Gå til innhold

NGT med langfilm i HD-kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja er nå relativt god kvalitet må jeg si. En time med film på den bitraten tar vel ca. 2GB så det er en del som skal streames. Kvaliteten vil nok være rundt dobbelt så bra som en vanlig piratfilm.

 

Tror ikke det er mulig med så veldig mye bedre hastighet på streaming enn dette med ADSL.

Lenke til kommentar
5 mbit er langt dårligere enn DVD. Og for de som mener en kan løse alt ved å innføre en "mer optimalisert koding" enn mpeg2, så har det allerede vært gjort forsøk på å presse inn "HD"-filmer inn på en DVD-plate.

 

Uten hell.

8707342[/snapback]

ja det er mindre enn dvden bruker

Men nå må du huske at det sendes i noe annet enn vob da...

dvd filmer er i vob, som egentlig er unødvendig lite komprimert.

Derfor får du faktisk tak i mpeg4 filmer som er langt bedre og tar langt mindre plass ^^

 

syns dette er bra jeg, men det er sikkert 720p altså bittelitt bedre enn dvd, men ikke spesielt merkbart.

 

Man må også være ops på at enkelte filmer selges biligere enn de leies

Lenke til kommentar

Jepp, et 720p-bilde inneholder langt mer enn dobbelt så mye bildeinformasjon som et vanlig DVD-bilde. Det er jo dessuten det reneste sprøyt når man setter spørsmålstegn ved hvorvidt 720p er HD eller ikke.

 

720p er en av flere definerte HD-standarder. Man kan selvfølgelig mene at det ikke er bra nok sammenlignet med 1080p, men det er i alle tilfelle HD.

 

Og når det gjelder komprimeringsalgoritmer er dessuten MPEG-2 laaaangt bak MPEG4-variantene som i dag ofte benyttes til HD-materiale. Riktig nok er det vanlig med temmelig kraftig komprimering i fargeinformasjon og en ganske brutal destruksjon av informasjon som ofte gjør videosignalet ubrukelig til viderearbeide. Som distribusjonsformat er det derimot usedvanlig imponerende.

Lenke til kommentar

5mbit/s hørtes mer enn nok ut. Vanlige 720p-tvreleaser er encodet i 3mbit/s. Har ikke noe å si på kvaliteten med 3mbit xvid. Men hvis det er slikt at ngt bruker wmp-encodere (og drm) så synes jeg det hørtes mer tvilsomt ut. Skal ta å sjekke kvaliteten senere når jeg kommer hjem til min ngt-linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...