Gå til innhold

OpenBSD 4.1 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OpenBSD er eit fantastisk operativsystem når det kjem til sikkerheit. 2 exploits på ti år er verkeleg noko å skryte av :)

8525068[/snapback]

Jepp. Bruker det på brannmuren, og det fungerer veldig bra. Eneste jeg savner i OpenBSD er lignende muligheter for å oppgradere programvare installert via ports/packages som man finner i FreeBSD.

 

Edit: det er selvfølgelig litt moro at dette faktisk er førstesidestoff på hw.no. En klar forbedring i forhold til hva som var tilfelle for et par år siden.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jepp. Bruker det på brannmuren, og det fungerer veldig bra. Eneste jeg savner i OpenBSD er lignende muligheter for å oppgradere programvare installert via ports/packages som man finner i FreeBSD.

Fins ikke portupgrade eller liknende i openbsd?

 

(Har nesten bare testa freebsd, og bare såvidt lekt meg med openbsd, og da la jeg knapt inn noe som helst)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Jepp. Bruker det på brannmuren, og det fungerer veldig bra. Eneste jeg savner i OpenBSD er lignende muligheter for å oppgradere programvare installert via ports/packages som man finner i FreeBSD.

Fins ikke portupgrade eller liknende i openbsd?

 

(Har nesten bare testa freebsd, og bare såvidt lekt meg med openbsd, og da la jeg knapt inn noe som helst)

8525188[/snapback]

Portupgrade e.l. finnes av en eller annen grunn ikke i OpenBSD. Riktignok kan man gjøre en

pkg_add -u

etter en oppgradering, men jeg har ikke fått den til å fungere skikkelig enda. Skal se litt grundigere på det.

 

Edit: fikk 'pkg_add -ui' til å fungere nå. Og det ser faktisk ut til å fungere ganske bra.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Gratulasjoner til Theo de Raadt & co for ny release! (som om de kommer til å lese dette. hihi).

 

Jeg tror jeg blir nødt til å teste OpenBSD 4.1 så fort tiden byr seg -- til sommeren sannsynligvis. Det er "nice" med fyldige/mange man-sider. Pent "artwork" med Puffy, denne gangen også.

 

Det var forresten trist med bcw v. GPLv2-krangelen -- vi får håpe den er glemt på en dag som dette (det var vel egentlig 1. mai...)

Lenke til kommentar
Du får vel installere denne på hybelen til KiSS, da Stig ;) - it's all yours om du gidder å sette opp driten.

8529113[/snapback]

At det er gunstig om det kommer et mindre ressurskrevende OS på maskinen på KiSS-hybelen enn Ubuntu er helt sikkert. Men om OpenBSD er det mest ideelle, er en annen sak. Kanskje FreeBSD eller Slackware vil være bedre egnet til det formålet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...