Gå til innhold

TEST: Intel Core 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, og resultater som forventet! Håper vi får se billigere utgaver i aksjon snart :thumbup:

 

Artikkelen

 

Latency-testen i Sciencemark 2.0 synes å få noen underlige resultater. Riktignok har vi passe store forventninger til Conroe, men dette tar helt av. Vi regner med at dette skyldes en feil i Sciencemark 2.0.

Det kan vel være at den aggressive prefetchingen treffer blink? Jeg har ihvertfall sett lignende resultater før...

 

Artikkelen

 

Intel Pentium og Netburst-arkitekturen, som vi har kjent i de siste 13 årene, er på vei ut - Core er på vei inn.

Dagens! :lol: Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Artikkelen

 

Intel Pentium og Netburst-arkitekturen, som vi har kjent i de siste 13 årene, er på vei ut - Core er på vei inn.

Dagens! :lol:

6489357[/snapback]

Forvirrende setning, men tror artikkelforfatteren mener Pentium, den ble lansert i '93, og er dermed 13 år gammel, og ikke Netburst :)

Lenke til kommentar
Flott med en test av dise to prosessorene, men jeg savner en test av de mer lommebokvennlige versjonene. En test av E6600 vs AM2 alternativene ville vært kjekt, spesiellt med tanke på pris/ytelse etter prisreduksjonen til AMD i slutten av måneden.

6489412[/snapback]

 

Ja dette er jeg enig i, for hvor mange av oss kommer til og kjøpe en cpu til 8000kr?

 

En annen ting jeg savner her, er en mer utvidet ram test. Test flere typer brikker/hastigheter. Denne testen er jo utført med et ram sett til 4500kr. De koster jo skjorta :/ Hva blir best ram og parre en E6600 med f.eks?

Lenke til kommentar

Conroe ser veldig bra ut ja, men ikke få suveren som den var på tidligere tester. :!:

Som forventet slår toppmodellene FX-62 i de fleste tilfeller, så nå må AMD skjerpe seg. Som jeg tenkte meg ble det ikke snakk om knusing av FX-62 som enkelte har hevdet, bortsett fra i encoding da, der Intel ofte har vært best.

 

AMD må dumpe prisene sine og komme med noe nytt om de skal sloss om ytelsetronen. FX-64 vil nok kunne konkurrére bedre, men det er ikke sikkert at den vil slå Conroe, men kanskje i spill. Jeg tror nok at det er med K8L som kommer over nyttår at AMD kan overta tronen igjen.

 

Kort sagt det er bra at Intel gir AMD god konkurranse igjen.

Lenke til kommentar

Vi tester gjerne en billigere Conroe, men det var disse vi fikk fra Intel i første omgang. Så når vi fikk sjansen til å teste disse før lansering slik at vi hadde test klar til publisering var ikke valget vanskelig.

 

Ang. forslag om Quake 4, absolutt notert. Blir litt pes å oppdatere resultatbasen, men det lar seg gjøre. Med litt flaks får jeg litt mer tid når sommeren er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...