe det bare er snakk om RTS'et da når de sier de ikke skal gi slipp på Halo.

 

Bungie hadde feks vært perfekt for å ta opp utviklingen av Advent serien som GlyphX ser ut til å ha dumpet (eller forhåpentligvis bare bruker god tid på) Vil nesten påstå det er bedre story i Advent Rising men desv. ble det til en underdog.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at Bungie ønsker å snu ryggen til Halo franchisen med det første med tanke på hvor mye spillserien har solgt. De ønsker nok å jobbe med andre spill i tillegg til Halo, derav organisasjonsutvidelsene det snakkes om.

 

Med tiden håper jeg Bungie fortsetter med Halo franchisen, men at de i tillegg opptrer som en fri utvikler til alle plattformer de måtte ønske å utvikle til. Da får de redusert den risikoen det vil være å binde seg så tett opp mot én franchise, og flere spillere vil kunne få glede av spillene deres.

9647793[/snapback]

 

Om Bungie fortsetter med Halo serien taler de grangivelig i 2 tunger. Det var grunnet et ønske om å lage andre spill enn Halo som gjorde at de brøt med MGS. De var lei av kun å lage Halo spill, og vil forsøke noe annet. Dette førte til bruddet som vi først trodde ikke kom til å komme men som kom likevell.

 

MGS står fremdeles med rettighetene til Halo, og det tar nok ikke lang tid før MGS selv eller et av deres underselskap er på full sving med nok et Halo spill.

Lenke til kommentar

Får se hvordan dette blir, har ikke vært så imponert over Bungie sune spill, hverken Marathon eller Halo har vært så veldig bra som endel skal ha det til (men de førte ihvertfall fps over på maskiner med få fpser fra før), det beste Bungie-spillet jeg har prøvd er kanskje abuse, men det er et ganske "enkelt" spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...