Gå til innhold

Pianomusikk – del dine yndlingskomposisjoner


Matias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yann Tiersen - La Dispute

Hos meg er det en vokalsang. Liker selv Comptine D'Un Autre Ete L'Apres og La Valse D'Amelie Version Piano fra samme album. Var det noen av de du mente?

 

Edit: Mr. Crowley: Jeg kan spille den sånn halveis. :)

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Måneskinnssonaten av Beethoven må nevnes. Den tar av skikkelig i 3. sats :---)

Enig. Det fleste kjenner bare til den første delen. Liker når de oppgangene begynner.

 

Hva i all verden? Det er ikke en eneste vokal på den låta :shrug:

 

Det er visstnok trekkspill eller noe i første halvdel, men andre halvdel glimrer i sin pianomagi.

Må være noe galt med filinformasjon hos meg eller deg. Hørte en annen versjon nå, så det kan trolig være meg. Sur Le Fil er også bra fra Yann Tiersen.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

R.E.M - Nightswimming. Nydelig sang - enkel, men genialt. Brukes dog også violin og vokal, men pianoet i seg selv står solid alene.

 

Erik Satie - Sonatine Byrocratique. Ett fantastisk stykke som parodierer/legger til Saties touch på mye forskjellig.

 

Frederik Chopin - Waltz, Opus 64, uhm, mener den var i D-dur. Snakker i alle fall om Minuttvalsen, utrolig stilig stykke.

 

Selvsagt er dette bare noen få utvalgte. :)

Lenke til kommentar

høyrer for det meste på metal, men desse sangene elsker eg.

 

opeth - silhouette

muse - sunburn

terranigma - ressurection

beethoven - moonlight sonata (mvt 1 og mvt 3)

ukjent artist - tetris

cziffra - flight of the bumblebee (liker best gitar versjonen, fordi det er så imponerende, ellers er sangen litt kjedelig i seg skjølv)

 

har hørt veldig lite piano-musikk, men skal prøve å nevne noen fleir seinare. ;)

Lenke til kommentar

Beethoven's Appassionata er fantastisk. Har den på CD. 3 deler med den mest ekstreme pianospillinga noensinne. Spesiellt del 2 er vill. Har kjøpt notene, men det er for drøyt å lære uten å kunne pianoteknikkene man trenger årevis for å lære.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...