Gå til innhold

Nettbasert lagring fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

Håper bare de ikke sperrer ute folk som ikke bruker windows:)

6745011[/snapback]

Er det så farlig da.

Jeg har ikke noe imot det vis de ønsker å gjøre det. Problemet er tjenester som IM og screensharing, videokonferanser, fildeling (f.eks. andre filformater og sending), logge på og kontakte servere og andre kommunikasjonformer. Funker ikke dette på andre plattformer er man praktisk talt låst til en plattform og det er dette som hindrer konkuranse. Det er derfor åpne standarder er så fint.

 

EDIT:

Men andre ord, vis det bare er en lagringsplass for filer er det greit for meg om det bare støtter Windows. Skulle det derimot vise seg og være et fildelingssted som flere brukere kan bruke samtidig mener jeg det være åpent så andre plattformer også kan bruke det.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
...

Håper bare de ikke sperrer ute folk som ikke bruker windows:)

6745011[/snapback]

Er det så farlig da.

Jeg har ikke noe imot det vis de ønsker å gjøre det. Problemet er tjenester som IM og screensharing, videokonferanser, fildeling (f.eks. andre filformater og sending), logge på og kontakte servere og andre kommunikasjonformer. Funker ikke dette på andre plattformer er man praktisk talt låst til en plattform og det er dette som hindrer konkuranse. Det er derfor åpne standarder er så fint.

Der er fortsatt unødvendig tungvint hvis de skulle sperre ut andre brukere, fordi selv om folk kjører windows på sin egen PC, kan det hende de bruker andre systemer på andre plasser. Og det er jo hele vitsen (hvertfall for min del) med slik lagring borte - nemlig at jeg har tilgang til mine data overalt.

 

Selv om MS har stor markedsandel i prosent, fins det mange andre systemer rundt omkring på f.eks skoler, universitet o.l.

 

På universitetet hadde vi en blanding av bl.a. Solaris, Linux og Windows

På en skole jeg har jobbet hadde vi blanding av Windows, Mac og Linux.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Ja men det tror jeg nok det blir. Men synkronisering/backup programvare som ligger på pcen tror jeg bare vil fungere med Windows.

 

Beklager at jeg misforsto deg. Trodde du var sint fordi Microsoft hindrer andre i å bruke andre plattformer. (Så desverre ikke smilefjeset ;) )

 

Bra dette.

Vel Windosw Live Mail Beta har lagringsplass på 2gb so der er det ikkje store forskjellen lenger.

6745677[/snapback]

De har bare 25mb. Men vis man trenger det kan man prøve å fylle opp innboksen sin sånn at man får mer. Men vis man er ganske nærme 25mb grensen, men ikke har blitt priviligert nok til å få ekstra plass, ville alle store mailer som gjør at man kommer over 25mb grensen ikke komme inn i innboksen din, noe som gjør det praktisk talt umulig (med mindre man driter i om man får store mail) å oppgradere kontoen.

Lenke til kommentar

Kan sikkert bli ein god teneste dette. Håper at den vil fungere uavhengig av OS, men det blir ikkje krise for min del om den bare kjem for Windows.

 

Bra dette.

Vel Windosw Live Mail Beta har lagringsplass på 2gb so der er det ikkje store forskjellen lenger.

6745677[/snapback]

De har bare 25mb. Men vis man trenger det kan man prøve å fylle opp innboksen sin sånn at man får mer. Men vis man er ganske nærme 25mb grensen, men ikke har blitt priviligert nok til å få ekstra plass, ville alle store mailer som gjør at man kommer over 25mb grensen ikke komme inn i innboksen din, noe som gjør det praktisk talt umulig (med mindre man driter i om man får store mail) å oppgradere kontoen.

6748177[/snapback]

Eg har i alle fall 2 GB, og har hatt det så lenge eg har brukt Live Mail.

 

post-18795-1156620908_thumb.jpg

Lenke til kommentar
No er det 2stk som seier at vi har 2gb so då kan du tru på oss då:)

Du har til og med fått bildebevis.

6748822[/snapback]

Har alltid vist at man har tilgang til mye plass. Men vis det er så vanskelig å få den ekstra plassen som jeg har hørt, syns jeg nesten man bare kan regne med at man har 25 mb. For å risikere at jeg ikke motar viktige mail det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Eg har i alle fall 2 GB, og har hatt det så lenge eg har brukt Live Mail.

6748233[/snapback]

Mulig de har endret rutiner, men sist jeg prøvde det fikk jeg bare 25mb og alle de jeg har snakket med har det sånn. Men siden jeg ikke bruker hotmail (bruker Gmail så klart) holder jeg meg ikke helt oppdatert på feltet.

6748781[/snapback]

Vi snakker ikkje om Hotmail, men om Live Mail. :) Hotmail har ei øvre grense på 250 MB for dei som bur i USA og Puerto Rico. Andre kan få opp til 250 dersom det er behov. Men som sagt så snakker vi ikkje om Hotmail.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Live Mail selv, men hvordan er det med reklame der? Er redd for at det skal skje det samme som med hotmail. I starten var det ikke noe reklame, rent å pent opplegg. Slik har det ikke holdt seg i motsetnig til Gmail, som har det beste designet jeg har sett, og ikke flyter det over av reklame, og slik tror jeg det vil holde seg.

Lenke til kommentar

Om du får reklame på mailkontoen din kommer vel litt ann på hvor forsiktig du er med mailadressen din og hvor godt spamfilter du har, selv om spamfiltere kan få med seg mail man egentlig har bedt om.

 

Jeg synes det er bra det MS gjør, men det er vanskeligere for et selskap som ikke er så etablert på andre områder enn internetsøk vel og merke (snakker om Google) til å få større brukermasse på andre av sine tjenester. Det er heller tvilsomt at dette hadde skjedd fra MS sin side om det ikke hadde vært pga Google, og det er tvilsomt at Google hadde gitt fra seg så mye lagringsplass om det ikke hadde vært for MS sine markedsandeler. Ble kanskje litt rotete dette her, men jeg tror de fleste skjønner bildet her. Selv om jeg synes det er en bra ting fra MS stiller jeg meg litt skeptisk til hensiktene...

Lenke til kommentar
tuxerator: Bryr meg ikke så mye. Det viktigste er at konkuransen fungerer og at det fører til bedre tjenester for forbrukerne.

6752309[/snapback]

Det er jo jeg også helt enig i, det jeg er litt skeptisk til er at kanskje mange mindre selskaper eller selskaper som prøver å komme inn på markedet i forskjellige området sliter utterligere eller må gå dukket pga store selskaper følger etter fotsporene tl de mindre kun for å utkonkurrere dem. Konkurranse finnes ikke om det ikke er noen konkurrenter, og MS er ikke det mest villige selskapet til å gi fra seg nye features med mindre de blir presset til det fra konkurrenter har jeg fått inntrykk av.

 

Nå som dette gjelder Google så er jo ikke dette noe særlig tilfelle uansett tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...