Gå til innhold

Nye GeForce-modeller avslørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er veldig mange som sitter på maskiner med brukbare cpuer (gjerne P4 eller Athlon XP) men som ønsker bedre spillytelse for en billig penge. GeForce 8600 AGP høres supert ut, og jeg tror nVidia vil tjene stort på at de kanskje kommer for AGP.

8016313[/snapback]

Jepp, det kan være en genistrek. Særlig for de som har gamle favorittspill, men har kjøpt seg skjerm med høyere oppløsning og vil unngå ytelsetap på grunn av høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
De har jo den tekniske kompetansen mtp. HDI-bridge på GeForce 6- og 7-serien, så det virker sannsynlig at 8600 kommer i AGP-utgaver.

8016331[/snapback]

Ja, og siden 8600 blir pin-kompatibel med 7600 så er dette meget lett... HSI heter forresten bruen, nVidia sitt kodenavn internt og i driverene er BR02

 

De har jo den tekniske kompetansen mtp. HDI-bridge på GeForce 6- og 7-serien, så det virker sannsynlig at 8600 kommer i AGP-utgaver.

8016331[/snapback]

Hvordan vil i såfall 8600GT sin DX9 ytelse være ift. X1950Pro

8016621[/snapback]

Det er det ikke mange ukene til du får vite nå! ;)

Lenke til kommentar
Ja, og siden 8600 blir pin-kompatibel med 7600 så er dette meget lett... HSI heter forresten bruen, nVidia sitt kodenavn internt og i driverene er BR02

8018735[/snapback]

8600 blir vel neppe pinkompatibel med 7600 om artikkelen stemmer. Minnebussen dobles jo fra 128 til 256 bit.

 

Men selve PCIe-delen blir sikkert kompatibel med HSI-broa. Men jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å få plass til både 256bit minnebuss og en HSI på et budsjettkort (med få lags PCB). De løser det sikkert, men jeg tror det fort kan gå et par måneder fra PCIe-versjonen kommer til AGP-versjonen kommer.

Lenke til kommentar

I denne artikkelen mener de at 8600-serien vil bli pinkompatibel med geforce 7600-serien og 6600-serien. Det har jeg også hørt før, men vært i tvil siden det er motstridende informasjon på nettet. F.eks artikkelen som denne tråden er laget etter. Her står det nemlig at minnebussen blir 256bit, men det kan den jo ikke dersom den skal være pinkompatibel med en 128bit minnebuss.

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer så blir jeg bare mer og mer skuffet. Først ble geforce 8600Gt lovet enorm minnebåndbredde (256bit) og lav klokkefrekvens på GPU, noe som betyr lavt strømforbruk. Trolig passivt. Deretter glipper lovnaden om 256bit minnebuss og nå glipper kanskje den passive kjølinga (som standard) også.

 

Kanskje man rett og slett må kjøpe en dyr 8800-serie modell, samt en god passiv kjøler og så underklokke for å få god ytelse kombinert med ekte passiv kjøling.

 

Evt. vente på de mindre variantene av R600 og se hva de kan tilby.

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer så blir jeg bare mer og mer skuffet. Først ble geforce 8600Gt lovet enorm minnebåndbredde (256bit) og lav klokkefrekvens på GPU, noe som betyr lavt strømforbruk. Trolig passivt. Deretter glipper lovnaden om 256bit minnebuss og nå glipper kanskje den passive kjølinga (som standard) også.

 

Kanskje man rett og slett må kjøpe en dyr 8800-serie modell, samt en god passiv kjøler og så underklokke for å få god ytelse kombinert med ekte passiv kjøling.

 

Evt. vente på de mindre variantene av R600 og se hva de kan tilby.

8065335[/snapback]

Jeg lurer enda på hva de gjør med minnebussen på ATI X2800XTX2, om det blir 128mb minnebuss eller 256mb...

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke de legger opp til 128-bits minnebuss på 8600 Ultra, det vil jo begrense den en god del.  Antialiasing liker som regel ikke trange minnebusser, da har ytelsen ofte en tendens til å droppe en del.

8065385[/snapback]

Jepp. Det blir rart om de skal ha to toppmodeller med 384bit og 320bit minnebuss og lav/midtmodeller med 128bit minnebuss og ingenting i mellom. 256bit passer jo godt i mellom. Jeg håper det er kun 8500-modellene som får 128bit og at 8600-modellene ikke blir pinkompatible og får 256bit. Evt. at det dukker opp 8700-modeller med 256bit og lav klokkehastighet på GPU for lav varmeutvikling og mulighet for passiv kjøling.

 

bjornh: Har det vært noen rykter om bare 128bit minnebuss til Radeon X2800XTX2? Er det ikke 256bit det skal være der? Halvparten av XTX-utgavens 512bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...