Gå til innhold

KDE 4.0 får 3D-effekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KDE 4.0 skal etter planen gis ut den 23. oktober i år.

Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10?

8755656[/snapback]

KDE 4.0 er ment å skulle komme ut i slutten av oktober, så Kubuntu får ikke tid til å teste den skikkelig (ikke at Kubuntu pleier å gjøre det uansett, men). Men det kommer sikkert pakker for *ubuntu fra kde.org, så du kan nok installere det uten større problemer uansett.

Lenke til kommentar

Snart slippes vell Kubuntu 7.04 helversjonen, viss jeg ikke husker feil ^^

Blir dette med da tro?

 

Du som er sånn linux gurru ^^ og skriver masse bra, hva med en guide til beryl og den andre jeg aldri husker navne på til ati korta?

 

takker for masse bra linux stoff ^^

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
KDE 4.0 skal etter planen gis ut den 23. oktober i år.
Er det noen sjanse for at den kommer med i Kubuntu 7.10?

8755656[/snapback]

Jeg tviler på at de rekker det. Versjon 4 er en omfattende omskriving av KDE og med så mye nytt er det jo tilsvarende mye å teste også. Dessuten slippes KDE 4 omtrent samtidig med Kubuntu "Gutsy Gibbon" 7.10. Men noen biter av KDE 4 er planlagt å inkluderes i Gutsy, bl.a. filbehandleren Dolphin.

 

Se her for flere detaljer om planlagte funksjoner i Gutsy: https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/gutsy/+specs

Lenke til kommentar
Kubuntu 7.10 blir lansert etter litt senere enn ubuntu 7.10

så vi får se :)

trenger man goså xgl for å få kjørt dette i kubuntu slik som man må ha i ubuntu for å kjøre beryl?

8757192[/snapback]

 

Du trenger ikke XGL for å kjøre Beryl. AIGLX fungerer det også, og krever overhodet ingen roting med konfigurasjonsfiler dersom du bruker et litt eldre Radeon-kort (9800 Pro her). Jeg tror ikke KDE 4.0 kommer til å kreve det for composite (gjennomsiktighet m.m.), men det er godt mulig at ytelsen blir bedre med det.

Lenke til kommentar

Så er det bare å krysse fingrene, og håpe på at GNOME-folkene får fingeren ut og begynner å tenke på GNOME 3.0. Nå har det bare vært inkrementelle oppdateringer de siste tre årene, det er trolig på tide å gjøre et større hopp fremover snart, spesielt nå som KDE4 kommer til å gi dem god konkurranse. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Hvem trenger Vista, iallefall når alle de "gode" vistafunksjonene kommer i KDE + ett par som ikke er der...

8763066[/snapback]

 

Har man lyst til å spille spill som Crysis må man ha MS og dx10. Og da hjelper det fint lite at man har en Linux distro som har dx10 "look a like".

 

Men KDE 4 er nok mer enn bra nok for de av dere som ikke spiller spill på pc-en.. og ønsker seg Vista effekter.. :)

Lenke til kommentar
Hvem trenger Vista, iallefall når alle de "gode" vistafunksjonene kommer i KDE + ett par som ikke er der...

8763066[/snapback]

 

Har man lyst til å spille spill som Crysis må man ha MS og dx10. Og da hjelper det fint lite at man har en Linux distro som har dx10 "look a like".

 

Men KDE 4 er nok mer enn bra nok for de av dere som ikke spiller spill på pc-en.. og ønsker seg Vista effekter.. :)

8763090[/snapback]

 

Både KDE og GNOME > windows, så lenge man ikke er avhengig av windowsspesifikke applikasjoner (eg. de fleste spill). Får angst hvis jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i windows. Akkurat nå er Supreme Commander eneste grunnen til at windows i det hele tatt er installert på denne maskina. Men allt kommer jo ann på hva man har vennt seg til seff.

Lenke til kommentar
Både KDE og GNOME > windows, så lenge man ikke er avhengig av windowsspesifikke applikasjoner (eg. de fleste spill). Får angst hvis jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i windows.

8763162[/snapback]

 

Glad jeg kun har et OS uten titusen forskjellige versjoner av det, å forholde meg til. Jeg får angst hver gang jeg skal prøve å gjøre noe produktivt i linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...