Gå til innhold

Oppdatert bærbar-grafikk fra ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvor mye lavere strømforbruket hadde blitt på 80nm med denne, eller 65nm. Kanskje ATI etter hvert får laget brikker på 65nm på grunn av oppkjøpet fra AMD? :hmm:

6936194[/snapback]

Effektforbruket hadde neppe gått ned med en overgang til 80 eller 65nm siden ATI tydeligvis velger å ta ut all forbedringen i ytelse/watt i form av ytelse.

 

AMDs oppkjøp vil neppe endre noe på ATIs produkter på lang tid (minst et par år). AMD har også sagt i intervjuer at det er uaktuellt å produsere grafikkbrikker på deres produksjonslinjer. Dvs. at deres grafikkbrikker fortsatt vil produseres på f.eks TSMC sine frabrikker.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mye lavere strømforbruket hadde blitt på 80nm med denne, eller 65nm. Kanskje ATI etter hvert får laget brikker på 65nm på grunn av oppkjøpet fra AMD? :hmm:

6936194[/snapback]

Effektforbruket hadde neppe gått ned med en overgang til 80 eller 65nm siden ATI tydeligvis velger å ta ut all forbedringen i ytelse/watt i form av ytelse.

6936546[/snapback]

Det var forutsatt at ATI ikke tok all forbedringen ut i form av ytelse. Altså samme frekvenser som på 90nm. Det kunne vært interessant å se tallene, men jeg tviler for så vidt at ATI vil gjøre det, siden ytelse er viktigest.
Lenke til kommentar

Det er lett å få et visst inntrykk av hvor mye lavere effekt det vil gi. Ser man på vanlige shmoo-kurver og ser det i sammenheng med at effekt = spenning^2 * klokkehastighet og ser det igjen i sammenheng med at klokkefrekvensen er økt med f.eks 20% så ser man at man heller kunne tatt ut forbedringen i ca 30% lavere effektforbruk. Personlig hadde jeg vært mer fornøyd med en mellomting.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hva yter GPU'ene når det kommer til spill, og hvilken levetid har disse?

 

Ser at ATI også har kommet med en X2300 GPU siden denne artikkelen ble skrevet. Ellers er det også noen X1600 GPU'er å se på bærbare i produktlister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...