Gå til innhold

Musikk: Har mekket en låt... (låt nr. 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha ... det er noe av det bedre jeg har hørt her inne faktisk. Ikke værst, deilig chill nå på natta nå iallefall. Nå sitter jeg bare i et mastering-headsett fra Roland som utelukker bass - så kan liksom ikke helt gi deg noen videre evaluering. Men det høres jævelig bra ut her jeg sitter nå iallefall - ingenting jeg kan klage på. Mulig dette ikke er min musikksmak, men det oser kvalitet lang vei! Du har en behagelig knirkete rullings-stemme, noe som jeg likte veldig godt iallefall.

 

Kan eventuelt si noen fler ord når jeg får spilt på anlegget i morgen.

Ja kvinnfolket sover.

 

VELDIG bra ... :)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Bass og slagverk er programmert og mixet i ettertid, alle gitarer og vokaler er tatt opp selv. Skulle gjerne tatt opp både bass og slagverk men har ingen av instrumentene tilgjengelige, og slagverk skal jeg innrømme er sinnsykt vanskelig å stabilisere i et lydbilde.. men blir bedre for hver gang jeg prøver :)

Lenke til kommentar

lol! :!: Ville Valo er vel ikke den verste å bli sammenlignet med... fyren har jo en latterlig god stemme.. om han hadde trengt å pynte på den så voldsomt, og om den passer stilen HIM spiller er vel mer diskuterbart...

 

Men er enig med Jernlov.. synes ikke selv jeg har noen likhetstrekk med valo i stemmen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Veldig nydelig sang. Måten låta starter på er veldig behagelig og bra. Noe av det beste jeg har hørt her inne. Den hjerteaktige rytmen og den stille lyden, gitaren som klimprer, koringa som dukker opp, bassen... Nydelig! :thumbup:

 

Vokalen er ganske kurant, du kan synge, enkelt og greit. Musikken mister ikke sitt særpreg eller "sjel" når låta tar av, det passer ganske greit inn som en kontrast. Når verset kommer tilbake igjen, er det nok en glimrende kontrast. Dette er musikk jeg kan kose meg til, men funker den som mer enn det? Ja, mener nå jeg. Låta kunne passet som single, kanskje, filmmusikk, bli spilt på nachspiel...

 

God produksjon, har ingenting å utsette på den. Alle instrumenter høres kurante ut og lydbildet i sin helhet er bra.

 

Et solid stykke arbeid, unge mann. Du har å stå på videre!

Lenke til kommentar

Nei så morsomt :) trodde denne tråden var utdødd for uker siden. Alltid morsomt når folk liker det man arbeider med, og setter stor pris på at dere gir feedback.

 

Til Stakan:

 

Jeg har brukt en Shure Beta 58 via en 1200 kroners behringer mix og rett inn i et soundblaster live lydkort... dette gir et rimelig dårlig utgangspunkt, så det meste er lydmessig gjort under mixen i Sonar 4.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...