Gå til innhold

Nye GeForce-modeller avslørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes geforce 8600GT ser veldig lovende ut. Med såpass mye lavere klokkehastighet på GPU enn Ultra-modellen er den trolig veldig gjerrig på strøm og dermed veldig enkel å kjøle. Jeg tipper den vil komme med passiv kjøling som standard. Minnebåndbredden på 8600GT er faktisk meget bra takket være 256bit bussbredde. Minnebåndbredden er hele 200% raskere enn på 7600GS, 71% raskere enn 7600GT, den samme som 7800GTX og bare 14% tregere enn 7950GT.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en egen tabell og grafer over 8x00-serien i går for å få litt bedre oversikt. Der har jeg lagt til minnebåndbredde og en kolonne for "GPU-ytelse". Sistnevnte må taes med en klype salt siden jeg egentlig vet for lite om GPU'en og de interne hastighetene. Under visse forutsetninger kan det likevel stemme. Det gir dermed trolig en viss pekepinn på hvor landet ligger.

 

post-3851-1168887934.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Disse kortene så så absolutt bra ut, en mellomklassemodell som støtter dx10 tror jeg vil slå godt an... Skal ikke se bort ifra at et 8600GT vil bli å stå min nye maskin... :)

 

Men det skal bli morsomt og se hva ATI kommer opp med som konkurranse til dette, de kortene tror jeg blir bra

Lenke til kommentar
Er det utenkelig at 8600 Ultra vil være rundt 7900GT i ytelse?

7736964[/snapback]

 

ville tro at den faktisk yter bedre. 7900gt har 24 vertex og 16 av den andre, hvis jeg ikke husker feil.. og denne har 48 som kan være hva de vil, og høyere stock core.. kanskje på høyde med 7950gt men sikkert litt imellom

 

leezard: nei, ikke gddr4, for lave mem hastigheter for d

 

r600 kommer kanskje i 2 versjoner 1 med gddr3 og 1 med gddr4.. d er jo bare rykter alt sammen...

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar
Betyr det at "mellomgennerajonen" av toppkortene (8900 eller noe) kommer i mars også da eller?

7732914[/snapback]

 

Tradisjonelt sett skulle man tro at nVidia vil leke litt mer med 80 nm-silikon på 8300 og 8600 før de hiver toppmodellen over på ny produksjonsprosess, men det er mulig at de fremskynder en del hvis r600 (med eller uten GDDR4) banker G80 for hardt.

Lenke til kommentar
Betyr det at "mellomgennerajonen" av toppkortene (8900 eller noe) kommer i mars også da eller?

7732914[/snapback]

 

Tradisjonelt sett skulle man tro at nVidia vil leke litt mer med 80 nm-silikon på 8300 og 8600 før de hiver toppmodellen over på ny produksjonsprosess, men det er mulig at de fremskynder en del hvis r600 (med eller uten GDDR4) banker G80 for hardt.

7740065[/snapback]

Jeg vil heller tippe at 8900 kommer på 65nm prosess, men det er en del senere. En høyere klokket 8800 kommer nok ut ved de tidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...