Gå til innhold

Nye Virtual Console-spill i morgen (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har en liste over alle spilla? vurderer kjøp av wii, men vil gjærne se om noen av mine favoriter fra de gode gamle nintendo dagene er på denne lista.

7503460[/snapback]

Nintendo kommer til å gi ut spill til Virtual Console fortløpende hver uke fremover. Spill fra NES, SNES, N64, TurboGrafx og Genesis (Sega Mega Drive) vil komme til VC. Det er også snakk om frittstående spill laget spesielt for VC. I teorien burde alle de gode spillene komme ut på ett eller annet tidspunkt, men foreløpig er listen (for Europa) vanskelig å finne offisielt, men jeg fant denne Wikipedia siden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtu...es_%28Europe%29

Endret av Rangor
Lenke til kommentar

Latterlig at de loser ut spilla slik som dette, for å lure fansen til å kjøpe jalla spill mens de venter på de bra spilla (og det er _mange_ dårlige spill på de gamle konsollene også). De kunne lett ha kjørt ut alle spilla samtidig, og det var det jeg trodde de skulle gjøre når de sa at "verdens beste spill noensinne" kommer til wii. Men men, nintendo vet hvordan man tjener penger, som man erfarte bl.a. på nittitallet med det ulovelige prissamarbeidet i europa.

Lenke til kommentar
Latterlig at de loser ut spilla slik som dette, for å lure fansen til å kjøpe jalla spill mens de venter på de bra spilla (og det er _mange_ dårlige spill på de gamle konsollene også). De kunne lett ha kjørt ut alle spilla samtidig, og det var det jeg trodde de skulle gjøre når de sa at "verdens beste spill noensinne" kommer til wii. Men men, nintendo vet hvordan man tjener penger, som man erfarte bl.a. på nittitallet med det ulovelige prissamarbeidet i europa.

7505383[/snapback]

Om alle spill har vært tilgjengelig fra dag en så har Nintendo sine servere har blitt sprengt. Det er såklart surt at ikke flere solide spill fra Nintendos gullrekke, men dette er slik Nintendo gjør. Ikke noe nytt dette. Syns det er greit at vi får en gavepakke hver uke. Enda mer å se fram til og man slipper å bruke flere tusen fra dag en. Noe jeg ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Latterlig at de loser ut spilla slik som dette, for å lure fansen til å kjøpe jalla spill mens de venter på de bra spilla (og det er _mange_ dårlige spill på de gamle konsollene også). De kunne lett ha kjørt ut alle spilla samtidig, og det var det jeg trodde de skulle gjøre når de sa at "verdens beste spill noensinne" kommer til wii. Men men, nintendo vet hvordan man tjener penger, som man erfarte bl.a. på nittitallet med det ulovelige prissamarbeidet i europa.

7505383[/snapback]

 

Er jo det samme som alle gjør, handler jo bare om forretningssans. Selvsagt lanserer ikke et plateselskap CD-plater fra 10 toppartister samme dag, de sprer lanseringene utover for å selge mest mulig. Dessuten ville en tjeneste med 1000 spill vært for mye å velge blant for forbrukere best. I tillegg har de nå sikret seg ukentlig PR på nettsteder som Gamer.no som vil legge ut lister og skrive om spillene som kommer hver uke.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Tviler igrunn på at serverne til nintendo ville vært sprengt om de hadde lansert alle samtidig, nintendo spilla er rundt 500kB, snes spilla 1-6~mB, regner med at turbogfx osv. ligger rundt samme nivå, mens N64 spilla er litt større selvsagt.

Men er selvsagt enig i at det er bra for business, mange av disse spillene hadde ikke fått oppmerksomheten som de nå får om de hadde vært 1 blant tusener, men som sagt er ikke dette det jeg hadde sett for meg da de sa at man kunne spille hele back-catalogue'n til nintendo på wii.

Sammenligningen med plateselskap som ikke lanserer alle sine store artisters cd'er samtidig er jeg derimot ikke helt enig i, iom. at det er gamle spill det er snakk om. Det blir rettere å sammenligne med f.ex Itunes, som tross alt lanserer alt de har tilgjengelig. Men iom. at Nintendo har monopol, iallefall når man ser bort fra emulator, så kan de vel gjøre som de vil.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...