Gå til innhold

Monstermaskin for de spillgale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid like irriterende å se at man bruker doble tall når man snakker SLI/Crossfire. Man har i praksis ikke 512 MB RAM da man skriver akkurat det samme på de to halvdelene med 256 MB.

 

At PR-folk alltid skal utnytte slikt er mildt sagt provoserende.

 

Litt artig å se at Ageia klamrer seg fast tross en ganske rævva start (elendig timing, ikke spesielt overbevisende støtte fra utviklere, alt for høyt priset, ganske dårlig ytelse etc. etc.). Idéen er jo ikke så ille i seg selv.

Lenke til kommentar
Litt artig å se at Ageia klamrer seg fast tross en ganske rævva start (elendig timing, ikke spesielt overbevisende støtte fra utviklere, alt for høyt priset, ganske dårlig ytelse etc. etc.). Idéen er jo ikke så ille i seg selv.

9607211[/snapback]

Konseptet med tynne kjerner til fysikk beregninger er genialt nok, men jeg tror ikke de vil få noe fotfeste i markedet. I motsetning til CPU og GPU så er ikke dette noe alle markiner leveres med så en får ikke noe gratis volum ved at produktet leveres selv om kunden ikke trenger det og vet at han trenger det. Volum er alt innen IT hardware...

 

Jeg tror også det vil komme konkurrerende produkter fra Intel, AMD og nvidia, som alle har til felles at de kan bundle dette med produkter som allerede har høye volumer. De har også kapasitet til å benytte bedre CMOS prosesser.

Lenke til kommentar
Dette er litt mystisk for meg. Får man samme spillfølelsen av å spille på en bærbar? Er det ikke bedre med en stasjonær?

9607350[/snapback]

 

 

Med 17"-skjerm med syk oppløsning er ikke det noe problem - bærbar-tastaturer er også mye behageligere (personlig mening). Jeg har gamet på en tilsvarende laptop i 2 år nå, og det er bare digg. Men har ved det siste halvåret kjøpt meg et stativ som jeg henger opp laptopen i (bruker eksternt tastatur) på grunn av ryggplager (krum rygg).

 

Ellers synes jeg denne M1730 ser svært heftig - digger svarte PC-er, og denne har jo syke specs. Skulle gjerne likt å oppgradere til denne, men jeg klarer meg mer enn bra nok med min Inspiron 9300.

 

Edit (feil sitat)

Endret av FreeedriK
Lenke til kommentar
Litt artig å se at Ageia klamrer seg fast tross en ganske rævva start (elendig timing, ikke spesielt overbevisende støtte fra utviklere, alt for høyt priset, ganske dårlig ytelse etc. etc.). Idéen er jo ikke så ille i seg selv.

9607211[/snapback]

Konseptet med tynne kjerner til fysikk beregninger er genialt nok, men jeg tror ikke de vil få noe fotfeste i markedet. I motsetning til CPU og GPU så er ikke dette noe alle markiner leveres med så en får ikke noe gratis volum ved at produktet leveres selv om kunden ikke trenger det og vet at han trenger det. Volum er alt innen IT hardware...

 

Jeg tror også det vil komme konkurrerende produkter fra Intel, AMD og nvidia, som alle har til felles at de kan bundle dette med produkter som allerede har høye volumer. De har også kapasitet til å benytte bedre CMOS prosesser.

9607402[/snapback]

 

Selvfølgelig, Ageia har ingen sjanse, det er artig fordi de sykler på felgen i isete motbakke. Den eneste måten Ageia kunne klart seg på var å prise kortene veldig aggressivt, og ved å gjort et bedre forarbeid når det gjelder PR og utviklersamarbeid. Alle aktører heller jo mot generelt mer FP og parallell prosessering (og integrering som du nevner), så Ageia er rett og slett for sent ute. Skulle de fått skikkelig fotfeste, så måtte de nok antageligvis ha lansert mye tidligere også, da fysikk var en ny gimmick, og man lett kunne «wowe» folk med ting som i dag er dagligdags. For noen år siden kan man jo si at behovet for en PPU var der (om man ville ha laget spill med veldig mange fysikk-kalkulasjoner, og det hadde blitt en slags bølge). Både AMD og Intel kommer jo med integrert grafikk i brikke snart, og denne vil vel nesten garantert være programmerbar og mer en GPGPU, eller fungere mer som en slags dedikert FP-enhet, allerede her vil jo Ageia være helt ubrukelig (umulig for de å konkurrere med AMD/Intel teknisk, som du sier).

 

Jeg har også vært borti en del diskusjoner ang. interaktiv fysikk, og hvordan en del kalkulasjoner nødvendigvis må gjøres på CPU eller egen PPU om de skal kunne være fullstendig interaktive (dvs. spiller-input har direkte innvirkning på fysiske kalkulasjoner, og ikke bare som en visuell etterkalkulering i en gitt situasjon). Det kunne jo være noe å fokusere markedsføring på (om det er riktig, har ikke tenkt noe mer over det annet enn at jeg har fått det med meg perifert, det kan jo hende det bare er tull, men det har blitt skrevet en del artikler om det).

Lenke til kommentar
så det dere sier er at man skal holde seg unna "XPS M1730" eller?

9609132[/snapback]

 

 

Har du masse penger og søker ett av markedets syke gamer laptoper så er denne ikke noe å se unna.

9609280[/snapback]

 

Har du mye penger, så kjøper du en dedikert stasjonær til spilling, og en lett bærbar til å traske med rundt, det er ihvertfall min mening. Eneste skikkelig nytten jeg kan se av en slik maskin, om du allerede har mye penger å bruke på hardware, er om man pendler imellom to bostedsplasser.

 

AtW

Lenke til kommentar
så det dere sier er at man skal holde seg unna "XPS M1730" eller?

9609132[/snapback]

 

 

Har du masse penger og søker ett av markedets syke gamer laptoper så er denne ikke noe å se unna.

9609280[/snapback]

 

Har du mye penger, så kjøper du en dedikert stasjonær til spilling, og en lett bærbar til å traske med rundt, det er ihvertfall min mening. Eneste skikkelig nytten jeg kan se av en slik maskin, om du allerede har mye penger å bruke på hardware, er om man pendler imellom to bostedsplasser.

 

AtW

9609791[/snapback]

 

Jeg er så enig så enig. Jeg vil påstå at den Dell maskina ikke er særlig god å bære med seg. Virker en smule tung til det. Tror også at de fleste som kjøper denne også har den stående på skrivebordet permanent.

 

Hva slags stasjonær inkl skjerm får man får 22k i dag? Den er temmelig rå kan jeg tenke meg ;)

Lenke til kommentar

Denne maskinen er for folk som flytter på seg mye, feks. ofte på LAN eller som nevnt tidligere, bor to steder, eller f.eks. en som ikke har pass til en stasjonær PC...

 

 

Og valgfri Blu-Ray betyr vel at du kan velge å ha den, eller ikke :)

 

Hva, derimot er dette Logitech GamePanel LCD? Jeg ser det ikke utifra bildene på HW, men jeg kan anta det er ett lite LCD display ala G15?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...