Gå til innhold

Fotokonkurransen 2.0 Runde 1: Forfall


Rivers

Anbefalte innlegg

Alle tidligere poenger nullstilles og vi stiller med nyformaterte minnekort.

 

Temaet denne gangen er:

 

Forfall

 

Dette kan være mye. Slitt, gammelt, høst, vissent, uvedlikeholdt...

 

Bildene skal fremdeles være tatt senest i løpet av søndagen, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning.

 

Bildene i denne runden må altså være tatt senest søndag 24. september 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 25. september 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM eller epost. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut i med poll for avstemming.

 

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Ytterligere informasjon om konkurransen

 

Konkurransen avsluttes torsdag 28. september, kl 21.

 

Bildene sendes til meg som PM, alternativt på epost til: Roger Iversen

 

NB: Husk å oppgi bildets tittel, samt ditt nick på forumet.

 

Tidligere konkurranser:

13. Runde: Reklame - Bildene

12. Runde: Mat - Bildene

11. Runde: Motsetninger - Bildene

10. Runde: Ordtak - Bildene

9. Runde: Dyr - Bildene

8. Runde: Tid - Bildene

7. Runde: Kveldslyset - Bildene

6. Runde: Natur - Bildene

5. Runde: Humor - Bildene

4. Runde: Musikk - Bildene

3. Runde: Bevegelse - Bildene

2. Runde: Vann - Bildene

1. Runde: Arkitektur - Bildene

 

Resultatene fra den avsluttede Fotokonkurransen:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. sentimental, 19 poeng

2. Tdale, 15 poeng

3. Redhead, 10 poeng

4. Antarctica, 9 poeng

4. Magneska, 9 poeng

6. Ragamuffin, 5 poeng

6. Fribbern, 5 poeng

8. Marthe-Ma, 4 poeng

8. mrtinnn, 4 poeng

8. SirMaximus, 4 poeng

8. Rivers, 4 poeng

12. Anew, 2 poeng

12. Diablito2k, 2 poeng

12. Torehs, 2 poeng

15. eitp, 1 poeng

15. Klikka_bZerk, 1 poeng

15. Mortal, 1 poeng

15. MyBigMouth, 1 poeng

15. Sportive, 1 poeng

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt inntrykk er at mange stemmer på den gode idéen, men det er jo en gang slik at god fototeknikk ofte er en forutsetning for å formidle den gode idéen.

 

Personlig prøver jeg å vektlegge det fototekniske, men jeg er vel ikke teknisk god nok selv til annet enn å identifisere de helt elendige bildene. Forøvrig syns jeg Sentimentals siste bilde illustrerer at et teknisk ganske dårlig bilde godt kan gjøre en grei jobb ifht. temaet. Et teknisk godt bilde, som ikke gjør en god jobb ifht. temaet er jo ikke mye verdt.

Lenke til kommentar

Tja... Litt vanskelig å svare på. Personlig ønsker jeg jo å levere et så godt teknisk bilde som mulig, men det er ikke bestandig man klarer å få til det man har tenkt seg iløpet av en helg - og i alle fall ikke hvis man starter litt seint... Da er jo spørsmålet om man skal levere et bilde man selv er misfornøyd med, eller om det er bedre å la være. Denne siste runden valgte jeg det første alternativet, og det gikk jo overraskende bra. Så denne gangen ser det ut til at mange stemte fordi de så humoren i bildet. Selv stemmer jeg noen ganger på det bildet jeg synes er teknisk best - andre ganger velger jeg å stemme på en god idé. Det kommer an på hver gang.

 

Når det gjelder mitt bidrag denne runden, har jeg bare lyst til å si at jeg synes jeg fikk ufortjent mange stemmer. Syntes jeg hadde en god idé, men at jeg ikke klarte å gjennomføre den spesielt bra. Men tiden var i ferd med å løpe ut, og det var ikke særlig fristende å stille seg opp foran Gullsmeden med et balltre en gang til... Fikk forståelig nok en del rare og mistenkelig blikk... :innocent: Så jeg er jo glad for at jeg fikk betalt for min dristighet da... :roll:

Lenke til kommentar
Men hvor er det meningen vi skal legge ut bildene?

6923157[/snapback]

Legg de med i PM til meg som filvedlegg (Browse -> Velg fila -> "Legg til dette vedlegget -> "Add into Post")

Når avstemningstråden opprettes på mandag kveld kan du trygt slette fila via kontrollpanelet ditt.

E-post er også mulig eller bruke photobucket eller imageshack og sende meg linken.

Men PM er det enkleste og sannsynligvis det sikreste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...