Gå til innhold

Newbieaward, ridder- og heders -prisen. Nominering


Anbefalte innlegg

Da er det på tide med å starte nomineringen til enkelte brukerkategorier for 2006. De er som følger;

 

Newbieaward: Dette er rett og slett hvem du anser som årets nykommer på forumet. Hvem har utmerket seg så positivt at du mener han eller hun fortjener en nominasjon?

 

Ridderprisen: Hvilken bruker er det som ofte kommer til unnsetning? Som alltid kommer med et hjelpende innlegg og som gjør en stor innsats til å hjelpe andre brukere? Nominer en bruker du mener har utmerket seg veldig og som gjør sitt for å hjelpe andre brukere i nød.

 

Hedersprisen: Dette er prisen som går til en eller flere brukere som i lang tid har utmerket seg på forumet og som til stadighet gjør en innsats for forumets ve og vel. Tenk nøye gjennom om du ønsker å nominere en til denne prisen og begrunn skikkelig. Dette bør være brukere med lang fartstid og som lenge har gjort en innsats for forumet. Vil se på muligheten til å sette ned en egen jury til å vurdere de forskjellige forslagene og om det skal gis en slik uoffisiell utmerkelse. Er selv litt tvilsom til denne her, men grunnet maset så får vi se litt på det :)

 

 

Reglene er få og enkle;

 

1. Kun en nominasjon per bruker for hver kategori. Er din favoritt nominert så ikke nominer din nr.2. Vi behøver ikke listefyll. Det er ikke lov å nominere seg selv og unngå såkalt "kompisnominering". Unntaket er hedersprisen, her er det lov å nominere de man føler for.

2. Baser deg på det som er skjedd i 2006, noe som egentlig sier seg selv.

3. Begrunn din nominasjon. Ubegrunnede nomineringer vil bli ignorert.

 

 

Værre er det ikke.Etterhvert vil det bli opprettet poll(s) og de tre beste brukerne, såfremt de har mer enn 10% av stemmene, går videre til finale for hver kategori, med unntak av "hedersprisen".

 

 

For komplett oversikt over "årets xxxx 2006" konkuranser/avsteminger så Klikk her

 

 

Nominerte så langt;

 

Ridderpris:

Cutthroat Bill

Dell9200

Dotten

Simen1

Stoolman

Njål

The Strategy Player

Mr. Berg

Zethyr

 

Hederspris:

AnAnAs

b-real

Dotten

LarsP

Orjanp

Øyvind_Dahle

Simen1

tom waits for alice

Jarmo

JoachimR

PsiloCybe

Ueland

 

Newbieaward:

Bruckania

PencilCase

Marley

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da nominerer jeg følgende:

 

Hedersprisen:

 

Orjanp

 

Grunn:

 

Ørjan (vår glade nordlenning) har vært medlem i mange år, og kunnskapen er enorm. Han har bidratt enormt gjennom tidene med masse bra og informative innlegg. Hans ukens samletråd har bidratt mye og det er merkelig ikke hw har lagd noe lignende på forsiden.

 

Det er også mange andre som skulle fått en liten oppmerksomhet. Skrue, Stoolman, Simen1, snekkern og en rekke andre har gjort seg fortjent til denne. Men allikvel syns jeg Ørjan har bidratt mye...

 

Ridderprisen:

 

Auda. Den her er vrien. Det er utrolig mange dyktige brukere der ute som styrter til med sin kunnskap. De som nevnes i hedersprisen nevnes her og selvfølgelig.

Er veldig usikker på hvem jeg burde ta å nevne her for forumet er stort, noe som burde vært nevnt av meg i de andre prisene.

Jeg er aktiv i hw, akam og ot delen av forumet, og møter mange dyktige personer i alle leire. Ragamuffin, kyred, afseth og andre er suverene i fotodelen. Endre, Simen1, Snekkern og andre er suverene i hw delen. Mitt inntrykk er at det er så mange dyktige personer der ute i de ulike delene, at det er vanskelig å nominere en.

 

Men jeg skal velge å nominere en fra hw delen av forumet. Stoolman og Overklokk var to jeg nøye vurderte. Tror jeg velger å nominere Stoolman. Han trekker alltid det lille ekstra ut av ting vi andre ikke har fått fingra i. Samme gjør overklokk. Men hadde jeg kunne nominere begge hadde jeg gjort det. De er jo et team.

 

Newbieaward:

 

Aner ikke. Vet ikke om noen nye det siste året jeg. LarsP virker jo som han er rimelig ny med sine mindre inteligente innlegg. Kan jeg nominere han?

Lenke til kommentar

Haha, Øyvind. *smekk!*

 

Ridderprisen: Njål

Mannen er et ikon i film/tv-delen av forumet. Jeg er sikker på at Njål er den samme personen som jeg så på Kvitt eller Dobbelt for 13-14 år siden som vant førstepremien i kategorien film. Det er brukere som Njål som gjør at jeg fremdeles er aktiv her inne.

 

Hedersprisen: Simen1

Mannen uten et liv. Hvor andre pinger 60 i World of Warcraft så pinger Simen1 20 000 i postcount. Det verste med Simen1 er at alle innleggene holder høy kvalitet. Jeg mistenker han å ha "Keyboard of the Ages" (+13 intelligence, +20 charisma, +10 lingvistics).

 

Newbieaward: PencilCase

Ufattelig mye snodig som kommer fra den kanten. Han minner meg om en eldre, mer moden versjon av meg selv. Aww. <3

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Newbie:

Marley uten tvil. Han er en veldig tilstedeværende bruker med god integritet, omtanke og humør. At han i tillegg har god musikksmak trekker heller ikke ned.

 

Ridder:

Må bli Simen1. Her ser jeg ikke at det trengs mere utdypning. Han fyller alle kriterier for nominasjonen, det eneste jeg lurer på er om han er menneske, eller maskin :)

 

Hederspris:

Dotten, her nevnes voksen, lekende, omtenksom, rettferdig, humør++, :) vaktposter ved stengte tråder, autoritet ...ja jeg kunne fortsatt en god stund til.

 

Nå har jeg bevisste unngått og nominere Jarmo, og det er fordi vi treffes på HW-lan07. Må ha noe vi kan krangle om i de sene nattetimer mens datanerdene sløver over tastaturene, og vi sitter utenfor og slurper i oss besk kaffe, med ditto like beske sigaretter. Det er en særegen nytelse å betrakte Jarmo når han er sånn passe halvstresset, da tygges sigarettene like mye som de røykes... :p

Lenke til kommentar

Da jeg stort sett bor i film-delen, og bare besøker de andre delene av forumet, er meningene sterkt farget av dette:

 

Newbie: Bruckiania, ny av året, registrert 3.februar. Det at Bruckiania sitter med svært gode filmkunnskaper kombinert med at han ikke spammer og skriver bra innlegg gjør at jeg med glede ser frem til å lese innleggene hans. Absolutt en av de som hever kvaliteten på forumet.

 

Ridder: Da mannen som har fått forumets største skeptiker til å begynne med nettkjøp av film allerede er nevnt, nominerer jeg The Strategy-player. Ikke en bruker jeg kjenner så alt for godt til, men der jeg treffer ham skriver han bra og velargumenterte innlegg som inviterer til diskusjon framfor å være bastante, kverulerende meningsytringer.

 

Hedersprisen: Dotten, hvem ellers? Når en bruker i tillegg står for flere av de mest diskuterte trådene i filmforumet, kombinert med at han øser av sitt privatliv i den grad at han indirekte redder andre brukeres liv og helse, er det klinkende klart for meg at det bare er èn bruker som har nok balle til å kunne motta en slik pris.

 

EDIT: Hvordan skal man kunne stemme på noe slikt som dette, Dotten? Det er vel bare plass til en poll pr. tråd?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

EDIT: Hvordan skal man kunne stemme på noe slikt som dette, Dotten? Det er vel bare plass til en poll pr. tråd?

7519664[/snapback]

 

Er ikke værre enn at man oppretter tre tråder det ;)

 

Har alle nominasjonene for de prisene her så man slipper å opprette tre nominasjonstråder. Syntes det er litt vel mange nominasjonstråder nå så prøver å effektivisere litt :)

Lenke til kommentar

Ridderen min er Simen1, rett og slett fordi han ikke har skrevet et off-topic/irrelevant innlegg så lenge jeg har sett ham. Han virker til å kunne alt om alt, og hjelper alltid til i de trådene jeg henger i (og sikkert mange andre). Uten tvil en av de bedre brukerne her på forumet.

 

Årets nybegynner er ikke så lett, det er vanskelig å tenke over hvem som registrerte seg i år og hvem som bare har skilt seg ut i løpet av året. Marley er en god kandidat, så det får bli ham fra min side også.

 

Hedersprisnominasjonen er en jeg tror kan bli god, da det er mange brukere fra 02-04 som fortjener heder, bare for at de fortsatt er her og sprer glede. Det er mange som er forsvunnet, men jentepusen AnAnAs er her fortsatt, 3 brukernavn senere. Hun gir mye til forumet, hun deler de mest intime detaljene og hjelper med de pinlige situasjonene, og har alltid et hyggelig svar på lur. Hun skiller seg ikke spesielt ut når det gjelder HW, men dette forumet har utviklet seg til å handle om mye mer enn bare duppeditter. Vi er blitt en samling med brukere som er glad i hverandre, som besøker siden daglig for å se hva de andre har klart å skrive og som alltid oppmuntrer hverandre, og det er ikke tvil om at Thea er blant de flinkeste.

Lenke til kommentar

Jeg er dypt smigret.

 

Min newbieaward ville gått til vår alles kjære PencilCase, for hans strålende humør.

 

Ridderprisen ville gått til Simen1 for min del, for sin enorme kunnskap innenfor så utrolig mange emner.

 

Hedersprisen nominerer jeg Ueland til, for hans enorme innsats for forumet. Hedersprisen burde egentlig gått til alle som drifter nettstedet.

Lenke til kommentar

Newbieprisen; Den er en tøff nøtt denne her, fordi det ikke alltid er så lett å merke seg registreringsdatoen. Skal selv se nøye etter fremover for å se om det er noen jeg merker meg. Men det navnet som først traff meg var Pencilcase. Han skriver originalt og merkelig, er litt på kanten til tider. Er befriende med litt annerledes innlegg som man av og til må lese et par ganger for å forstå og han har gode synspunkter og treffer ofte med sine vurderinger.

 

En annen bruker er utvilsomt Marley, som jeg av en eller annen grunn trodde hadde vært registrert lenge før 2006. Han bidrar mest til den sosiale biten av forumet, er hyggelig og grei og det er ikke rart han er godt likt. Han er også en bruker som ikke er av den belærende sorten i PRS men som faktisk er åpen for andres innspill, i motsetning til endel av "akademikerlærlingene" som har sitt hellige uomtvistelige syn på verden, hentet rett ut i fra en lærebok. Men de er begge nominert allerede, så spørs om jeg kommer over noen som jeg finner mer "verdig".

 

Ridderprisen; Denne er vanskelig. Simen1 er allerede nominert og han er den jeg helt klart anser som sterk kandidat til prisen. Får se meg litt rundt og fundere over denne, men han har så langt min stemme i hvert fall. Men Alastor er også en jeg vurderer, da han (med bakgrunn i sin jobb) nok har kommet med mange råd til de som har ting å ta opp med sin databutikk. Njål er også et vandrende filmleksikon og god å ha i kulturdelen av forumet.

 

Hedersprisen; Denne er spesiell. Det er flere jeg kan se fortjener å bli nevnt i denne sammenhengen, brukere som i alle år har bidratt til å gjøre forumet til det som det er. Ildsjeler som går i bresjen på godt og ondt. Jeg ser mitt navn er nevnt her, men jeg må si jeg ikke har noe i en slik vurdering å gjøre. Jeg er engasjert, uten tvil, men det er ingenting i forhold til de som har holdt på i flere år. Selv om jeg har 4 års medlemskap her så har det vært endel opphold i løpet av den tiden og jeg har lite i en slik vurdering å gjøre. De jeg kommer på i farten (får komme tilbake med flere om jeg kommer på dem) ;)

 

Ueland. Gutten har fire år på baken i dette forumet hvor han har stått på. Greit nok, han er ansatt til det og får betalt, men uansett så er det han som har hatt med både tekniske biter og med tanke på forumstyret. Han har til tider vært overarbeidet men det har ikke stoppet han. For tiden jobber han med et utrolig spennende prosjekt som kan gjøre forumet til noe enda mer originalt og spennende.

 

Simen1. Hva kan jeg si? Han klarer å kombinere kvantitet med kvalitet og jeg lurer på om han egentlig er et menneske eller en cyborg. Han er et symbol på en eksemplarisk bruker som bør være en inspirasjon til mange andre. Etterhvert ble han moderator og gjorde en god jobb der før han ble forumets representant i forumstyret. Den første brukeren jeg la merke til når jeg ble medlem og han utmerker seg fortsatt.

 

Øyvind Dahle. Denne karen er en engasjert ildsjel. Han maktet kunststykket å bli moderator og samtidig populær. Hans synspunkt på hvordan forumet bør være går nok ikke helt i overensstemmelse med de som styrer i dag, noe han tok konsekvensen av og trakk seg som moderator (og i en periode fra hele forumet). Men hans engasjement er bra og det er fint at noen velger å fremme saker som skaper diskusjon slik at man lettere kan ende opp et resultat som er det beste for forumet. Jeg husker jeg kom over et innlegg hvor han lot sin vrede gå ut over søppel kategorien (nå OT-baren) og må med et smil om munnen registrere at han etter det ble en av de mer aktive der inne. Han kommer med mange merkelige og tullete tråder og jeg ble smålig bekymret om at han kom til å flytte inn i Sex og samliv kategorien når den ble opprettet. Han er godt likt av mange, forståelig nok og er vel blitt et slags ikon. En bråkebøtte som gjør sitt for at forumet blir litt mer originalt.

 

Psilocybe. Denne mannen har gjort en formidabel jobb som moderator og leder statistikkene der i gården ganske så suverent. Han har vært her i mange år og har bidratt til mye godt og rart fra jobben i tattoveringssjappen. Veldig rett frem og dette er en mann som garantert spiser grøten innenfra og ut. Ikke vært så mye å se til han i den siste tiden, da han har meldt flytting til Azeroth. Men han er absolutt ett ikon og en bruker med peiling.

 

Jarmo. Hva skal jeg si? Denne mannen er ble utrolig nok først moderator i år, forstå seg det den som kan. Som Simen1 makter han å kombinere kvantitet og kvalitet og han er muligens den hyggeligste mannen på forumet. Han har vært her i fire år og spesielt de siste månedene som moderator er han blitt bemerket. Han er veldig aktiv på intranett og veldig engasjert i forumet. Han gjorde, etter rapportene å dømme, en uber jobb på HW-lan hvor han stod på som en helt. En bruker som gjør så utrolig mye for å bedre ting på forumet og han må være en knakendes kar i det sivile. Innsatsen han har gjort som moderator er uten sidestykke. Han er vår egen "The Flash".

 

 

Dette er brukere som har vært her lenge og som forhåpentligvis vil være å finne her i lang tid fremover også. I fremtiden kunne nok engasjerte bruker som The Strategy-player og Orresnei, samt rollemodellen Tom Waits For Alice (som var det beste som skjedde dette forumet i 2004) være gode kandidater. Men fokuset vil jeg først og fremst legge mot de brukerne som har vært her lenge og bidrat fra start til slutt.

 

(kommer nok tilbake med flere. Sorry for skriveleif, er full av feber i skrivende stund)

Lenke til kommentar

Dotten hadde et meget bra innlegg.

 

Jeg tror det er vanskelig å finne en bruker som har utmerket seg spesielt over tid. Det er nemmelig så mange å velge mellom, det er en rekke brukere som over tid har bidratt enormt med sin kunnskap og visdom. Hedersprisen og ridderprisen burde derfor gå til flere personer.

 

Vi har alle hatt våre morsomme stunder her inne, stunder som betyr noe spesielt for oss selv. Flere har funnet venner her inne, og ikke minst er dette kanskje et slags samfunn. Selv har jeg hatt mye glede av forumet, og jeg har fått mange venner her inne.

 

Forumkulturen er allikvel merkelig. Dotten hadde en genial histore i OT baren hvor han beskrev forumet på en ny og kanskje korrekt måte.

 

Uansett syns jeg ridderpris og hederspris bør slås sammen også kan man lage en artikkel hvor mange mange brukere nevnes :)

Lenke til kommentar

Dette blir vanskelig, det er så mange brukere som fortjener det :)

 

Newbie:

 

Her vurdere jeg Marley. Han henger mye i Ot-baren, men han poster allikvel mye bra og informativt. Han har på mange måter blitt en naturlig del av "offtopic-samfunnet", om man kan si det slik.

 

 

De to andre prisene blir værre. Jeg skal tenke litt over det og evt. oppdatere posten min senere. :)

Lenke til kommentar

Jeg synest ikke at moderatorer burde deltatt i disse konkurransene, de har vunnet nok. Ja, de er på forumet og holder det rent, men er det ikke på tide brukerene får en sjangs? Dere har jo årets moderator, og med deres makt, synest jeg det er belønning nok... :)

 

 

Hedersprisen: Visst ikke LarsP er nominert, LarsP!

 

Grunn: LarsP! En av våre få Chelsea-faner har i lang tid vært en skikkelig godgutt på forumet! Han har deltatt i vannvittig mange diskusjoner, og har ofte en helt ny pekepinn på saken. Fyren er seriøs, morsom, aktiv, og er i helheten et rent forbilde for mange brukere. Larsen er en godgutt som uten tvil fortjener hedersprisen etter min mening! :thumbup:

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Jeg synest ikke at moderatorer burde deltatt i disse konkurransene, de har vunnet nok. Ja, de er på forumet og holder det rent, men er det ikke på tide brukerene får en sjangs? Dere har jo årets moderator, og med deres makt, synest jeg det er belønning nok...  :)

 

Nå er da moderatorer brukere. Som i brukermoderator ;)

 

Skal plutselig Cun, Jarmo, TWFA osv bli diskvalifisert fordi de får tilbud om frivillig å jobbe for et bedre forum. Er Cun med ett blitt mindre bruker siden han er blitt moderator?

 

Moderatorene er jo brukere som alle andre :)

Lenke til kommentar
Jeg synest ikke at moderatorer burde deltatt i disse konkurransene, de har vunnet nok. Ja, de er på forumet og holder det rent, men er det ikke på tide brukerene får en sjangs? Dere har jo årets moderator, og med deres makt, synest jeg det er belønning nok...  :)

 

Nå er da moderatorer brukere. Som i brukermoderator ;)

 

Skal plutselig Cun, Jarmo, TWFA osv bli diskvalifisert fordi de får tilbud om frivillig å jobbe for et bedre forum. Er Cun med ett blitt mindre bruker siden han er blitt moderator?

 

Moderatorene er jo brukere som alle andre :)

7595587[/snapback]

Jaaa, jooo, men jeg føler liksom at Året Moderator liksom er en hederspris for alle moderatorer på diskusjon.no... Det står i førsteposten at hedersprisen burde gå til en som gjør en innsats for forumet, og da sier jeg: Har ikke dere moderatorer en

litt større mulighet til dette?

 

Du har MAKT, og det blir mye mer belysende at du er en goding! Årets Hederspris synest jeg burde være en bruker, ikke en brukemoderator som kommer med autoinnlegg, stenging av tråder, warns og så videre. En moderator blir jo med en gang mer i rampelyset, føler jeg da. Men jeg kan vedde livet mitt på at en moderator vinner. Et eksempel synest jeg faktisk er "Årets Juleavatar". Hvem var i finalen? Jo, 3 moderatorer. Ja, selvfølgelig hadde dere gode avatarer alle sammen, men jeg tror at visst ikke dere hadde vært moderatorer, hadde hvertfall noen av dere detti ut i semifinalen.

 

Dette er som sagt mine meninger, mine tanker om disse awards-greiene. Dere kan gjerne motsi, men ikke gå til personangrep... ;)

 

Mvh ZenCo ;)

 

EDIT: På tide å slenge inn nominasjonene i førsteposten nå? :)

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når det gjelder juleavatarer så berodde det på nomineringer. Så hvis noen "sov i timen" slik at utvalget ikke ble helt representativt for hele forumet, så kan man ikke laste "overmakten". Min personlige mening er at de som ble nominert var verdige kandidater, og den som vant gjorde det fordi den ble av de som gadd stemme funnet som den beste. Jeg hadde andre favoritter, men that's life :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...