Gå til innhold

HDMI-utgang på 360 Premium (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er forskjellen mellom Premium og Elite etter dette? Kun harddisk?

9252087[/snapback]

 

Xbox 360 Elite

 

In 2007, Microsoft announced a revision to the Xbox 360's hardware, designed to take advantage of the console's popularity as a media-delivery system.[26] The Xbox 360 Elite is the third and most expensive variation of the console. By making variations of the console, Microsoft hopes to appeal to all types of gamers. The Elite is different from the other variations in that it includes HDMI output, a 120 GB hard drive included, and a black case. The Elite retail package also includes an HDMI cable, and a black controller and headset to match the system's black finish.[27] This version of the console was previously known under the codename Zephyr. On March 27, 2007, Microsoft confirmed that the Elite would be released in the United States on April 29, 2007[28] and in Canada on May 4, 2007 as a mainstay to the Xbox 360 line and not a 'limited edition' version as originally speculated. The initial release price was US$479.99[29] and C$549.99.[30] On July 10, 2007 at E3 2007, Microsoft announced that the Xbox 360 Elite will be coming to Europe on August 24, 2007.

 

120gb HD er vel det som skiller de to, ser det ut som.

Lenke til kommentar
Men hva er forskjellen mellom Premium og Elite etter dette? Kun harddisk?

9252087[/snapback]

Elite er svart, med 120 GB harddisk og koster for øyeblikket fra 4100 kroner og oppover.

 

Premium er hvit, med 20 GB harddisk, og koster fra 2990 kroner og oppover.

 

Løs svart 120 GB harddisk kommer i salg omtrent samtidig som Xbox 360 Elite, og ser ut til å havne på rundt 1300 norske kroner. Denne kommer sikkert i hvit utgave også etterhvert.

Lenke til kommentar
Komponent eller kompositt tror jeg, husker ikke hvem av dem det var

9253019[/snapback]

 

Komponent(rgb) og vga. Komponent er vanligst, vga gir litt blassere farger (synes jeg og flere). Komposit er den kjipe gule video kabelen der alt er blandet sammen i en smørje(analog tynn). = dårligst kabel.

Lenke til kommentar
Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV?

9253364[/snapback]

 

Jo. Nå er ikke jeg noen ekspert her på dette området, men det skal være mulig mulig å spille HD med de første Xbox 360'ene- enten det er Premium eller Core. Det er bare det at bildekvaliteten er noe dårligere uten HDMI- spesielt hvis skjermen er stor. Da vil en se det tydligere, kontra om en har en 360 med HDMI-signal.

 

Men det er fullt mulig å spille HD med den 360'en du har. Avhengig av hvilken versjon du har (premium, den med harddisk eller core, den uten harddisk), kommer det ulike kabler. Med core-versjonen, kommer det vel bare kompositt, som definitivt er dårligst. Med premium, får du komponent-kabel, og denne gir etter hva jeg har hørt, ganske bra signal om du har en tv opp til 42/50".

 

De nyeste premium, samt elite-versjonen, som er i ferd med å rulle ut i butikkene nå, har støtte for HDMI. HDMI er å foretrekke om en har en stor flatskjerms-tv.

Lenke til kommentar
Jeg har den første typen 360, som ikke har HDMI-utgang(?), betyr det at det ikke går ann å spille med HD-oppløsning på en HDTV?

9253364[/snapback]

 

Du kan få opp til 1080p gjennom Komponent (grønn, rød og blå kabel).

Fleste flatskjermer har muligheten for komponent i dag. Om jeg ikke tar feil var komponent tilgjengelig før HDMI så har du en eldre flatskjerm så kan den ha komponent men ikke HDMI. Enkelte CRT TVer har også komponent men uten HD oppløsning (Selv om flatskjermen/tven din har komponent betyr ikke det automatisk at den greier/støtter HD oppløsning).

 

Edit:

Med core-versjonen, kommer det vel bare kompositt, som definitivt er dårligst. Med premium, får du komponent-kabel, og denne gir etter hva jeg har hørt, ganske bra signal om du har en tv opp til 42/50".

9253456[/snapback]

 

Tror ikke du vil se noe særlig forskjell på komponent og HDMI uansett hvor stor TVen er, men HDMI (1.3) har muligheten for å sende lydsignaler.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

På tide at MS tok en fot innenfor den digitale verdnen vi lever vi.

 

@ PantZman:

 

Hm, må le litt av utspillet ditt her. Så du påstår at du ikke ser forskjell på en 55" full hd 1080p når det kommer til komponent vs hdmi? Vel, jeg har noen nyheter til deg. Bedre er skarpere med HDMI by far.

 

Og HDMI har da kunnet sende lydsignaler før 1.3. Det er jo digitalt min venn ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...