Gå til innhold

RD790 nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"vår utskremte redaktør" ... skremmer dere ut redaktøren på slike oppdrag?

8777557[/snapback]

 

Vel, litt morro må vi jo ha? ;)

 

Venter selv på Phenom serien da jeg har lyst på en litt bedre cpu som 6000+ ikke kan gi og overgang til C2D blir litt for dyrt :( Så jeg håper bare på at AMD holder sitt ord om at ytelsen blir 50% bedre enn tilsvarende C2D cpuer også skal det bli fest på AM2 sokkelen min når Phenom kommer ut :)

Lenke til kommentar

Godt at AMD verdsetter sine tilhengere og tilbyr AM2+ hovedkort med PCIe 2.0 fra starten av.

GA-M790-DQ6 har videre støtte for PCI Express 2.0 samt ATI Crossfire med enten dobbel x16 eller firedobbel x8. AMD RD790 får totalt 42 PCIe-kanaler, så det er nok å ta av.
Liker dette. Frister litt med HTT 3.0 og PCIe 2.0 etc.

Men for min del blir det nok ikke å vurdere noe nytt system før AM3 og DDR3 er i normal sving.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dermed ser Gigabyte ut til å bli den første produsenten som kan tilby hovedkort med støtte for AMD Phenom firekjerne.

Det kan vel ikke stemme? AMD har jo lovet at K10-serien (Phenom) skal være bakoverkompatibel med alle eksisterende hovedkort med AM2-sokkel ved hjelp av en bios-oppdatering. TDP skal heller ikke være noe problem. AM2 X2 6000+ og FX62 på hele 125W støttes av AM2-sokkelen. 125W blir også maks TDP for Phenom FX-serien. Det eneste man går glipp av ved å bruke Phenom i AM2 hovedkort i stedet for AM2+ er "split power planes" og HT v3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...