Gå til innhold

Dell tilbyr SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jasså, Dell er tidligere ute enn nettbutikkene her på berget. Snodig.

 

Hei, komplett, NetShop etc. Kom på banen!

 

Det er også litt snodig at Prisguiden på HW ikke har SDD som et søkevalg under harddisker. Mulig sammenheng med at ingen nettbuttiker fører slikt?

Lenke til kommentar
Jasså, Dell er tidligere ute enn nettbutikkene her på berget. Snodig.

 

Hei, komplett, NetShop etc. Kom på banen!

 

Det er også litt snodig at Prisguiden på HW ikke har SDD som et søkevalg under harddisker. Mulig sammenheng med at ingen nettbuttiker fører slikt?

8468119[/snapback]

 

det har vel seg slik at dell har inngått avtale med produsenten, noe som de også har gjort tidligere..

 

dette tyder vel på at det ikke er så altfor lenge til vi får se sdd i nettbutikker også

Lenke til kommentar
Oppgraderingsprisen i USA er satt til 549 USD, noe som gjelder fra en 30 GB hardisk av vanlig type. Dette skulle tilsi en pris på godt over 4000 kroner i Norge.

Tja, det kommer an på hvordan Dell regner. Dollaren er jo under 6 kroner nå for tida så det betyr strengt tatt bare 3300 kr direkte omregnet, men så kan det jo hende moms og evt påslag for Nordmenn gjør at den koster over 4000 kr.

 

Kan tenke meg at dell legger godt på innkjøpsprisen.

8468085[/snapback]

Det tror jeg også. Hippe oppgraderinger prises ofte veldig høyt hos Dell. Håper den blir tilgjengelig i løssalg også snart.

 

Hm, lurer litt på hvor mye belastning den tåler. Er det samme flashteknologi som i minnepinnene?

8469009[/snapback]

Jepp, det er flashminne inni disse. De tåler altså fint å ramle i bakken (det er verre med resten av PCen)

Lenke til kommentar
Oppgraderingsprisen i USA er satt til 549 USD, noe som gjelder fra en 30 GB hardisk av vanlig type. Dette skulle tilsi en pris på godt over 4000 kroner i Norge.

Tja, det kommer an på hvordan Dell regner. Dollaren er jo under 6 kroner nå for tida så det betyr strengt tatt bare 3300 kr direkte omregnet, men så kan det jo hende moms og evt påslag for Nordmenn gjør at den koster over 4000 kr.

 

 

Joa, klart det. Men det er overraskende hvor ofte det stemmer med en 8-ganger i slike situasjoner. Kundene der borte slipper vel litt billigere unna når det gjelder avgifter etc. Så jeg tipper på rundt 4000 kroner, men blir jo bare glad til om det blir lavere.. :)

Lenke til kommentar
Angående prisdiskusjonen:

Danske Zepto forteller til ComputerSweden.se at selskapet i mai skal lansere bærbare PC-er utstyrt med lagringsenheter basert på flashminne, SSD (Solid State Disc).

[...]

Maskiner med den 32 GB store SSD-en skal koste 2500 svenske kroner mer enn tilsvarende maskiner med vanlig harddisk.

(digi.no)

 

Så jeg tror vi kan forvente et pristillegg langt under 4000 kr. Nærmere 2000 NOK, vil jeg tro.

8470571[/snapback]

Oi! Det virker langt mer fristende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...