Gå til innhold

TEST: Crucial DDR2 PC5300 2048 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brikkene HW fikk til test har IC D9GMH.. Men der stopper morroa også.

 

Bestiller du dette settet nå får du nesten helt sikkert D9HNL IC`er som med flaks kun klarer DDR800 på 5 5 5 15 (noe som er middelmådig). Anbefaler alle å holde seg unna dette settet med mindre komplett kan bekrefte at du får D9GMH brikker før du bestiller :whistle:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg er imponert! Dvs. jeg visste de var bra men har ikke fulgt så mye med i den tråden at jeg har fått med meg at de kan klokkes høyt.

 

Men jeg stusset litt på uttalelsen om at optimaliserte PCB bare var glitter og stas. Det har vel litt å si hvilken PCB de har? Eller er det liten forskjell på PCBene nå for tida?

 

Ellers, jeg vurderer å kjøpe et system snart og vurderer disse. Men stabilitet er veldig viktig til den PCen jeg skal bygge. Hvor lenge er brikkene testet med memtest? Kjører du alle undertestene eller bare de vanlige forhåndsvalgte? Hvilke mye reduksjon i hastigheten må jeg regne med for å få brikkene til å gå gjennom 24 timer memtest med glans?

 

Forresten, er det noen som vet hva praktiske de forskjellene på memtest og memtest+ er?

Lenke til kommentar
Simen , styr unna :)

Grunnen er enkelt, dette er mer et sjangsespill enn noe annet...

8460898[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det er som å spille i Lotto hvis du bestiller settet nå, vi som var først ute fikk nesten alle mann den gode serien, men i det siste har samtlige jeg vet om fått noen totalt middelmådige brikker som klokker dårlig.

 

Jeg kjøpte totalt 6GB av PC4200 versjonen av samme brikkene og fikk full pott, superoverklokkere alle sammen, D9GMH chipper på alle 6 brikkene. :w00t:

 

Men det er nok for sent nå ja..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Simen , styr unna :)

Grunnen er enkelt, dette er mer et sjangsespill enn noe annet...

8460898[/snapback]

 

14 dagers angrerett, sier det deg noe? :yes:

8460911[/snapback]

Akkurat :) Hvis de i tillegg har samme enkle innpakning på OCZ-minnebrikker er det null problem å legge dem slik at dem ser ubrukt ut ^^

Lenke til kommentar

Skal være mulig å skaffe tilsvarende brikker fra andre leverandører - vet Patriot hadde noen PC4200-brikker med D9GMH, men disse har også blitt byttet med noe annet.

 

Som sagt, det er alltid et sjansespill med billige brikker, men finner man en god batch liggende i hyllene på en eller annen webshop, så er det ikke mye å nøle etter.

 

Ny etablerte eller mindre webshops kan man også spørre pent om verifisering av IC-er, da de ofte er flinkere på ekstra service enn de større kjente.

 

Databasen.no er feks en av de som fokusere stort på slike ting - http://www.databasen.no/PartDetail.aspx?q=...2;c:36343;b:861

 

PS: Nei jeg jobber ikke for databasen ;)

Lenke til kommentar

Finfin test Pritorian :thumbup:

 

Angående brikker så finnes det mengder med knallbra sett til en billig penge.

 

Feks Patriot 2x512MB PC8500 kostet for en uke siden rett rundt 1000,- her i landet. Og de brikkene har vel D9GKX chipper som er noe av det beste en får tak i. Synd at vi mangler forhandlere for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...