Gå til innhold

Firefox ved ny milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har vel jeg lastet ned Firefox minst 4-5 ganger, men kan ikke si at jeg har brukt den noe særlig, så jeg klarer ikke helt å se hvilken betydning dette tallet har, dvs bortsett fra å være ett stort tall. Hadde Mozilla fått en krone pr nedlastning, så hadde det sef blitt penger av det. Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på, får de noe av google eller andre nettsøkemotorer, ser de er inkludert i leseren, mener det var dette som gjorde at Opera ble gratis?

Lenke til kommentar
Nå har vel jeg lastet ned Firefox minst 4-5 ganger, men kan ikke si at jeg har brukt den noe særlig, så jeg klarer ikke helt å se hvilken betydning dette tallet har, dvs bortsett fra å være ett stort tall. Hadde Mozilla fått en krone pr nedlastning, så hadde det sef blitt penger av det. Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på, får de noe av google eller andre nettsøkemotorer, ser de er inkludert i leseren, mener det var dette som gjorde at Opera ble gratis?

6600045[/snapback]

 

Ja, har selv lastet det ned noen ganger, er alltid noen FF-venner som prøver å overbevise meg om at den nye versjonen er suveren, men jeg hopper alltidd tilbake til min faste browser (opera), men tallet kan jo allikevel gi et visst inntrykk, iogmed at slikt sikkert hender alle produsenter, selv om ikke 200 mill bruker programmet, så er det ikker flere som bruker programmet om det hentes ned 200 millioner ganger, enn om det ble hentet ned 100 millioner ganger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Firefox :love:

 

Heilt siden VG og Dagbladet stod helt stille ( les:flash block ) har Firefox vært mitt hjertebarn.

Pusher dette på venner og kjente i stor stil. Fest er ein utmerket mulighet til å installere ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det :innocent:

 

Firefox ftw :thumbup:

 

 

 

 

 

 

ps: aldri skjønt heilt dette med for the wind. hørre det heila tiå i WoW og. :tease:

Lenke til kommentar
Pusher dette på venner og kjente i stor stil.  Fest er ein utmerket mulighet til å installere  ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det :innocent:

Arg, så du er en av de svina som tar seg tilrette og innstallerer en haug med svineri på andres maskiner ved anledning.. Må si jeg foretrekker dem som drikker seg dritings og knuser dassen, dvs så lenge det ikke er min da :)

 

Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på?

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på?

6600191[/snapback]

Om ikke annet kan vi prøve å se hvordan andelene fordeler seg her i forumet:

 

Undersøkelse: Hvilken nettleser bruker du mest? (2006)

 

Er det forresten noen som vet når Firefox 2.0 skal ut av betastadiet?

Lenke til kommentar
ps: aldri skjønt heilt dette med for the wind. hørre det heila tiå i WoW og. :tease:

6600138[/snapback]

"FTW" står for "For The Win" ikke "For The Wind". Altså "for seier" eller "for å vinne".

 

Forøvrig må jeg bare gratulere Firefox, men jeg kommer nok ikke til å forlate favorittnettleseren min, Opera, uansett hvor mange nedlastinger Firefox får. ;)

Lenke til kommentar

Det at Firefox roper høyt om nedlastningstallene er vel egentlig bare pga. masse gratis markedsføring ved f.eks. at det skrives masse nyhetsartikkler om det.

Og siden det kan føre til at flere tar skrittet over fra IE, syns jeg ikke det er noe galt med det.

 

Men det hadde vært morsomt om Opera også la ut sine tall.

Det kunne jo sikkert kommet opp i en del, siden Opera har holdt på lenge. (Selv om de sikkert ikke kommer til å slå Firefox)

Lenke til kommentar
blitt fast tilhenger av firefox

 

jeg er også en fast tilhenger av firefox, vil ikke gå ovcer til noe annet

6601287[/snapback]

Så dersom IE7 eller Opera 9.0 viser seg å være bedre, så nekter du å skifte? Må si jeg er relativt åpen, men Firefox har enda ikke klart å imponere meg. Dog må du jo på ett eller annet tidspunkt ha vært villig til å prøve noe nytt, dvs siden du bruker Firefox, med mindre du er rimelig fersk PC bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...