Gå til innhold

Antivirus lite effektive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og der skrudde jeg av virusbeskyttelsen på PC-en min :no:

6525147[/snapback]

Det er da ingen grunn til å slå den av? Den tar da fremdeles annet snusk som suser rundt på nettet.

6525175[/snapback]

 

Det var ment som ironi :roll: Bruker NOD32, som oppdateres jevnlig og bruker lite systemressurser. Den har jo funnet noe greier i løpet av de to årene jeg har brukt programmet. I tillegg er det jo smart å kjøre Ad-aware, o.l. Kan ikke huske å hatt problemer med virus o.l. på min PC i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ingram ønsket ikke å oppgi hvilke antivirusprogrammer som er dårligere enn andre, men konkluderer med at det er populariteten av programmene som gjør dem mer sårbare. Forklaringen, mener Ingram, er at forfattere av skadelig kode bruker de mest populære antivirusprogrammene for å teste ut kodene.

Greit at de tester forskjellige AV programmer, men det fristet faktisk å hive inn "O RLY??!" ugla når jeg leste dette... de kan vel ikke heller fortelle oss "litt" mer detaljert informasjon om dette... å neida.

 

Er vel nesten som å si at "Noen svarte biler er lettere å se i mørket enn andre. Vi sier ikke hvilke modeller, men de er involvert i færre ulykker enn de andre..." :roll:

Lenke til kommentar
Og der skrudde jeg av virusbeskyttelsen på PC-en min :no:

6525147[/snapback]

Det er da ingen grunn til å slå den av? Den tar da fremdeles annet snusk som suser rundt på nettet.

6525175[/snapback]

 

Det var ment som ironi :roll: Bruker NOD32, som oppdateres jevnlig og bruker lite systemressurser. Den har jo funnet noe greier i løpet av de to årene jeg har brukt programmet. I tillegg er det jo smart å kjøre Ad-aware, o.l. Kan ikke huske å hatt problemer med virus o.l. på min PC i det hele tatt.

6525296[/snapback]

 

NOD32 er nok blant de aller beste, ellers er det jo ikke noen stor nyhet at mye av det verste (spesielt ormer) ikke stoppes av AV, oppdatert OS er det aller viktigste sikkerhetstiltaket, med firewall som nummer 2, AV er endel mindre viktig, har ikke brukt AV fast på snart 12 år.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke så overraskende dette - pri #1 for alle som vil holde systemet sitt rent og pent er å ha et oppdatert OS. Hvis jeg måtte velge mellom antivirus+OS som ikke var oppdatert på et halvt år eller kontinuerlig oppdatert OS og ikke noe antivirus ville jeg valgt det siste.

 

Nå skal det sies at jeg både har oppdatert OS, oppdatert antivirus og firewall da. Og har aldri hatt et eneste virus.

Lenke til kommentar
NOD32 er nok blant de aller beste, ellers er det jo ikke noen stor nyhet at mye av det verste (spesielt ormer) ikke stoppes av AV, oppdatert OS er det aller viktigste sikkerhetstiltaket, med firewall som nummer 2, AV er endel mindre viktig, har ikke brukt AV fast på snart 12 år.

 

AtW

6525423[/snapback]

Lurer litt på hvor god Avira AntiVir er i forhold til NOD32, Kaspersky, Grisoft med flere.
Lenke til kommentar

Sitter skrudd inn bak en firewall pluss Symantec AntiVirus og det funker her, kan godt hende det ligger noe dritt på pcen min men jeg merker værtfall ikke noe, pc funker like godt som da den var ny formatert, nesten værtfall.

 

Bruker også spybot i ny og ned for å fjærne evt. spyware som ligger på pcen-

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Sitter skrudd inn bak en firewall pluss Symantec AntiVirus og det funker her, kan godt hende det ligger noe dritt på pcen min men jeg merker værtfall ikke noe, pc funker like godt som da den var ny formatert, nesten værtfall.

 

Bruker også spybot i ny og ned for å fjærne evt. spyware som ligger på pcen-

6526083[/snapback]

 

Du har jo et av de verste virusene på maskinen din. Norton... Som i seg selv er ressurskrevende, suger minne, jobber i bakgrunnen konstant, fyller registeret ditt med piss, lar seg ikke fjerne omtrent, og i tillegg er blandt de dårligere på å finne virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...