Gå til innhold

IE7-planene klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Internet Explorer 7.0 skal etter planen installeres som en del av kritiske oppdateringer for Windows XP-brukere.

At det står så dårlig til med IE6 at det trengs en tvangsoppdatering har vi jo lenge visst, .. vi som bruker Firefox og Opera :p

6565745[/snapback]

Hehe, godt sagt! Men synes det er litt drøyt å nærmest "tvinge" folk til å laste ned programmet. Kunne heller ha stått som sterkt anbefalt eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Internet Explorer 7.0 skal etter planen installeres som en del av kritiske oppdateringer for Windows XP-brukere.

At det står så dårlig til med IE6 at det trengs en tvangsoppdatering har vi jo lenge visst, .. vi som bruker Firefox og Opera :p

6565745[/snapback]

Hehe, godt sagt! Men synes det er litt drøyt å nærmest "tvinge" folk til å laste ned programmet. Kunne heller ha stått som sterkt anbefalt eller noe sånt...

6565862[/snapback]

Men på denne måten så vil ALLE få inn IE7 og som en del av installasjonen så setter den seg garantert som default browser og med msn som default search etc. på den måten må alle som vil bruke firefox eller ha google som standard søk gjøre innstillingene på nytt, og en stor andel vil ikke komme til å gjøre det.

 

Dermed er det en selvfølge for MS at dette er den mest fornuftige måten.

Lenke til kommentar
Nå anser jo M$ også MSN som en kritisk oppdatering så det sjokkerer jo ikke. Greit å få en forvarsel så kan man jo slå av atumatisk oppdatering en stund dersom man har panikk for å få 7.0 på maskina.

6565887[/snapback]

Det gjør de vel ikke? Hvis du har avinstallert MSN så plager de ikke deg mer med det, men hvis du har den installert i systemet (følger jo med alle Windows XP-installasjoner), så kommer det automatiske oppdateringer til det.

Lenke til kommentar
Internet Explorer 7.0 skal etter planen installeres som en del av kritiske oppdateringer for Windows XP-brukere.

At det står så dårlig til med IE6 at det trengs en tvangsoppdatering har vi jo lenge visst, .. vi som bruker Firefox og Opera :p

6565745[/snapback]

Hehe, godt sagt! Men synes det er litt drøyt å nærmest "tvinge" folk til å laste ned programmet. Kunne heller ha stått som sterkt anbefalt eller noe sånt...

6565862[/snapback]

Men på denne måten så vil ALLE få inn IE7 og som en del av installasjonen så setter den seg garantert som default browser og med msn som default search etc. på den måten må alle som vil bruke firefox eller ha google som standard søk gjøre innstillingene på nytt, og en stor andel vil ikke komme til å gjøre det.

 

Dermed er det en selvfølge for MS at dette er den mest fornuftige måten.

6565882[/snapback]

Det er spørs om modembrukere er like fornøyde med å tvinges til en nedlasting på 12,5 MiB (en drøy halvtimes nedlasting i beste fall). (Jepp, det er fortsatt ganske mange i norge som ikke kan få ADSL).

Lenke til kommentar
Det er spørs om modembrukere er like fornøyde med å tvinges til en nedlasting på 12,5 MiB (en drøy halvtimes nedlasting i beste fall). (Jepp, det er fortsatt ganske mange i norge som ikke kan få ADSL).

6566171[/snapback]

Kan det være derfor folk velger å flytte vekk fra grisgrente strøk. :p
Lenke til kommentar
Det er garantert store sikkerhetshull i denne versjonen og, så å installere en beta av den ser jeg liten vits i. Automatiske oppdateringer er for noobs  :p

6566235[/snapback]

Selvsagt! Det er også blitt rettet sikkerhetshull, hvorav noen av dem ganske store i FireFox og... Det beste er nok å holde seg helt unna internett... :roll:

 

Har brukt Explorer 7 siden som default nettleser siden beta 2 ble gitt ut. Jeg er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Det er garantert store sikkerhetshull i denne versjonen og, så å installere en beta av den ser jeg liten vits i. Automatiske oppdateringer er for noobs  :p

6566235[/snapback]

Selvsagt! Det er også blitt rettet sikkerhetshull, hvorav noen av dem ganske store i FireFox og... Det beste er nok å holde seg helt unna internett... :roll:

 

Har brukt Explorer 7 siden som default nettleser siden beta 2 ble gitt ut. Jeg er veldig fornøyd med den.

6566513[/snapback]

 

Eh.. hallo..

 

Poenget mitt er at det blir gjort mye forbedringer i starten, og nye versjoner av Windows og IE blir ikke luktet på i starten. Hvertfall ikke i beta stadiet!

 

Eneste nytten jeg ser i IE7 er at den ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Jaja, IE6 er en stor spyware og virus oppsamler, å synes nesten microsoft burde holde sin vanlige linje og prakke det på de som fortsatt bruker iE6. For en gangs skyld ville det faktisk vært positivt.

6566501[/snapback]

Jeg bruker IE til å se filmer på nettsteder med, ettersom filmer ikke fungerer her i verken FF eller Opera (eller, det er visst litt avhengig av filtype).

Og min IE er full av spyware og jævelskap, så jeg må si jeg gleder meg litt til denne her. Det blir så tungvint med alle popups og "systemmeldinger" hele tiden når jeg åpner IE.

Lenke til kommentar
Internet Explorer 7.0 skal etter planen installeres som en del av kritiske oppdateringer for Windows XP-brukere.

At det står så dårlig til med IE6 at det trengs en tvangsoppdatering har vi jo lenge visst, .. vi som bruker Firefox og Opera :p

6565745[/snapback]

Hehe, godt sagt! Men synes det er litt drøyt å nærmest "tvinge" folk til å laste ned programmet. Kunne heller ha stått som sterkt anbefalt eller noe sånt...

6565862[/snapback]

Men på denne måten så vil ALLE få inn IE7 og som en del av installasjonen så setter den seg garantert som default browser og med msn som default search etc. på den måten må alle som vil bruke firefox eller ha google som standard søk gjøre innstillingene på nytt, og en stor andel vil ikke komme til å gjøre det.

 

Dermed er det en selvfølge for MS at dette er den mest fornuftige måten.

6565882[/snapback]

Det er spørs om modembrukere er like fornøyde med å tvinges til en nedlasting på 12,5 MiB (en drøy halvtimes nedlasting i beste fall). (Jepp, det er fortsatt ganske mange i norge som ikke kan få ADSL).

6566171[/snapback]

 

Dette er da lavmål ... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Eneste nytten jeg ser i IE7 er at den ser bedre ut.

6566587[/snapback]

Mulig den ser bedre ut enn IE6, men egentlig syns jeg GUIet er ganske rotete. Microsoft er ikke spesielt gode på å lage rene, enkle grensesnitt. Sammenlikn med Firefox så skjønner du hva jeg mener. Et enda mye verre eksempel er Windows Media Player, som er styggere enn en gammel Lada. Det hjelper liksom ikke med skins når GUIet er så rotete, og med knapper overalt. Jeg har full forståelse for at mange newbies sliter med å bruke dette makkverket av et program :p

Lenke til kommentar
Eneste nytten jeg ser i IE7 er at den ser bedre ut.

6566587[/snapback]

Mulig den ser bedre ut enn IE6, men egentlig syns jeg GUIet er ganske rotete. Microsoft er ikke spesielt gode på å lage rene, enkle grensesnitt. Sammenlikn med Firefox så skjønner du hva jeg mener. Et enda mye verre eksempel er Windows Media Player, som er styggere enn en gammel Lada. Det hjelper liksom ikke med skins når GUIet er så rotete, og med knapper overalt. Jeg har full forståelse for at mange newbies sliter med å bruke dette makkverket av et program :p

6566853[/snapback]

Nå vil jeg si at IE7 ligger milevis både FF og Opera på design. Samme med WMP 11, jeg liker designet selv på XP.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt IE 7 i beta siden den ble sluppet første gang. Jeg har bare gode erfaringer med IE 7.

 

Spesielt er følgende positivt:

 

1. Tab browsing (Endelig også i IE!). Spesielt positivt er det hvordan Microsoft lar klikking med den midterste museknappen gjør at vindu bli åpnet i ny tab. Hurtigtastene er også enkle. Flere hjemmesider er nå også mulig. Hver side åpnes i sin egen tab. Favorittgrupper er også nytt, f.eks. lagre alle åpne tabs som én favoritt. Velger man denne favoritten åpnes alle sidene i hver sin tab. Det kan også velges enkeltsider innen en favoritt.

 

2. Zoomed browsing. Glimrende! På statusbaren nederst til høyre er det kommet en Zoom knapp. Den virker lik at man kan surfe rundt på f.eks. 150 %. Alt av bilder og tekst blir forstørret helt fint. Glimrende for surfing via LCD-TV, ettersom man da gjerne sitter litt lengre unna skjermen enn ellers. Zooming og tilpassing av utskrift til arkstørrelse er også kraftig forbedret.

 

3. Mye enklere og stilrent brukergrensesnitt. Kun én verktøylinje. Den tradisjonelle menylinjen er dessuten borte. Felt for å søke er nå direkte integrert, så det er unødvendig å legge til f.eks. google toolbar. Microsoft har åpnet samtlige søkemotorer kan integreres (velges som standard) i IE 7.

 

Det eneste jeg savner i IE 7 er et bedre verktøy for å styre den plagsomme flash-dritten. Eneste mulighet er å slå flash helt av eller på. Skulle ønske IE 7 også hadde denne mellomtilstanden, dvs. at nettleseren oppgav at den hadde flash installert, men at animasjonene ikke ble startet før man klikket på dem.

Lenke til kommentar
1. Tab browsing (Endelig også i IE!). Spesielt positivt er det hvordan Microsoft lar klikking med den midterste museknappen gjør at vindu bli åpnet i ny tab. Hurtigtastene er også enkle.

Funksjonen til den midterste museknappen var vel nærmest en selvfølge, siden opera startet dette, og andre browsere som Firefox, Konqueror osv. har gjort det på samme måte i lang tid.

2. Zoomed browsing. Glimrende! På statusbaren nederst til høyre er det kommet en Zoom knapp. Den virker lik at man kan surfe rundt på f.eks. 150 %. Alt av bilder og tekst blir forstørret helt fint.

Velkommen etter, MS! Har kost meg med denne funksjonen i Opera siden "steinalderen" :D

 

Men såklart, IE7 er et framskritt i forhold til IE6, det skal MS ha. Men så har de da også brukt veldig mange år på denne oppgraderingen.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Nå vil jeg si at IE7 ligger milevis både FF og Opera på design. Samme med WMP 11, jeg liker designet selv på XP.

6566931[/snapback]

Smaken er jo som baken.

 

Når det gjelder software, foretrekker jeg funksjonell design. Hvis du f.eks. liker overdådig barokk-design, vil vi jo ha dypt forskjellige meninger om hvordan et GUI bør se ut :p

 

Jeg mener bare at IE7 ser mer rotete ut, og tar opp mer verdifull plass på skjermen enn Firefox og Opera. Knappene er egentlig plassert ganske hulter til bulter, og hvis man liker den gamle menylinjen kan den hentes fram, men da havner den av en eller annen grunn under URL-feltet, som er helt høl i huet, siden menylinjer alltid har vært øverst i et programvindu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...