Gå til innhold

Dytter e-posten din for 149 kr / mnd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... Trodde dette var en innebygget funksjon på Symbian telefoner, jeg :p

 

Synkroniserer min P990i over BT, så hva skal jeg med dette? Kna bruke ekstern synkronisering også, akkurat det Telenor tilbyr, eneste forskjellen er at dette ikke koster mer enn dataoverføringen. Blir gratis over Wi-Fi til og med. Så det eneste nye jeg ser i dette er at det er overpriset :p Sony Ericsson tar seg ikke betalt for det ;)

Lenke til kommentar
I går lanserte Telenor en ny bedriftstjeneste som lar brukere synkronisere e-post, kontakter og kalender på mobilen. Gammelt nytt, sier teleanalytiker.

 

Les mer

7061056[/snapback]

Sinnsykt av Telenor.Men de må jo tjene fett på noe når de inkluderer feks ringeminutter på abonnement.Typisk Telenor.Når man akkurat synes at de er på rett vei prismessig så smeller det altså.
Lenke til kommentar

- Avsindig høy pris

Telenors nye tjeneste koster 149 kroner i måneden per bruker. Det betyr at en bedrift med 20 ansatte, hvor alle tar i bruk tjenesten, må ut med drøyt 35 000 kroner i året.

 

- Prisen er avsindig høy, smeller det fra Strand. - Det koster ikke så mye for Telenor å tilby dette at de må kreve en så høy pris.

 

Strand mener at det finnes langt billigere alternativer enn den nye tjenesten til Telenor. - En bedrift kan få seg push-funksjonalitet ved hjelp av en Exchange 2003-tjener med Service Pack 2, sier Strand.

 

Han mener prisen vil være avgjørende for om Telenor vil lykkes med sitt siste fremstøt mot bedrifter.

 

Telenor var i dag ikke tilgjengelig til å forsvare prisene på "E-post på mobilen".

 

 

Trafikken er inkludert da, Din gjøk!

Lenke til kommentar
Hm... Trodde dette var en innebygget funksjon på Symbian telefoner, jeg :p

 

Synkroniserer min P990i over BT, så hva skal jeg med dette? Kna bruke ekstern synkronisering også, akkurat det Telenor tilbyr, eneste forskjellen er at dette ikke koster mer enn dataoverføringen. Blir gratis over Wi-Fi til og med. Så det eneste nye jeg ser i dette er at det er overpriset :p Sony Ericsson tar seg ikke betalt for det ;)

7061129[/snapback]

Her er det snakk om noe helt annet en sync/backup mot PC. Fordelen med dette systemet er jo at du vil få mailen din rett på telefonen og PC samtidig. Mapper, kontakter, avtaler osv vil synkroniseres automatisk uansett hvor du er. La oss si at du leser en mail på mobilen din. Når du kommer på kontoret vil samme mailen være markert som lest i Outlook. Legger du til en kontakt i Outlook vil den også dukke opp på telefonen.

en god alternativ løsning finner du her.

Lenke til kommentar
Han klager over at telenor er dyrt, og så foreslår han Exchange 2003-server? Akkurat som om den ikke er dyr. Hvem er denne John Strand?

7062045[/snapback]

Exchange server trenger ikke være dyrt nei.

 

Du får server, inkludert windows 2003 og Exchange for under 10 000 hos Dell.

 

Dessuten kan du jo leie tjenesten fra noen andre, f.eks. http://www.mysmartphone.no for ca 900kr året.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

hvis dette inkluderer datatrafikken imot mailserver så syns jeg ikke det er så heeelt liv ruskende galt.

 

skal man betale for en slik bortilmot daglig overføring så blir det fort langt dyrere enn prisen telenor har satt på produktet.

 

men hvis det derimot er kun for "tjenesten" så er det jo igrunn ganske tragisk dyrt.

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...