Gå til innhold

TEST: Chieftec Giga GX-01SL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et kjedelig kabinett fra chieftec, samme kabinett, ny front, når skal dem finne på noe nytt.

Dessuten, 80mm vifter er 90-talls, på tide å få 120mm rundt det hele?

Løsningen på insiden av kabinettet var vel revolusjonerende en eller annen gang i historien, men kansje på tide å gå nye veier, finne på noe som er bedre.

Lenke til kommentar

De lager jo meget gode kasser det er helt klart. Designet kan jo diskuteres lenge men greit nok syns jeg.

 

Det jeg mangeler her er jo en tredje skuff for hardisker og muligens et annet oppheng til disse. Men ellers syns jeg det er greit med 80mm i front. Luften blir jo mere konsentrert på diskene da.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke chiftec har noen designere ansatt overhodet.

Denne kasse ble vel til da en eller annen arbeidsløs designer fikk 100$ for noen timers jobb.

 

Fordelen med denne kassa.som forøvrig er så god som identisk innvendig med dragon serien, er at den er solid og har veldig gode løsninger.

 

Det skulle nesten ha vært solgt pakkeløsninger med chiftec kasse og dremel for denne kassa er morsom å bygge i.

 

Syns du denne kassa var av interesse,prøv heller å få tak i en brukt dragon.

 

Edit: Det skulle selvfølgelig vært plass til 2x120mm vifter i front,og 80-120mm på topp,men det er jo det man har dremel til :dremel:

 

Wildthing :dremel:

Endret av Wildthing
Lenke til kommentar
De lager jo meget gode kasser det er helt klart. Designet kan jo diskuteres lenge men greit nok syns jeg.

 

Det jeg mangeler her er jo en tredje skuff for hardisker og muligens et annet oppheng til disse. Men ellers syns jeg det er greit med 80mm i front. Luften blir jo mere konsentrert på diskene da.

6729264[/snapback]

Enig at det kunne vært litt bedre plass til disker. Synes at det bør være plass til mer enn 4 disker. Skal en kjøre sikkerhetsoppsett (f.eks RAID 1), trengs det gjerne en del disker for å få nok plass.

Lenke til kommentar

Dette så ut som ett Dragon kabinett med ny front. Har Dragon selv og er fornøyd med det, men harddisk plasseringen har en liten svakhet. Når jeg skulle sette inn mitt GF 6800 GT kort så var det for langt i forhold til hvor langt ut hd'ene satt, så jeg ble nødt til å fjerne viftefeste for å få dem lengre inn, så ble det problemet løst. Men fjernet da også muligheten for avkjøling av de hd'ene som er montert der. For håpe dette er forbedret i denne modellen :)

 

Ellers så syntes jeg at Chieftec BH-02 er ett godt kabinett, det er i alle fall litt større en Dragon og har snudd hd plasseringen 90 grader, som jeg både liker og ikke liker. Det positive er monteringen av hd er veldig lett og vifte plasseringen er ikke i veien for noe, Kan bli litt teit når du skal plugge på hd kablene. Dette er jo helt skrueløst, med unntak av hovedkortet. HD'ene i kabinettet i testen må vel fortsatt skrus fast.

Har satt sammen 3 pc'er med BH-02 kabinettet og er veldig fornøyd med det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...