Gå til innhold

Kraftmonster på 2 kW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke lenge til Elkjøp & Co begynner å markedsføre kraften på strømforsyningene på datamaskinene de selger på samme måte som de har markedsført minne mengde på skjermkort, GHz på Intel prosessorer og PR-Rating på AMD prosessorer.

 

Jeg ser ikke helt for meg at disse strømforsyningene kan bli noen bestselger med det første. Jeg synst heller at resten av komponentene i datamaskinen burde bli mer gjerrige på energi slik at man kan redusere størrelsen på strømforsyningen. Ikke f*** om jeg skal dedikere en egen kurs til datamaskinen min.

Lenke til kommentar
Latterlig... rett og slett latterlig... Verden er i energi krise, og vi kjører

på med flere produkter som oppfordrer til mer bruk....

rett og slett bare helt latterlig...

8812069[/snapback]

 

Så lenge produsentene av harddisker, cpuer og grafikkkort ser ut til å gjøre stort med energiforbruket så vil jo psu-produsenter fortsette å lage monsterPSU'er

Lenke til kommentar
Latterlig... rett og slett latterlig... Verden er i energi krise, og vi kjører

på med flere produkter som oppfordrer til mer bruk....

rett og slett bare helt latterlig...

8812069[/snapback]

Ja ikke at jeg er noen greenpeace tilhenger, men jeg er enig om at det er latterlig å i det hele tatt gå mot slike enorme strømforsyninger. Ser liksom ikke poenget, kommer ALDRI til å ha enPC som bruker så mye energi, for da må jeg sitte med hørselsvern pga viftene som skal kjøle dette.

 

Mulig kan det brukes til å drive hele rack's med servere? (singel point of failure, men men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...