Gå til innhold

Kaller tilbake 1,8 millioner batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de "heldige" som får batteriet byttet ut. Sier ikke nei takk til en nytt batteri med tanke på at batterier holder se optimal i kun 1 1/2 år ved normal bruk. Har hatt min PB i ett år.

 

Hvis ikke Apple sender med noe form for penger eller "frimerker" med det nye batteriet, er det helt uaktuelt at jeg betaler for å sende inn mitt gamle batteri.

 

Noen andre som er berørt her?

Lenke til kommentar
Jeg er en av de som synes dette er morsomt på Apple's bekostning

6739626[/snapback]

Syns dette er kjempe vittig jeg også. Men hvem er det som Egentlig må betale alt dette? går dette på bekostningen av Sony, siden det var de som produserte batteriene?

6739678[/snapback]

Ja, det er vel Sony som blir sittende med regningen her? Nesten 6 millioner batterier bare fra Dell og Apple. De er neppe de eneste som har brukt batteriene fra Sony, så her sitter det sikkert mange med PCer bygget av mindre produsenter som ikke tar ansvar(eller har råd) :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye til overs for Sony etter blant annet rootkit-skandalen, memorystick, minidisk, DRM-"CDer", proprietære løsninger i fleng og en rekke andre forsøk på å monopolisere markedet med konkurransehindrene tiltak.

 

Men noe positivt gjør de jo også når de rydder opp etter å ha produsert unormalt farlige batterier. Egentlig skulel det bare mangle med en slik opprydding, men det er i hvertfall bra at de ikke later som ingenting og ikke gjør noe med det.

Lenke til kommentar
Dæven. Det kommer til å svi hardt for sony, det igjen er ikke så morsomt. Sony sliter økonomisk fra før og det er en aktør i markedet jeg gjerne vil ha der de er.

6739781[/snapback]

Hvorfor? Det er vel relativt lenge siden det kom noe spesielt bra fra den kanten?

6739810[/snapback]

 

Tja ingen spesiell grunn.. Men liker de langt bedre enn Apple

Lenke til kommentar
Tja ingen spesiell grunn.. Men liker de langt bedre enn Apple

6739871[/snapback]

Har faktisk litt sansen for Apple jeg, de har lagt seg på en linje og holder den(med de feil og mangler det innebærer). De er også den eneste reelle gjenværende konkurrenten til den vanlige IBM kompatible PCen de fleste av oss sitter med. Dvs nå har de faktisk sviket det litt ved å ta i bruk x86, men de produserer vel enda ikke pr definisjon det som er IBM kompatible PCer.. Bare synd at de ikke kunne holde seg til Motorola CPUer, men når de ikke klarte å levere gode nok CPUer, så forstår jeg forsåvidt hvorfor de gikk til IBM og senere til Intel. Tipper Steve Jobs har svelgt mange kameler i prosessen :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt skummelt at det er produsert så mange batterier som er potensielt farlig. Hva om man sitter med maskinen på fanget når det går galt?

 

Jeg regner også med at det er Sony som må betale kalaset, det er de som har produsert batteriene.

 

Når det kommer til levering av nye batteri kan det ta 4-6 uker før man får de, da skal det også følge med ferdig frankert returemballasje til det tilbaketrukkne batteriet.

 

Må si jeg er glad jeg får nytt batteri, det gamle begynner å dra på åra, er vel to år og tre måneder snart. Kapasiteten er ikke helt på topp for å si det på den måten...

Lenke til kommentar
Hmm dell trekker tilbake, apple trekker tilbake... Kan ikke ibm trekke tilbake batteriet i min t20, begynner å nærme seg syv år nå :!:

6741667[/snapback]

IBM har vel overlatt hele PC skuta til Lenovo og jeg tviler på at kineserne reagerer. Det overrasker meg faktisk at det bare er Dell og Apple som har tilbakekalt, men mulig det kommer flere fremover.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt skummelt at det er produsert så mange batterier som er potensielt farlig. Hva om man sitter med maskinen på fanget når det går galt?

 

Jeg regner også med at det er Sony som må betale kalaset, det er de som har produsert batteriene.

 

Når det kommer til levering av nye batteri kan det ta 4-6 uker før man får de, da skal det også følge med ferdig frankert returemballasje til det tilbaketrukkne batteriet.

 

Må si jeg er glad jeg får nytt batteri, det gamle begynner å dra på åra, er vel to år og tre måneder snart. Kapasiteten er ikke helt på topp for å si det på den måten...

6744538[/snapback]

 

Er glad jeg handler alt mitt hos eplehuset. Leverer der og får nytt batteri i hånda over disk. Mye enklere :)

Lenke til kommentar
Hmm dell trekker tilbake, apple trekker tilbake... Kan ikke ibm trekke tilbake batteriet i min t20, begynner å nærme seg syv år nå :!:

6741667[/snapback]

IBM har vel overlatt hele PC skuta til Lenovo og jeg tviler på at kineserne reagerer. Det overrasker meg faktisk at det bare er Dell og Apple som har tilbakekalt, men mulig det kommer flere fremover.

6745107[/snapback]

 

HP er vel ikke videre ukjent når det kommer til tilbakekalling av produkter. Det meste de har lagd har blitt tilbakekalt på et eller annet stadie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...