Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Er det noe du lurer på angående Firefox eller om du har noen råd så skriv her. Dette er en diskusjonstråd og ikke en tips-tråd.

Satt her å så etter en egen Firefox tråd, men fant ingen. Det er tydelig mange som lurer på noe, da mener jeg at vi kan heller legge alt i en tråd slik at alle kan se løsningene eller rådene folk kommer med.

 

Det er noe jeg sliter litt med nå.

- Når jeg laster ned f.eks en torrent fil så må jeg lagre den på dataen for så å åpne den. Dette gjelder ikke bare torrents, men alle filer som jeg laster ned. Alt lagres på dataen. Jeg vil kun at de skal åpnes. Jeg har hukket eller trykket på dotten der det står "alltid spør meg hvor filer skal lagres".

 

Under er noen eksemlerl som jeg vanligvis får...

post-41017-1161555438_thumb.jpg

post-41017-1161556050_thumb.jpg

Endret av Gaston
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg lurer på om åssen man finner ut om noen har blokkert en nettside på datan sin. venninna mi kommer nemlig ikke inn på blink.no med firefox. så ho lasta ned opera men gikk fremdeles ikke, kommer bare opp en blank side. går det ann å gjøre det på kontrollpanel eller andre steder på datan?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

har akkurat instalert firefox 2.0.1 eller no(den nyeste) fikk bestkjed av dette av firefox... men etter jeg har instalert den har alle extancionene og bokmerkene blitt borte... er også et problem når jeg skal bokmerke en side så trykker jeg "ok" men det skjer ikke noe. jeg nå bytte mappe å så trykke"ok"..

 

noen som veit hva dette kommer av? dårlig firefox version? den 2.0.0 ver funka helt fint....

:hrm:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva du mener, men tviler på det vil komme en Plugin for dette. Personlig liker jeg bedre slik det er nå, at krysset dukker fram til høyre i hver fane, men når jeg har mus tilkoblet bruker jeg bare skroll-knappen, for å både opne og lukke nye faner :) Regner med de fleste gjør det. (uten mus bruker jeg da ctrl-w, i stedet for å drive å trykke på krysset for hver gang.) Ergo, bruker jeg sjeldent desse kryssene. :cool:

 

En plugin for hurtigtaster for opning av nettsider, hadde vært nyttig ja..! Den som finner en slik må straks si fra.

 

Til deg icedragon, så var å miste alle bokmerkene mine, (har gjort det en gang), ekstremt irriterende. Derfor tar jeg regelmessig backup av alle bokmerker. Vil egentlig råde folk til å gjøre det samme, for hos meg og flere kompiser, har alle bokmerkene plutselig forsvunnet etter en omstart, uten noen grunn :hrm:

 

Ellers har jeg merket en litt patetisk bug med firefox 2, - at når jeg laster ned en fil, så viser den X kilobyte av X kilobyte (f.eks. 313kb av 1,3kb) i stedet for Xkb av Xmb (viss filen du laster ned er større en 1mb), helt til du kommer over 1000kb. Da viser den rett igjen - 1 av 1,3mb.

Lenke til kommentar
Jeg har formatert pcen i dag og fikk sjokk når jeg installerte firefox: Det var ikke et kryss for vær tab under firefox krysset(Fatter dere hva jeg mener? Rett over skrolltingen...?)!!  Begynte å nedgradere. Kom til 1.5.0.7 før jeg fikk den tilbake. :grin:

 

Noen som vet om det går ann å få den i den nyeste og?

7580440[/snapback]

 

jeg tror add-onen (skummelt god engelsk her :p ) tab mix plus gjør at du får et kryss som lukker den åpne taben! skjønte ikke helt om du ville ha det eller ikke... så hvis du vil ha det kan du installere den, og hvis du ikke vil ha det (da tipper jeg du kanskje har det eller en annen lignende add-on) kan du prøve å unable den add-onen.

 

(har engelsk firefox så det blir kanskje litt bakvendt for deg...)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...