Gå til innhold

Overklokkingskort fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere skal bare se! Snart på man ha fagbrev som rørlegger for å kunne sette inn nytt hovedkort..

8993164[/snapback]

 

Hadde bare brikkesettene brukt litt mindre effekt hadde man kanskje sluppet det, er endel å hente der.

 

AtW

8994244[/snapback]

 

Det er jo eit "overklokkings"kort også då...

Lenke til kommentar
Dere skal bare se! Snart på man ha fagbrev som rørlegger for å kunne sette inn nytt hovedkort..

8993164[/snapback]

 

Hadde bare brikkesettene brukt litt mindre effekt hadde man kanskje sluppet det, er endel å hente der.

 

AtW

8994244[/snapback]

 

Det er jo eit "overklokkings"kort også då...

8994459[/snapback]

 

Og? Brikkesettene bruker alt for mye effekt uansett. Personlig har jeg fått en litt vond smak i munnen av "overklokkingskort", jeg forventer at ting fungerer skikkelig, synes overklokking brukes som en unnskyldning for et halvdefekt produkt

 

AtW

Lenke til kommentar
Dere skal bare se! Snart på man ha fagbrev som rørlegger for å kunne sette inn nytt hovedkort..

8993164[/snapback]

 

Hadde bare brikkesettene brukt litt mindre effekt hadde man kanskje sluppet det, er endel å hente der.

 

AtW

8994244[/snapback]

 

Det er jo eit "overklokkings"kort også då...

8994459[/snapback]

 

Og? Brikkesettene bruker alt for mye effekt uansett. Personlig har jeg fått en litt vond smak i munnen av "overklokkingskort", jeg forventer at ting fungerer skikkelig, synes overklokking brukes som en unnskyldning for et halvdefekt produkt

 

AtW

8994502[/snapback]

 

Så da får man bare håpe Nvidia klemmer ut noen bedre chipsett.. Asus har iallefall tilpasset kortet og løsnigen sin ;)

Lenke til kommentar
Dere skal bare se! Snart må man ha fagbrev som rørlegger for å kunne sette inn nytt hovedkort..

8993164[/snapback]

He he, du er jo ikke kjent for å være redd for noen kjøleblokker du ArcticOC?

 

Personlig liker jeg godt utviklingen at man kutter ut vifter på hk, og eliminerer behovet for ekstra vifter ved å lede varmen til den allerde eksisterende luftstrømmen fra cpu-kjøleren. Men det er klart alle rørene gjør det jo vanskeligere med feks vannkjøling, eller andre egne løsninger.

Har selv et P5K Deluxe her og har ikke intrykk av at varmeutviklingen på hk generelt er så ille så langt i alle fall.

 

Jeg syns forøvrig dette nye P5K3 Premium ser helt rått ut (for de som liker å SE på hk :p ), men vil "entusiastene" virkelig betale så mye for et hk der man er låst til det samme 2GB minne settet?

Jeg vil ikke det i alle fall, men får kanskje ta forbehold om at jeg ikke vet hva som sjuler seg under minnekjølerene...

 

Forresten noen som har fått med seg hva forskellen på P5K Deluxe og P5K Premium egentlig er?

Lenke til kommentar

hva blir fsb på disse korta @ stock? 333mhz? så da lover de vel at det støttes fsb på 666mhz ved 100% OC eller er jebg på jordet :hmm:

 

ellers satte de jo nivået på heat-pipes bruk til et nytt nivå-....

 

 

ATWindsor: hadde vi ikke topp med Nforce 4, når vi tenker effektforbruk på chipset?? eller?

 

og dette kortet er vel for "bare må ha gutta..." drøyt priset, får vel til nesten tilsvarende ytelse ved bruk av kort til rundt 1K, litt av poenget med OC er etter min mening er og bruke minst mulig penger for mest mulig ytelse

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
hva blir fsb på disse korta @ stock? 333mhz? så da lover de vel at det støttes fsb på 666mhz ved 100% OC  eller er jebg på jordet :hmm:

 

ellers satte de jo nivået på  heat-pipes bruk til et nytt nivå-....

 

 

ATWindsor: hadde vi ikke topp med Nforce 4, når vi tenker effektforbruk på chipset?? eller?

 

og dette kortet er vel for "bare må ha gutta..." drøyt priset, får vel til nesten tilsvarende ytelse ved bruk av kort til rundt 1K, litt av poenget med OC er etter min mening er og bruke minst mulig penger for mest mulig ytelse

8996386[/snapback]

 

Såvidt jeg har fått med meg har effektforbruket på Intel-chipsett gått stødig oppover, at nforce-chipsett bruker for mye er ingen unnskyldning...

 

AtW

Lenke til kommentar
hva blir fsb på disse korta @ stock? 333mhz? så da lover de vel at det støttes fsb på 666mhz ved 100% OC  eller er jebg på jordet :hmm:

 

ellers satte de jo nivået på  heat-pipes bruk til et nytt nivå-....

 

 

ATWindsor: hadde vi ikke topp med Nforce 4, når vi tenker effektforbruk på chipset?? eller?

 

og dette kortet er vel for "bare må ha gutta..." drøyt priset, får vel til nesten tilsvarende ytelse ved bruk av kort til rundt 1K, litt av poenget med OC er etter min mening er og bruke minst mulig penger for mest mulig ytelse

8996386[/snapback]

Finnes to typer overklokking;

1 ha dårlig råd/ dårlig pc tilsvarer å trimme en moped.

2 kjøpe en core2 quad og to 8800 og overklokke, tilsvarende å kjøpe en bmv og få den trimma og styla på en annen fabrikk (husker ikke navnet)

Å brenne av 10K er ingenting når du får kjørt med høy framerate på din 20K skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...