Gå til innhold

TEST: HP Pavilion TX1128


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HP er den første produsenten av bærbare som har lansert en tablet-maskin beregnet for privatmarkedet - AMD-baserte TX1128.

 

Les mer

8672074[/snapback]

 

Hadde skjermen vært bedre hadde jeg ikke nølt med å kjøpe denne, men desverre så er den ikke det. Så det blir noen en av HP dv2 serien.

Lenke til kommentar

Dette er IKKE en ekte tablet. Dette er en vanlig laptop med vridbar touchskjerm. Det er alt for dårlig oppfriskningshastighet på touch-biten til å kunne skrive på den, du kan ikke legge hånda oppå, fordi da tror den du trykker på skjermen.

 

En ekte tablet bruker EMR basert løsning. Da kan du trykke på skjermen til du blir blå uten at det hjelper. Bare pennen virker. I tillegg så er de nydelige å skrive på.

 

-C-

Lenke til kommentar

men som mediecenter ville denne vært SERDELES interessant. Kanskje med en oppgradering til NVIDIAs nyeste integrerte løsning(med bedre HD støtte og HDMI) så vil denne bli serdeles populær.

 

som tablet er den vel ikke akkurat det beste desverre

Lenke til kommentar
men som mediecenter ville denne vært SERDELES interessant. Kanskje med en oppgradering til NVIDIAs nyeste integrerte løsning(med bedre HD støtte og HDMI) så vil denne bli serdeles populær.

 

som tablet er den vel ikke akkurat det beste desverre

8673775[/snapback]

 

bingo, den kommer både med windows media senter, og hp sin egen variant (som dem legger inn på alle pavillion modeller). den har til og med media-knapper på siden av skjermen slik at om en holder den så trenger en ikke finne fram fjernkontrollen for å styre det som skjer (tror jeg da).

 

eneste jeg kunne tenkt meg å endret på er skjermleddet. aldri likt den swivel greia. gi meg heller noe alla c serien til acer hvor skjermen var montert på en arm.

 

det arm designet kommer forresten for fullt på vanlige laptoper framover. intel har vist fram konsepter basert på den ideen, hvor hovedargumentet er å kunne bruke pcen i trange flyseter osv...

Lenke til kommentar

HP Compaq tc4400 Tablet PC er en god tablett PC <3 Alle på jobb har den. Elsker å skrive og tegne og hva som heldst på den. Hadde den bare hatt _litt_ heftigere specs og bedre utseende hadde jeg kjøpt en til meg selv. Men det med tablet er genialt. (bare pennen kan brukes på skjermen, ikke handa. Og å legge skjermen over hele tastaturet slik at det blir en tegneblokk er bare så deilig)

Lenke til kommentar
Dette er IKKE en ekte tablet. Dette er en vanlig laptop med vridbar touchskjerm. Det er alt for dårlig oppfriskningshastighet på touch-biten til å kunne skrive på den, du kan ikke legge hånda oppå, fordi da tror den du trykker på skjermen.

 

En ekte tablet bruker EMR basert løsning. Da kan du trykke på skjermen til du blir blå uten at det hjelper. Bare pennen virker. I tillegg så er de nydelige å skrive på.

 

-C-

8673612[/snapback]

 

Det er vel ingen ting i tablet-begrepet som krever at det blir brukt EMR-løsning? At man kan gjøre jobben bedre med en annen variant kan så være, men jeg vil frtsatt kalle det en tablet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat når det gjelder den trykkfølsomme skjermen så har dere veldig høye forventninger ellers har ikke produktet deres fungert optimalt.

 

Har selv TX1020 i butikken og først trodde jeg at det var feil. Alt ble hakkete nesten uansett og oversettelsene da var håpløse.

Etter 2-3 telefoner til forhandlersupport og utallige restarter og slikt så fungerte det plutselig uten noen oppgraderinger av pc'en.

Da kunne vi lett legge litt vekt på hånden og skrive normalt.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvorfor de ikke får trekk for at de har nordisk (svensk)-tastatur, ikke norsk tatatur. Det ser jo helt "dass" ut. Det virker på meg som dette er en lettvindt løsning som pc-produsentene har begynt med for å spare 2 kr per tastatur eller noe sånt. Jeg ville veldig gjerne ha betalt de ekstra kronene det koster å få et helt norsk tastatur. Jeg tenker på å kjøpe meg bærbar-pc i sommer og da vil jeg ikke ha noe svensk tastatur, hvor de har trykt på norske og danske tegn med en annen farge.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hvorfor de ikke får trekk for at de har nordisk (svensk)-tastatur, ikke norsk tatatur. Det ser jo helt "dass" ut. Det virker på meg som dette er en lettvindt løsning som pc-produsentene har begynt med for å spare 2 kr per tastatur eller noe sånt. Jeg ville veldig gjerne ha betalt de ekstra kronene det koster å få et helt norsk tastatur. Jeg tenker på å kjøpe meg bærbar-pc i sommer og da vil jeg ikke ha noe svensk tastatur, hvor de har trykt på norske og danske tegn med en annen farge.

8675849[/snapback]

Husk at de sparer penger ved å kunne ha samme pc til oss i nord.

Nå kan vi jo faktisk velge mellom flere forskjellige språk på Windows-versjonen, jeg synes det er et stort pluss da en god del ønsker engelsk.

Lenke til kommentar
Husk at de sparer penger ved å kunne ha samme pc til oss i nord.

Nå kan vi jo faktisk velge mellom flere forskjellige språk på Windows-versjonen, jeg synes det er et stort pluss da en god del ønsker engelsk.

8675874[/snapback]

Enig! Det er snakk om mer enn et par taster. Det er snakk om logistikk.

 

Videre mener jeg at maskinen burde ha fått et pluss for at man kan velge mellom fem språk ved installasjon av Windows.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hvorfor de ikke får trekk for at de har nordisk (svensk)-tastatur, ikke norsk tatatur. Det ser jo helt "dass" ut. Det virker på meg som dette er en lettvindt løsning som pc-produsentene har begynt med for å spare 2 kr per tastatur eller noe sånt. Jeg ville veldig gjerne ha betalt de ekstra kronene det koster å få et helt norsk tastatur. Jeg tenker på å kjøpe meg bærbar-pc i sommer og da vil jeg ikke ha noe svensk tastatur, hvor de har trykt på norske og danske tegn med en annen farge.

8675849[/snapback]

Husk at de sparer penger ved å kunne ha samme pc til oss i nord.

Nå kan vi jo faktisk velge mellom flere forskjellige språk på Windows-versjonen, jeg synes det er et stort pluss da en god del ønsker engelsk.

8675874[/snapback]

 

Det er helt sikkert sant at de sparer penger på det, men dette er noe de har begynt med i den senere tid. Kan ikke huske at de har hatt det før; mulig jeg tar feil her. Kan heller ikke skjønne at de sparer så mye på det. Man ville jo aldri i verden kommet til å kjøpt et slikt tastatur til den stasjonære pc'en.Finnes det pc-produsenter som ikke har disse fellestastaturene? Jeg vet at HP, Toshiba og Fujitsu-Siemens har det.

 

Det er bra at man kan få velge språk på windowsversjonen, det skulle bare mangle. Syns også det er flott at Dell har begynt å tilby ubuntu:)

Lenke til kommentar

så lenge en slipper å trykke ned noen ekstra taster for å få norske tegn når tegnsettet er satt til norsk så skal jeg ikke klage :)

 

tegnene er jo der dem "skal" være uansett. faktisk så kan det være en fordel å ha både engelske og norske tegn markert om en roter rundt med programmer som går etter tastekoder, ikke hva windows eller annet gir dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...