Gå til innhold

Phenoms ulike modellnavn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de klokkehastighetene der stemmer så blir det trolig ikke så galt. La oss bare håpe det stemmer og at de klarer det med en fornuftig TDP. Håper også det er snakk om lansering tidlig i 4. kvartal. Jepp, utålmodigheten har tæret på meg lenge.

 

Den første indikasjonen på om det blir bra eller ikke får vi når barcelona (altså serverutgaven) lanseres om forhåpentligvis få uker. Dvs. de kjører med ECC/REG og en lav klokkehastighet på ca 1,6-2,0GHz men det skal likevel gå an å ekstrapolere ytelseresultater opp til prosessorene på 2,2-2,8GHz så man får en god indikasjon på hva man kan forvente. Akkurat nå er det jo stor usikkerhet grunnet alt hemmelighetskremmeriet og noen tidlige ytelseresultater fra uferdige prosessorer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vi får håpe K10 kommer godt når den først kommer. Personlig syns jeg den kommer farlig seint (burde vært her første kvartal).

 

Ser frem til prisfall og reéll ytelses konkuranse igjen (håper ihvertfall).

 

Neste maskin er planlagt til rundt juletider...

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var litt skuffende nyheter - bare én tokjernevariant før nyttår og resten i første kvartal 2008? Jeg merker meg også at bare to firekjernemodeller er planlagt foreløpig til desktopmarkedet. Når man tenker på at Phenom/Barcelona i realiteten blir det eneste AMD har å stille opp med mot Intels Core 2, er dette en lovlig tynn produktlinje.

 

Dessuten kommer de lovlig sent. Det går også rykter om at Barcelona er forsinket til høsten. Bl.a. på bakgrunn av tester som ble gjort i Taipei tidligere denne måneden og som konkluderte med at AMD fremdeles hadde en del igjen å gjøre med å finpusse ytelsen. Om dette ryktet viser seg å stemme gjenstår å se, men jeg er ikke overbevist før jeg ser produktene i hylla. Papirlanseringer holder ikke.

 

AMD vil antagelig levere enda et kvartalsresultat (for 2. kv. 2007) med røde tall. Med redusert likviditet vil de da være enda dårligere rustet for en priskrig med Intel. Sistnevnte har en diger pengebinge å ta av. AMD må låne penger for å henge med.

 

Så kommer Intel med Penryn (høsten 2007) og Core 3 (2008). Det har AMD ingenting å stille opp mot, eller? Vi får se.

 

Som AMD-kunde i sammenhengende ca. 15 år håper jeg de vil komme tilbake på topp, men som realist er jeg mer pessimistisk...

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Æsj, så lenge til? Hadde tenkt å oppgradere over sommeren og håpte virkelig på K10. En strek i regningen. :cry:

8887567[/snapback]

Det blir et priskutt i løpet av juli, da kjøper du en billig x2 prosessor(K8) som helt fint kan gjøre nytten for seg frem til Phenom kommer (til en forhåpentligvis grei pris) på nyåret.

8887960[/snapback]

 

eller enda lengre. ting har senket farten betraktelig siden pentium 1-3 dagene imo.

 

er mer vikig med rikelige mengder ram i disse dager slik at ting ikke blir hengende fordi hardisken har ett tilnærmet epileptisk anfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...