Gå til innhold

Nokia-batterier overopphetes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ææ, E50en min inneholder et BL-5C-batteri! *Ringe Nokia og skrike i fortvilelse om at telefonen min kommer til å eksplodere i lomma, blåse av venstrefoten min og kronjuvelene med, slik at jeg aldri kommer til å få familie.* Åneiåneiånei!

 

Neida. Det går nok sikkert fint ... Litt skremmende er det, dog, at det bare kan skje slik uten videre. Hva slags ytre påvirkning trenger batteriet for å få en slik støkk?

Endret av OML
Lenke til kommentar

største problemet er at nokia ikke har for vane å trykke modellnummeret på ett lett tilgjengelig sted.

 

med andre ord, det kan være vanskelig for mange å faktisk finne ut om den mobile dem har er på lista.

 

om da ikke nokia har en visuell liste på sin side. den siden ser ut til å ha blitt en smule overbelastet...

Lenke til kommentar
største problemet er at nokia ikke har for vane å trykke modellnummeret på ett lett tilgjengelig sted.

 

med andre ord, det kan være vanskelig for mange å faktisk finne ut om den mobile dem har er på lista.

 

om da ikke nokia har en visuell liste på sin side. den siden ser ut til å ha blitt en smule overbelastet...

9278646[/snapback]

 

Hva mener du?

 

Hva ville vært et "lett tilgjengelig sted" på et batteri?

 

Hos meg tar jeg ut batteriet , snur det 180 rundt, og vips, der er koden(som forøvrig er den eneste koden på hele batteriet)

Lenke til kommentar
største problemet er at nokia ikke har for vane å trykke modellnummeret på ett lett tilgjengelig sted.

 

med andre ord, det kan være vanskelig for mange å faktisk finne ut om den mobile dem har er på lista.

 

om da ikke nokia har en visuell liste på sin side. den siden ser ut til å ha blitt en smule overbelastet...

9278646[/snapback]

Det skal være en kombinasjon du skriver der du skriver tlf nummer.

 

Tror det er *#1000# eller noe

Lenke til kommentar
største problemet er at nokia ikke har for vane å trykke modellnummeret på ett lett tilgjengelig sted.

 

med andre ord, det kan være vanskelig for mange å faktisk finne ut om den mobile dem har er på lista.

 

om da ikke nokia har en visuell liste på sin side. den siden ser ut til å ha blitt en smule overbelastet...

9278646[/snapback]

 

Hva mener du?

 

Hva ville vært et "lett tilgjengelig sted" på et batteri?

 

Hos meg tar jeg ut batteriet , snur det 180 rundt, og vips, der er koden(som forøvrig er den eneste koden på hele batteriet)

9279101[/snapback]

 

det jeg sikter til er den listen av nokia mobilmodeller som lister nummer etter nummer. men en kan ikke bare plukke opp en nokia, ta en titt på utsiden og si "aha, min mobil er trygg/rammet". en må demontere den og se under batteriet osv iirc.

Lenke til kommentar

Artikkelen nevner at det var en enkelt av batteriprodusentene som lager disse for Nokia som hadde feil på dem, og Nettavisen utdyper videre at det kun er batterier fra Matsushita som er i faresonen.

På grunn av at det er kun en bestemt serie av disse batteriene som er rammet må man ta ut batteriet, og av gode grunner er ikke identifikasjonsnummeret til batteriet på telefonen. Hvorfor det er under, kan man vel lure på, men det er da tross alt temmelig sjeldent du må sjekke om mobilen din er en udetonert håndgranat.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
det er da tross alt temmelig sjeldent du må sjekke om mobilen din er en udetonert håndgranat.

9281487[/snapback]

Det må man heldigvis ikke i dette tilfellet heller.

 

Gratis batteri for mange :)

9282392[/snapback]

 

Morsomt å se at Nokia fansen klarer å snu også dette til noe positivt. ;)

Lenke til kommentar
det er da tross alt temmelig sjeldent du må sjekke om mobilen din er en udetonert håndgranat.

9281487[/snapback]

Det må man heldigvis ikke i dette tilfellet heller.

 

Gratis batteri for mange :)

9282392[/snapback]

 

Morsomt å se at Nokia fansen klarer å snu også dette til noe positivt. ;)

9284403[/snapback]

 

Dette gjelder ca 46 millioner batterier type BL/5C fra Battery Industrial Co., Ltd. produsert i Japan mellom desember 2005 og november 2006. Så langt har Nokia registrert ca 100 batterier eller 0,0002 promille som har overopphetet, ingen batterier har så langt ført til noen brann. Det er altså ingen tilbakekalling av batterier Nokia foretar men et tilbud til bekymrede kunder.

 

Men for media er jo disse "brannfarlige" selvfølgelig

Lenke til kommentar
det er da tross alt temmelig sjeldent du må sjekke om mobilen din er en udetonert håndgranat.

9281487[/snapback]

Det må man heldigvis ikke i dette tilfellet heller.

 

Gratis batteri for mange :)

9282392[/snapback]

 

Morsomt å se at Nokia fansen klarer å snu også dette til noe positivt. ;)

9284403[/snapback]

 

Dette gjelder ca 46 millioner batterier type BL/5C fra Battery Industrial Co., Ltd. produsert i Japan mellom desember 2005 og november 2006. Så langt har Nokia registrert ca 100 batterier eller 0,0002 promille som har overopphetet, ingen batterier har så langt ført til noen brann. Det er altså ingen tilbakekalling av batterier Nokia foretar men et tilbud til bekymrede kunder.

 

Men for media er jo disse "brannfarlige" selvfølgelig

9284998[/snapback]

 

Selvfølgelig. Og du svelger rått alt Nokia sier, bare ikke det media skriver? Du vil vel ikke i din villeste fantasi tro noe så idiotisk som at Nokia prøver å dysse ned batteriproblemet? :no:

Lenke til kommentar
det er da tross alt temmelig sjeldent du må sjekke om mobilen din er en udetonert håndgranat.

9281487[/snapback]

Det må man heldigvis ikke i dette tilfellet heller.

 

Gratis batteri for mange :)

9282392[/snapback]

 

Morsomt å se at Nokia fansen klarer å snu også dette til noe positivt. ;)

9284403[/snapback]

 

Dette gjelder ca 46 millioner batterier type BL/5C fra Battery Industrial Co., Ltd. produsert i Japan mellom desember 2005 og november 2006. Så langt har Nokia registrert ca 100 batterier eller 0,0002 promille som har overopphetet, ingen batterier har så langt ført til noen brann. Det er altså ingen tilbakekalling av batterier Nokia foretar men et tilbud til bekymrede kunder.

 

Men for media er jo disse "brannfarlige" selvfølgelig

9284998[/snapback]

 

Selvfølgelig. Og du svelger rått alt Nokia sier, bare ikke det media skriver? Du vil vel ikke i din villeste fantasi tro noe så idiotisk som at Nokia prøver å dysse ned batteriproblemet? :no:

9285268[/snapback]

 

Hehe... svelger ikke noe rått fra noen av de, da jeg værken er pro-nokia eller anti-nokia. Nok en for og mot diskusjon på nokia som du legger opp til enda engang orker jeg ikke, da du har fått yttret din sak i så mange andre tråder... :-) (NB! bruker SE for øyeblikket)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Trekker opp en litt gammel tråd, men fikk nettopp mitt nye batteri.

 

Til min overraskelse var batteriet på 1020 mAh, altså nyeste type BL-5C. Tidligere hadde jeg 970 mAh.

 

For de som har hatt batteri fra f.eks. Nokia 1112, som har en kapasitet på 700 mAh, vil jo få et 45% sterkere batteri. Ikke verst!

 

Tror jeg beholder mitt gamle, og lever med litt mindre enn 0,1% sjanse for at batteriet skal vokse litt. Da har jeg to batterier, ett kraftigere enn jeg betalte for :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...