Gå til innhold

Intel etablerer LessWatts.org


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra initiativ, Intel har allerede gjort mye bra arbeid med PowerTop, og dette programmet har allerede ført til langt færre "syndere" i systemene, særlig i Gnome.

 

Intel har i tillegg bra frie drivere, for både grafikk og trådløse nettverk. Bra at de har vært med på å presse AMD med på moroa ;) Nå gjenstår bare nvidia, så er det gode greier.

Lenke til kommentar

Bra av Intel ja og det er helt garantert et svar på linux driverne til amd/ati. Masse av innholdet på den nye sida lå jo allerede på linuxpowertop.org.

 

Er spent på å se om neste Ubuntu'n med tickless kernel og alle fiksene i Gnome gir positivt utslag på batterilevetiden på laptopen. Så at de hadde fiksen volum appletten som før har stått for alt for mange avbrudd.

Lenke til kommentar

Flotte greier! Det har jo vært rapportert om store problemer med å få SpeedStep på Pentium M og tidligere til å fungere på nye Linux-kjerner.

 

Jeg tror det vil være mange eiere av bærbare som vil bli fornøyd over å slippe konstant viftestøy og kort batteritid. Derimot tviler jeg på det er særlig mange som vil løfte øyebrynene når de ser strømregninga og tenke "Oi, så fornøyd jeg er med denne regninga".

Lenke til kommentar
Flotte greier! Det har jo vært rapportert om store problemer med å få SpeedStep på Pentium M og tidligere til å fungere på nye Linux-kjerner.

9542766[/snapback]

 

Hm, jeg har Pentium M, og det funker helt knall uten problemer med aller nyeste kjerne (2.6.22.6).

 

On topic, så er det jo en flott nyhet. Intel har vel allerede holdt på med dette en stund, med PowerTop-programmet, men at de går enda mer inn i dette er positivt. Linux trenger en del arbeid på dette området, da kjernen aldri ble designet for power management. Det er fortsatt en lang vei igjen å gå med ordentlig suspend-støtte osv, men med Intel på laget går det kanskje litt fortere å få på plass noe som funker skikkelig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...