Gå til innhold

Oppdaterte Vista-drivere fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig! Oi oi oi som jeg har ventet lenge på dette.

 

Nå blir kundene glade tenker jeg ;)

8449580[/snapback]

 

Disse driverne har vært tilgjengelige siden 17 April. Jeg fulgte installasjonsprosedyren, som er som et vondt dyr i Vista, uten feil.

 

Hver gang maskinen bootet, blinket skjermen og det virket som skjermoppløsningen måtte tilpasse seg. Hender at skjermen fryser i et halvt sekund av gangen. Når man skal åpne kontrollpanelet, blinker og fryser skjermen litt før panelet kommer.

 

Noen andre som har opplevd dette? (I know, dette er BETA drivere)... Men ærlig talt, Nvidia har hatt litt tid på seg siden siste release med å kunne komme med en stabil Vista driver ;)

Lenke til kommentar
Hver gang maskinen bootet, blinket skjermen og det virket som skjermoppløsningen måtte tilpasse seg. Hender at skjermen fryser i et halvt sekund av gangen. Når man skal åpne kontrollpanelet, blinker og fryser skjermen litt før panelet kommer.

 

Noen andre som har opplevd dette? (I know, dette er BETA drivere)... Men ærlig talt, Nvidia har hatt litt tid på seg siden siste release med å kunne komme med en stabil Vista driver ;)

8449594[/snapback]

Samme gjør laptopen min som har ATi kort når jeg starter CCC...

 

At skjermen blinker er halvt sekund når du starter kontrollpanelet er nok på grunn av at en driverkomponent re-inisialiseres eller noe i den duren, og det blir nok ikke sett på som en bug.

Lenke til kommentar
(...)

Samme gjør laptopen min som har ATi kort når jeg starter CCC...

 

At skjermen blinker er halvt sekund når du starter kontrollpanelet er nok på grunn av at en driverkomponent re-inisialiseres eller noe i den duren, og det blir nok ikke sett på som en bug.

8449647[/snapback]

Hmm, laptopen min med ATI kort gjør ikke det, mens hjemme maskinen som bruker ett ati kort for tiden blinker sånn innimellom.

Så er vel kanskje mulig at det er en god grunn til slik blinking, men kanskje mulig å gjøre ett eller annet med oppsettet for å ungå det. Noen som vet?

Lenke til kommentar
er det mulighet for å deaktivere det stygge cpalenet til nvidia i vista? det gamle panelet som kan kunne hente fra egenskaper for skjerm>instillinger>avangsert er jo ufatteli mye bedre! vil si nvidia ikke kan å lage programmvare..

8449712[/snapback]

 

 

Ja, ka e det de holde på med......? Skjønne de ikkje ka entusiaster vil ha? minst mulig wizards seie eg!! Alle innstillinger samlet på ett sted, uten bloating:-)

Lenke til kommentar
er det mulighet for å deaktivere det stygge cpalenet til nvidia i vista? det gamle panelet som kan kunne hente fra egenskaper for skjerm>instillinger>avangsert er jo ufatteli mye bedre! vil si nvidia ikke kan å lage programmvare..

8449712[/snapback]

 

 

Ja, ka e det de holde på med......? Skjønne de ikkje ka entusiaster vil ha? minst mulig wizards seie eg!! Alle innstillinger samlet på ett sted, uten bloating:-)

8449735[/snapback]

 

De nye driverne har dette kontrollpanelet som dere etterlyser.

Lenke til kommentar

Jeg selv har alt gått over til nVidia ForceWare Driver 165.01

 

For meg fungerer den som en drøm, ingen flere grafikkfeil i spill som Deluxe Ski Jumping, Jedi Academy osv.. Samt en økning i FPS-en.. Det er for meg som sitter med et MSI 8800GTS 640MB og Windows XP Professional..

 

Det som også er å merke seg med v165.01, er at den er for både 2000/XP32bit/XP64bit og Vista32bit/Vista64bit, samt også får GeForce FX, 6xxx, 7xxx, 8xxx og faktisk 9xxx kort.. Og ikke bare driver for 8xxx serien.. Nå er jo 158.18 (Vista) for andre kort enn 8xxx serien, men 165.01 er den første på lang lang tid som støtter andre korten enn 8xxx serien for XP brukere..

 

Om det er noe poeng for folk uten et kort fra 8xxx serien og oppdatere vet jeg ikke..

Men jeg selv merker en markant forskjell fra 97.95, eller hva nå enn den siste offisielle driveren het.. Nå hoppet jeg vell og merke over 158.19 (for XP), så jeg vet ikke hvordan 165.01 er iforhold.. Men jeg er hvert fall svært fornøyd.. Dette er et stort skritt i riktig retning..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg prøvde 158.18 vista på mitt go 7900 GS, men fikk rykkete og rare bevegelser i videoavspilling. Det forsvant når jeg gikk over til 165.01 fra:

 

http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista

 

(serveren ligger nede nå)

 

165.01 er en uoffisiell beta. Den er ikke helt stabil på min maskin, kræsjer bl.a. med noen gamle spill, i likhet med alle geforce-versjoner jeg har prøvd (de fleste fra 97.46 og oppover). Den klarer stort sett å holde orden på to skjermer i klone-modus, også det et framskritt.

Lenke til kommentar

Det som også er å merke seg med v165.01, er at den er for både 2000/XP32bit/XP64bit og Vista32bit/Vista64bit, samt også får GeForce FX, 6xxx, 7xxx, 8xxx og faktisk 9xxx kort.. Og ikke bare driver for 8xxx serien.. Nå er jo 158.18 (Vista) for andre kort enn 8xxx serien, men 165.01 er den første på lang lang tid som støtter andre korten enn 8xxx serien for XP brukere..

 

 

Ikke Xp64 dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...