Gå til innhold

Budsjettmodell for Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft has listed the following requirements for what they call a Vista Premium Ready PC. A PC that meets or exceeds these requirements will be able to use the new Aero technologies. [3]

a 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1 gigabyte of system memory

a DirectX 9 compatible graphics processor, with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, and a minimum of 128 MB of Video RAM

40 GB hard drive with 15 GB free space

DVD-ROM Drive

audio output and Internet access

 

The minimum requirements for graphics cards from the major vendors include the Radeon 9500 from ATI Technologies and the GeForce FX from NVIDIA. [4]

 

Man trenger Vista for å kjøre Dx10, med det holder med Dx9 kompitable kort for å kjøre 3d-grensesnittet Aero på vista. Det kommer nok til å komme en hel haug billige "Vista Premium" skjermkort de neste månedene.

Lenke til kommentar
Tja, tipper at om man påkoster seg ca 500-1000 Kroner mer så får man et langt bedre kort ytelsemessig.

 

Uansett, blir spennende å se hvordan disse legger seg ytelsemessig.

7164643[/snapback]

 

Eh. Hvis man påkoster seg et kort som er 500-1000 kroner dyrere skal det jo helst bety bedre ytelse. Men, hva skal man med bedre ytelse hvis man kun skal ha noe som er nok til å drive AeroGlass og enkle effekter? Det er jo tross alt ikke alle som skal spille spill heller.

Lenke til kommentar
Er ikke "Vista kompatible kort" skjermkort med støtte for DX10?

7163423[/snapback]

 

Trenger vel endel minne om kravet fra MS for aero-glass er realistisk, har du dualscreen virker det som man trenger 512 meg...

 

AtW

7164189[/snapback]

 

Nja, jeg har 256 mb på skjermkortet og å kjøre to skjermer med en oppløsning på 1600*1200 funger fint hos meg. Men fikk meg en ny skjerm her en dagen, og når jeg da skulle stille inn den i Vista så var det ikke snakk om å kjøre den på 1920*1200 sammen med den andre skjermen på 1600*1200. Men om det var driverbegrenset eller om det på grunn av for lite minne, vet jeg ikke.

 

Har ikke testet om jeg f.eks kan kjøre nye skjermen på den oppløsningn alene. Trudde det var driver som var årsaken så jeg testet det ikke noe mer, men nå som du nevner dette så må jeg nesten sjekke det nærmere.

 

DukeCoke: Nei, så vidt jeg har fått med meg så er det et krav med DX9.0c for å kunne kalle dem vista kompatible, er på grunn av at aero krever DX9 for å kjøre.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...