Gå til innhold

Dell tilbyr SSD


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Har utsatt HTPC prosjektet mitt i 6 mnd nå i påvente av SSD. Kona har 'lydallergi'...

 

En underklokka Athlon 5000+ m/ passiv kjøling (eller C2D), SSD og passivt kjølt PSU bør jo bli godtatt i heimen. Trenger ikke mye plass på SSD'en heller siden alle data er på en server i en annen etage.

Sammen med en mob. (PDA) som kjører RDP mot HTPC'en har vi jo en kjekk 'fjernkontroll' :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lavere støynivå

8467975[/snapback]

flash lager da ingen lyd idetheletatt, og om det er det da ikke hørbart? eller?

har noen hørt en mobiltlf lage noe lyd?

edit: overfør en fil fra pc til tlf, og lytt inntil. hører noen en lyd?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Hva i alle dager er det du snakker om? Sitatet ditt er fra artikkelen, ikke sant? Dette her er snakk om SSD-harddisker istedenfor magnetplatebaserte. Hvor er det du får flash eller mobiltelefoner ifra?

8474276[/snapback]

veldig sterke meninger her :D

jeg antar flash og innholdet av ssd er det samme sånn circa. og jeg antar mobiler har flash-minne, og når noen skriver lavere støyniva kan det skape et rykte om at ssd lager lyd. jeg hater sånne rykter.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager er det du snakker om? Sitatet ditt er fra artikkelen, ikke sant? Dette her er snakk om SSD-harddisker istedenfor magnetplatebaserte. Hvor er det du får flash eller mobiltelefoner ifra?

8474276[/snapback]

veldig sterke meninger her :D

jeg antar flash og innholdet av ssd er det samme sånn circa. og jeg antar mobiler har flash-minne, og når noen skriver lavere støyniva kan det skape et rykte om at ssd lager lyd. jeg hater sånne rykter.

8474412[/snapback]

 

Flash lager noe sikkert lyd, som det aller meste, men det er vel neppe hørbart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Flash lager noe sikkert lyd, som det aller meste, men det er vel neppe hørbart.

 

Hvordan skulle en flash kunne lage lyd? Det er ingen beveglige deler. En flash i laptopen vil ikke lage mer lyd enn de skruene som er montert i den.

8478472[/snapback]

 

Hva legger du i "ingen beveglige deler"? Ekspansjonskort lager lyd, hovedkort lager lyd, vifteløse PSUer, alt som får elektrsitet i seg beveger seg litt, om ikke annet pga tempraturutvidelser. Men som sagt, man vil vel neppe kunne høre det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Flash lager noe sikkert lyd, som det aller meste, men det er vel neppe hørbart.

 

AtW

8474526[/snapback]

jepp, og om man nevner det at det lager lyd så må man enten si hvor lavt det er eller så er enda et rykte igang, og det er det jeg mener.. alt lager lyd til en viss grad, tyngdekraft, varme, friksjon med luften rundt det, på/avslåing av bittesmå transistorer, en kjemisk reaksjon osv

Lenke til kommentar
Flash lager noe sikkert lyd, som det aller meste, men det er vel neppe hørbart.

 

AtW

8474526[/snapback]

jepp, og om man nevner det at det lager lyd så må man enten si hvor lavt det er eller så er enda et rykte igang, og det er det jeg mener.. alt lager lyd til en viss grad, tyngdekraft, varme, friksjon med luften rundt det, på/avslåing av bittesmå transistorer, en kjemisk reaksjon osv

8478799[/snapback]

 

Hva med når man ikke vet hvor høyt det er? At folk klarer å lage ryktemølle ut av en objektivt faktum får være deres eget problem, flashdrev har et lavere støynivå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...