Gå til innhold

Playstation 3 nattåpent i Oslo. Bilder og info


ohlala

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært ute i hovedstaden og fulgt med på PS3 lanseringen. Jeg møtte først opp hos Spaceworld Megastore kl 23.30 for å sjekke statusen

Der var det ikke den store køen. Jeg telte 14 stykker som stod der og etter 10 minutter dro jeg videre. Køen var fortsatt ikke blitt noe særlig lenger

 

Tok så turen til game (spiderman) i Carl Johan rett før midnatt, men de hadde stengt.

Så gikk turen videre til Free Record Shop på egertorget som hadde PS3 natt åpent. Var der rett før midnatt men det var faktisk ikke en eneste sjel å se.

 

Så dro jeg til Sony Center der den store PS3 festen var. Da vi kom ditt var det pressefolk overalt. Det var musikk og det ble servert mat for de som stod i køen.

Selve køen var ikke akkurat lang. Jeg telte ikke, men tipper 35-40 stykker.

Det hele koket ned til nedtelling der alle var med. Kl 00.00 åpnet de dørene og første mann fikk lov å komme inn å kjøpe den aller første PS3.

Det var stas inne i butikken. Det var presse og kamera over alt. Han heldige gikk så ut av butikken der resten stod og ventet og viste stolt sin nye PS3 i døråpningen og ble intervjuet av pressefolk.

 

Så ble det loddtreking og heldigrisen med lodd nummer 4 fikk en gratis PS3.

Det hele roet seg ned og resten av folkene ventet på for å slippe inn for å kjøpe en PS3. Køen var ikke blitt noe større da jeg dro. Lengden på køen var omtrent samme som da jeg kom ditt

 

Gikk så tilbake til Free Record Shop på egertorget for å sjekke statusen.

For å si det slikt. Det var flere ansatte i butikken enn kunder der.

Bak disken i 2 etasje stod det 4-5 ansatte mens det stod par kunder i et hjørne og snakket sammen. Det var nok ikke akkurat slikt de hadde tenkt det skulle bli.

Fikk tatt en prat med en ansatt og han sa det ikke var bra dette her. Prisen ble nevnt mens de satset på det ville komme folk når Sony Center hadde solgt alle sine konsoller.

Jeg sa de ikke burde satse helt på det da køen ikke var så stor der.

 

Uansett så gikk siste turen tilbake til Spaceworld Megastore. Klokka var da nærmere 00.30 og der stod det 10-12 stykker i kø for å handle PS3.

Fikk tatt en prat med ansatte der også. De hadde fått inn 100 PS3 maskiner og det virket ikke som de blir tomme med det første

 

Oppsumert så var ikke PS3 lanseringen det samme som Wii og Xbox 360. Det var ikke samme kaoset og det samme trykket da de andre konsollene ble lansert

Det er ikke noe fare for at PS3 skal bli utsolgt i Oslo med det første.

 

PS3 køen hos Spaceworld Megastore kl 23.30 til 23.40

 

 

Sony Center. Bilder fra kl 23.50 til 00.05

 

 

 

 

Første mann inn i butikken

 

 

Så viser han stolt sin nye konsoll

 

 

Det ble loddtrekning. Premien var en PS3 og her er den lykkelige vinneren

 

 

Free Record Shop egertorget kl 00.15 til 00.25

Hvor er alle sammen da? Lurer ansatte på

 

 

Tok en tur inn opp til andre etasje der konsoll avdelingen er

Ikke akkurat det store oppmøte for å si det mildt

 

 

Spaceworld Megastore kl 00.25

 

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppsumert så var ikke PS3 lanseringen det samme som Wii og Xbox 360.Det var ikke samme kaoset og det samme trykket da de andre konsollene ble lansert

8216777[/snapback]

 

Så det var altså meir futt i PS3 lanseringen? Eller var det meir futt ved Wii og Xbox 360? :p

 

Uansett, flott å lese dette. Blir liksom så glad når PS3 endelig er kommet ut, og løpet kan for allvor begynne. Ser frem til bilder.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg var sammen med ohlala, og fikk akkurat samme inntrykket. Jeg tror du trygt kan få deg en PS3 i morgen, samme når på døgnet du tar turen. Kaoset uteble, tror folk ble skremt av prisen og mangelen på store titler. Hadde Gran Turismo 5 vært lanseringstittel, så vil jeg tro oppmøte hadde vært noe annet.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt overrasket... Hadde trodd det skulle være større pågang... 100 konsoller til en butikk? Det var store mengder og da. Iallfall flott å se at Sony har fått fart i produksjonen.

Men utifra det du sier, ser det ut som lanseringen er en flopp.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

120 dukket opp på storlanseringen i London og ca. 100 i Paris. Ellers skal det ha vært lite folk å se i butikkene. Bare 5 stk. dukket opp på den nest største butikken i Paris. Utenfor Platekompaniet i Bogstadveien dukket det opp 8 stk. ved midnatt.

 

Ikke noe problem å skaffe seg PS3 de nærmeste dagene i alle fall. Kanskje med unntak av Elkjøp og andre plasser der den er merkbart billigere.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ohlala for en fin post! :) Seriøst, artig at dere tok dere turen og fotograferte litt. Hadde lyst til å joine dere, men det ble en par episoder med Lost med madammen på armen i stedet.

 

Ellers - fikk en kundeavis for elektromessen lørddag og søndag i Oslo spektrum. De skal selge 100 PS3 hver dag for 5999 (ingen bundle så vidt jeg forstår det). Så det virker som det er bra med konsoller i Oslo.

 

LItt overrasket over at det ikke var mere trøkk. Kanskje det blir mere utenfor elkjøpbutikkene utover morgentimene?

Lenke til kommentar
Jeg var sammen med ohlala, og fikk akkurat samme inntrykket. Jeg tror du trygt kan få deg en PS3 i morgen, samme når på døgnet du tar turen. Kaoset uteble, tror folk ble skremt av prisen og mangelen på store titler. Hadde Gran Turismo 5 vært lanseringstittel, så vil jeg tro oppmøte hadde vært noe annet.

8216860[/snapback]

 

Jepp - for da hadde jeg vært der i køen også :) Hehe, mangelen på de store, virkelig store, lanseringstitlene stopper meg i denne omgang. Pluss at tørsten etter HD spilling er nogenlunde under kontroll med Xbox 360. Hadde jeg ikke hatt den i over ett år, så hadde det nok blitt en PS3 ved lansering tross litt magert spillutvalg.

Lenke til kommentar

Hyggelig bonus for de som dukket opp på lanseringen i London:

 

"At the London launch everyone who bought a PS3 also received a free 46-inch HD television and a taxi home.

 

In total, the giveaway amounted to £250,000 worth of televisons to more than 100 gamers. "

 

BBC News

 

En splitter ny 46" Sony Bravia 1080p visstnok. Hadde faktisk vurdert å tatt turen ned til London hvis jeg hadde visst det.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hyggelig bonus for de som dukket opp på lanseringen i London:

 

"At the London launch everyone who bought a PS3 also received a free 46-inch HD television and a taxi home.

 

In total, the giveaway amounted to £250,000 worth of televisons to more than 100 gamers. "

 

BBC News

 

En splitter ny 46" Sony Bravia 1080p visstnok. Hadde faktisk vurdert å tatt turen ned til London hvis jeg hadde visst det.

8216935[/snapback]

 

Da hadde dere faktiskt sett meg i en PS3-kø også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...